Gå til innhold
Hundesonen.no

Turtråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Igår var jeg endelig på en "topp" som vi kaller Vass-Sætra her i bygda For meg så er det en liten milepæl, vi gikk der mye når jeg var mindre, men har ikke vert opp der på MANGE år rett og slett pga

Onsdag-fredag denne uka gikk vi den såkalte Trekanten i Trollheimen. Turfølget var meg og samboer, hunden vår Thorvald, en finsk lapphund på litt over året, og mammaen hans (som vi passet) på ca 4 år.

Eeeendelig kan jeg bidra ordentlig her igjen. Hadde en 6-7km tur på onsdag, en trekommato kmtur på torsdag til hest, men det er strengt tatt det eneste. Helt til i dag. La i vei til hest, jeg på Bu

Posted Images

Herlig! Har blitt litt turer her i det siste. Vi har vært på frøya og der gikk vi en langtur med kløven. Hadde ikke på runkeeper, men turen var veld på ca 1 mil. Mana fikk løpe og kose seg på stranda.

froya5.jpg

froya4.jpg

Idag dro vi på tur med en eurasier på litt over 5 mnd. Gikk vel rundt 5-7 km oppi marka her.

IMG_8500.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så nydelig mana er! :wub: Er en Bonden kjenner her som har seks AHvalper nå - så vi skal ned og hilse på i løpet av uka tenker jeg. :D

I dag ruslet vi tur til badeplassen. 5 km akkurat totalt. Snusern fikk bade, så vi pauset litt på en benk der, før vi ruslet opp igjen. Kamereaet var med, men ikke kommet så langt som til å gjøre mer enn å flytte bilder inn på pcen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren Rak, så utrooolig heldig du er som får ri i sånt terreng! Og ikke minst, så heldige hestene dine er! Lange gode skritteturer i det området der må jo være verdens beste trening. Når du får en hest til, kan jeg komme og ri da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte turer alle går på :)

I helga var jeg hjemme på Sundvollen, og tok de vanlige turene mine der.

Lørdagskveld syklet jeg Steinsfjorden rundt. Fantastisk vær og temperatur, var ikke hjemme før kl 24.

Søndagen var det den obligatoriske turen opp til Kongens utsikt. Ikke så veldig langt å gå for meg, men er veldig imponert over min sønn som nærmest løper opp hele veien. På veien ned koste vi oss med blåbær og jordbær som vi fant langs stien.

Jeg elsker Krokskogen jeg :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Må ikke bli overraska da om det plutselig blir med en hjem da! :whistle::lol:

:lol: Er noe med det... Neida, jeg sier støtt og stadig at jeg er innmari glad jeg har tre hunder, pluss bonden sin, og absolutt ikke trenger flere, for er hamiltonstøvervalper på 8 uker på nabogården, og ahvalper på 4 uker litt lenger nede - så hadde jeg vært hundeløs eller bare hatt en så er det jammen ikke godt å si hva som hadde skjedd. :lol:

Fy søren Rak, så utrooolig heldig du er som får ri i sånt terreng! Og ikke minst, så heldige hestene dine er! Lange gode skritteturer i det området der må jo være verdens beste trening. Når du får en hest til, kan jeg komme og ri da?

Helt enig! :D De får løpe litt opp bakkene, men ellers er det stort sett skritting ja, dvs - lus styrer tempoet selv. :lol: Og ja, klart! Kom igjen! Må snart sette opp liste. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1323-0-29921900-1342549059_thumb.jp

Min og gutta sin hovedtur i dag, jeg er flaut dårlig kjent i nærområdet her og nok en gang klarte jeg ikke finne frem dit jeg skulle, jeg skulle nemlig inn i den store skogen på siden der, havna i en skog, men den var veeldig liten :P

Hovedmålet med turen var at Ulf skulle få prøve seg i "tospann" med Turbo, begynnelse på en tilvenning til å kunne være med på ski og sykkelturer. Merket veldig godt hvor fint det var å ha en voksen gutt som kunne dra med seg lillegutt på kommandoene og ikke minst si ifra når han begynte å tulle som verst hehe.

Bajaz var også med, han fikk bryte litt båndtvang når gutta holdt på som verst, klarer nemlig å holde tempo løst, men ikke i bånd.

523865_10151102843215395_580929330_n.jpg

8019_10151102843970395_1032351099_n.jpg

255294_10151102845035395_685432073_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min og gutta sin hovedtur i dag, jeg er flaut dårlig kjent i nærområdet her og nok en gang klarte jeg ikke finne frem dit jeg skulle, jeg skulle nemlig inn i den store skogen på siden der, havna i en skog, men den var veeldig liten :P

Hovedmålet med turen var at Ulf skulle få prøve seg i "tospann" med Turbo, begynnelse på en tilvenning til å kunne være med på ski og sykkelturer. Merket veldig godt hvor fint det var å ha en voksen gutt som kunne dra med seg lillegutt på kommandoene og ikke minst si ifra når han begynte å tulle som verst hehe.

