Angilja Skrevet 29. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2012 Lykke til med parring, reise og tiden fremover! Krysser fingrene for at alt går som det skal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 5. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 Oppdateringer om det blir valper skal selvsagt bli! Idag reiser vi til Finland... Det blir spennende å se om det blir noe parring! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 Krysser fingrene for en god og fruktbar tur til Finland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 God tur til Finland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 Lykke til i Finland! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 Idag reiser vi til Finland... Det blir spennende å se om det blir noe parring! Ta med deg en bærbar pc da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 5. August 2012 Rapporter Share Skrevet 5. August 2012 God tur til Finland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Det var en veldig lang og slitsom tur til Finland, spesielt alene. Jeg kjørte 10 timer før jeg stoppet og sov i to timer i sverige et sted, så videre en og halv time til ferja... På ferjekaian så hadde jeg dødt bilbatteri og stod selvsagt først i køen. Ut av bilen og se rådvill og hjelpesløs + en dæsj lei seg ut og vips så var det masse ferjemenn og andre som stod i køen som fikset, etter at jeg sa at jeg ikke engang visste hvordan jeg lukket opp lokket på panseret så var bilen min plutselig på fergen uten at jeg trenge å løfte på en finger Nå har jeg lært å skru av aircondition og radio og dra ut nøkkelen fra tenningen... Sol på fergekaiaen, ikke noe jeg har sett siden april Fergen tok fire timer og Lyra fikk sove i bilen i mellomtiden Endelig fremme etter 27 timers reising, jippi! Så kom vi frem og hannen var som jeg har tenkt! Jeg er jo veldig klar over at han ikke er ferdig, og det ser jeg jo men han hadde mer masse enn jeg trodde og var mer "stabil" i kroppen enn jeg trodde, finere hodet enn jeg trodde også. Han har lyse øyne for min smak, og kunne hatt bedre ører blandt annet, men han overasket meg veldig positivt gemytt messig. Potene kunne vært litt bedre også. (Jeg er kresen og pirkete altså, og jeg tror det at ingen hunder er fantastiske og ser viktigheten med å se feile i hundene, selv de man bruker i avl før noen kommer med "hvorfor bruker du han da" ) Han er veldig veldig stødig (Naboene her driver og sprenger 50 meter unna) og han reagerer ikke på noen ting.. Han er såå enkel å få opp i lek og griper veldig og holder godt når vi leker, til tross for at de aldri har lekt noe med han. Også er han veldig blid og skikkelig gentleman mot Lyra! Hun var mer enn fornøyd med valget jeg tok hun TO min etter vi kom ditt og jeg slapp henne ut av bilen så flørtet hun i to sekunder med hannen før hun rygget på han med halen brettet til side og mer enn klar... De fikset jobben selv og ble 10 min heng! Han er jo endell større enn henne så hun synes det var bra tungt og vi hjalp henne litt så hun kunne støtte seg på oss. "Feerdig. Sliten assa!" Ny parring idag, med 20 min heng der de fikset selv også Jeg er sååå glad at å komme hit fikk noe utteling på denne måten ihvertfall... Nå er det bare å krysse fingre Hun ble veid før parring og veide da 22.9 kg, biiittelitt tjukk men har endel muskler (Den typiske unnskyldningen hehe.. Neida, men tror ikke det er mye hun må ned for å være på matchvekten sin, vi snakker om noen få 100-gram.) 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Oj, gratulerer med særdeles enkel og kjapt gjennomført parring! Dette blir skikkelig spennende å følge med på altså! Jeg krysser fingrene for at hun "tar seg". Vil du ta røntgen når tiden er inne og fostrene har dannet nok tetthetsmasse i skjelettet til å vises på røntgen? (er det et bestemt antall uker etter befruktning?) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Så spennende! Blir morsomt å følge med framover, krysser fingrene for mange (men ikke for mange) små colliebabyer om ikke så lenge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Oj, gratulerer med særdeles enkel og kjapt gjennomført parring! Dette blir skikkelig spennende å følge med på altså! Jeg krysser fingrene for at hun "tar seg". Vil du ta røntgen når tiden er inne og fostrene har dannet nok tetthetsmasse i skjelettet til å vises på røntgen? (er det et bestemt antall uker etter befruktning?) Jeg er ALTFOR nysgjerrig av meg Vi tar ultralyd ca en mnd etter siste parring (imorgen) og røntgen rundt 48-50 dager etter siste parring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 wihiii Gleder meg til valpiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Jeg tar ingen ting på forskudd Fallhøyden blir så stor da! Men hannhundeier har et kull nå her hjemme på fem uker og herreguuuud som jeg lengter etter egne valper 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Grattis med vellykket Finlandstur. Blir spennende uker fremover 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Takk! Som jeg krysser fingrene det blir noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Oj, så flott! Jeg var redd for at du hadde bommet på tiden jeg, siden hun ikke var hoven. Da krysser vi fingre for at det blir en valpekasse full av resultater! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Ååååh! Jeg gleder meg til å susse på nydelige små merle og tric colliebabyer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Spennende, krysser fingrene for at den lange turen gir resultater 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Gratulerer med velykket Finlands tur Gleder meg til og kosemose små hårballer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Det hørtes ut som en strevsom biltur, men absolutt verdt det når det ble en så bra parring. Lykke til, håper det blir mange fine småtroll der inne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Masse, masse lykke til! Krysser fingra for et helt ok antall små hårballer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Lyra ordner opp! Flott å høre at alt gikk så bra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 8. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. August 2012 Tusen takk alle sammen! UL dato blir fredag 7 september 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts