Gå til innhold
Hundesonen.no

Inngjerdet, hundevennlig område!


pippin
 Share

Recommended Posts

Hei!

I sommer er det planlagt søskentreff for kullet til Mana, så jeg lurte på om noen vet om noen inngjerdede områder?

Vi vet jo om hundeparkene i Trondheim, men det hadde vært fint om noen visste om noe hvor en kanskje ikke ble forstyrra av andre hunder?

Vi kan også muligens betale litt for å leie et sted en dag.

Har funnet et sted vi kan leie på Oppdal, men kunne gjerne tenkt oss mer sentrale alternativer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kjenner ikke til så mange, men vil anta at med mindre dere leier vil dere bli forstyrret av andre, det er ikke så mange inngjerdede områder å velge i, liksom. På Havstein er det to hundeparker en kan kjøpe seg inn i, men dere vil jo fortsatt kunne treffe andre som også har kjøpt seg inn, vil jeg tro. Men går an å ta kontakt og høre? http://www.havsteingolf.no/hund.htm Ser dog at det antageligvis ikke er mulig å melde seg på før i juli, da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kjenner ikke til så mange, men vil anta at med mindre dere leier vil dere bli forstyrret av andre, det er ikke så mange inngjerdede områder å velge i, liksom. På Havstein er det to hundeparker en kan kjøpe seg inn i, men dere vil jo fortsatt kunne treffe andre som også har kjøpt seg inn, vil jeg tro. Men går an å ta kontakt og høre? http://www.havsteingolf.no/hund.htm Ser dog at det antageligvis ikke er mulig å melde seg på før i juli, da :/

Ja vi har vært innom tanken på Havstein. At vi blir forstyrret av noen hunder går greit altså, men det hadde vært koseligst om det bare var oss. Men det skader jo ikke så lenge hundene er greie. Nå er det ikke før i midten av juli ca at det blir søskentreff, så det går jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ligger under "Hundetreff, Trondheim" da. ;)

Trodde et av de nye områdene var slik at man betalte for å disponere til bestemte tider?

Ellers ville jeg kanskje sjekket med et av ridesenterene der oppe om det var mulig å leie en ridehall i et par timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tråden ligger under "Hundetreff, Trondheim" da. ;)

Trodde et av de nye områdene var slik at man betalte for å disponere til bestemte tider?

Ellers ville jeg kanskje sjekket med et av ridesenterene der oppe om det var mulig å leie en ridehall i et par timer?

Det er greit å få leid ridehaller til hundetrening, og er mange forholdsvis nær Trondheim, men det spørs om de er veldig gira på å leie ut til løsslipp. Ihvertfall etterpå når de ser at det er hundepiss over alt... Hundetrening er mye mer kontrollert, og allikevel er det folk som ikke klarer å passe på hvor bikkjene pisser og huske å plukke opp etter seg rett utafor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer klubben på Stavsøra har et ganske så stort området som det kanskje er mulig og leie litt.. :)

Men det er vel ikke inngjerdet? Og dessuten er det alltid mye folk der.

Beardisklubben har et lite, inngjerdet område på Stavsøra, men jeg tror vi skal ha det bare ut juli. Du kan få et telefonnummer av meg på PM hvis det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke inngjerdet? Og dessuten er det alltid mye folk der.

Beardisklubben har et lite, inngjerdet område på Stavsøra, men jeg tror vi skal ha det bare ut juli. Du kan få et telefonnummer av meg på PM hvis det er aktuelt.

Det er jo tregjerde rundt hele banen dems.. Ikke så høyt, men det går jo an å høre. Er ikke mange folk der i ukedagene på dagtid før arbeidslutt. Og heller ikke i helgene så lenge det ikke er noe som skal foregå der. Kan jo være lurt å høre bare. :) 1 Juli, er det slutt for Beardisklubben på Stavsøra. Jeg bruker og være der med pyreneerklubben hver mandag.. Så det er ikke lenge til vi heller står uten plass å være.. Kjipe greier i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et lite inngjerda område på Saupstad vet jeg. Ikke storte greiene og det er nok andre som bruker det også innimellom, men sikkert færre nå som det har kommet hundepark ikke langt unna.

Aha.. Kunne du vist på google maps? Ser det er en del baner osv der. Kan eventuelt utforske området når jeg kommer til Trondheim da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg hadde visst hvordan på en lettvint måte :P

http://kart.finn.no/ trykk på tegnestiften nederst til høyre i det kvadratet med fire ulike symboler i øverst til venstre i kartet, så plasseren du den markøren der du vil, også når det er gjort kan du velge enten "link" eller "send" fra valgene til høyre over kartbildet, etter hva du ønsker, når du vil poste det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Persaunet, like ved Rimi er det en fotballbane som er så og si inngjerdet, er bare en åpning på ca 2 meter, men resten er inngjerda. Vi har tatt med rottwailer der for å leke fritt og kaste ball. :)

På Lade ved den botaniske hage skal det være en hundepark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...