Bajaz var også med, han fikk bryte litt båndtvang når gutta holdt på som verst, klarer nemlig å holde tempo løst, men ikke i bånd.

523865_10151102843215395_580929330_n.jpg

Fineste gutta da! Også Ulf'en :)

Dere har vært på en god tur ser jeg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaily, mamma og jeg har vært på en deilig, lang tur fra Killingskaret (Vegglifjell) til Eidsfjell via diverse andre topper både på vei til og tilbake. Vi er kroniske på å unngå stier så det går veldig mye i høy lyng, opp fjellskrenter og ned steinrøyser, hit og dit på kryss og tvers. Dermed ble turen på ca 18,9 km (pluss litt fordi jeg er elendig til å huske å sette i gang igjen Endomondo'n etter pause og den dermed har kalkulert et par avstander basert på avstanden i luftlinje) i supert turvær om enn litt mye vind!

Jaily koste seg maks hele veien! Fikk gå endel løs da det var lite av både folk og dyr (I know, shame on me), og i bånd der det var folk/dyr eller uoversiktlig. Ligger nå flatt ut i en hel treseter (utrolig hvor lang den bikkja kan bli) og snorksover. :ahappy:

Litt personlig seier har denne turen vært for både meg og mutter'n da ingen av oss har ledd som egentlig tåler sånne turer på tvers av alt mulig terreng og så bratte stigninger spesielt godt, men det var så utrolig verdt den vondten det gir. :thumbs:

Sånn ca her gikk vi:

post-1741-0-50516800-1342901191.jpg

Jaily på toppen av Eidsfjell. (Forøvrig nydelig utsikt fra toppen!)

post-1741-0-04869600-1342901225.jpg

Og etter toppen var det tid for lunsjpause i sola!

post-1741-0-58743400-1342901272.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocachet litt på kveldstur idag, og fant 5 stykker. Krusedullene på kartet er altså der vi er på cache-jakt. :teehe:

Vi gikk også 'på vannet' igjen for å leke litt med ball, siden det satt en muggler på en benk like ved cache nr 4.

Deilig tur, men mye vind.

22072012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt flere turer her jeg skulle lagt ut om, men spesielt stolt av dagens tur. På 17,7 km - på hest. Og helt opp fra 800 moh til 1300moh, vi sikta på 1543 som er den høyeste toppen her, men vi kom oss opp på en på 1284 og gikk rett og slett litt feil så det ble noe forskrekkelig bratt, så på omtrent 1300 hoppet jeg av hesten for å la henne gå uten meg, men da ville hun ikke mer. Så da pauset vi før vi snudde og tok turen nedover igjen.

Turen i kart:

7640059134_a4cd541988_z.jpg

Lus var med som håndhest/løshest - og jeg er helt sikker på at hun lurte på om jeg var seriøs da jeg satte nesa opp bratthenget. :lol: Men hun ble da med opp og nøt utsikten med vind i manen:

7640039396_542e0815b9_z.jpg

Møtte på en død sau og noen levende, sauen er fotografert og skal legges ut til skrekk og advarsel for dem som tror de har oversikten på snaufjellet. Var ikke noe pent syn. Antakeligvis bjørn da, og ikke hund, som har tatt den...

Men var en veldig fin tur, nydelig vær, passe temperatur, snille hester og helt fantastisk natur!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runkeeper: Det går jo an å ta bilde slik dere har gjort og linke bildet til deres profil der. Dessverre tror jeg ikke forumet her støtter iframe fra brukerne, så tror det er et bilde med link eller bare like greit en link er greia.

Trykk på edit i høyre topp hjørne av aktiviteten og endre "Map og Activity Viewable By" til everyone.

Forøvrig står det endel info om runkeeper i denne tråden "ett nytt og bedre liv" (litt ut i tråden)

Storheia-tur på gutten vår dette: http://runkeeper.com...ivity/103288725 (edit: bah, link er Bjørktjønna - storheia ble bare logget ene veien - begge turene er dog satt til å vises der i aktivitetsloggen)

post-4282-0-51411100-1343175147_thumb.jp

Irriterende at jeg ikke har funnet ut om det går an å sette kart til 'hybrid' som standard - liker det bedre.

Edit: Ser jeg har slettet de bildene jeg postet i den tråden for å gi mer plass her på sonen til bilder, så laget ennå ett bilde på hvordan endre til rett settings for oss vikinger :)

post-4282-0-90159500-1343177634_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall forbrent nok kalorier! :P

Men så må hun jo endre turen fra "hiking" til "riding" da :) Vet ikke om det endrer antall kalorier brent...

:lol: Den kalorisaken er litt på tur tror jeg - har prøvd endomondo som har rideinstilling, og er helt sykt med kalorier jeg liksom forbrenner der og. Så vet ikke hva som gjør at den kommer med så høye tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Den kalorisaken er litt på tur tror jeg - har prøvd endomondo som har rideinstilling, og er helt sykt med kalorier jeg liksom forbrenner der og. Så vet ikke hva som gjør at den kommer med så høye tall.

Kanskje den måler hestens kaloriforbruk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...