Gå til innhold
Hundesonen.no

Maries utflytningstråd


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg har bare skumlest nå. men knaggrekke til å henge på døra anbefales.

jeg bor på 25 kvm, lagrinsplass trenger man alltid! :P

Vakumposer ambefales hvis du trenger mere plass. Enklere liv butikken har vvelidg fine poser. vinterdyna mi ble 40x30 og 4 cm høy, er bare sette støvsugeren på posen og vips ferdig :)

Jeg har faktisk knagger til å henge på dørkarmen både på ytterdøren og badet. Men greien med ytterdøren er at det henger et speil på den, som jeg gjerne vil ha muligheten til å bruke uten å måtte ta ned alle jakkene fra den. Så regner med jeg henger hundebånd ol på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I morgen skal jeg flytte ut, og dette blir aller første gang jeg flytter, så jeg føler meg litt alene og ensom. Derfor trenger jeg litt diverse tips fra dere. Alt som er nyttig når det kommer til det

Oppbevaringsplass får du aldri nok av!

Endelig en liten oppdatering, og den vil bestå mest av bilder! Hva syns dere? Først litt fra nabolaget mitt. Vi har bla Bergens største tønnebål her, som jeg var å tittet på Sankthans. En lite

Jeg har tidligere hatt denne hyllen i gangen:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89870340/#/S89870335

og så var jeg på jernia og kjøpte slike kroker med 3 kroker og skrudde under til å henge klær på, hvis du skjønte hva jeg mente. Da kan du kappe av hyllen hvis den blir for lang og bestemme selv hvor mange kroker du trenger/vil ha

Fant kroktypen på Clas Ohlson:http://www.clasohlson.com/no/Roterbar-krok/Pr408211000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg blir jo aldri ferdig med utflytting og innredning :lol: En stooor ting som enda mangler er spisebordstoler. Det er virkelig det viktigste neste kjøpet mitt. Noen som vet som et sted hvor de selger klappestoler? Jeg liker dette utseende, men kanskje helt i hvit?

14-114_l.jpg

Ellers er det litt ting på badet som enda trengs. Jeg syns det dusjforhenget jeg har er kjempe ekkelt, blitt helt rosa nede pga skitt sikkert (var her fra før, ble kokevarsket med en gang jeg flyttet inn) så jeg har sett litt i dag på nettet. Jeg syns det hadde vært litt kult med grønt, men har hørt at det blir litt mørkt inni dusjen til babering eks :P Men om dere ser noen grønne dusjforheng så bare tips meg! Ellers likte jeg dette:

http://jysk.no/bader...ndome-180x200cm

Dorullholder er ikke her, så jeg hadde kjøpt en. Men det er litt stress å skru opp på fliser, så jeg har sett litt på slike som står på gulvet. En billig fra hvit en fra ikea hvor man kan henge masse doruller på en stang, også henger den man bruker øverst.

enudden-toalettrullholder-magasin__0139868_PE299675_S4.JPG

Eller en dyr en fra Megaflis med dokost og dorullholder i ett!

20028_16993100_0_L.jpg

Hvilken skal jeg gå for?

I dag har vi hengt opp to lamper på veggen. De gir litt lite lys og det er litt knudrete å skifte pærer i de, men jeg syns de er veldig fine.

PWbF0.jpg

Jeg fikk et nytt bilde av mamma for litt siden. Jeg syns det er kjempe fint! I dag hang vi det opp der det egentlig skulle henge. Før hang det på en skrue over tv'en, så det kom litt bak tv'en. Nå syns jeg dens skjønnhet virkelig kommer fram! :)

HgkBn.jpg

Kjøkkenet er enda det samme. Jeg har bare tatt bort den stygge plastikkøsen, så de tingene som henger fremme er litt pene. Litt metall og litt tre :ahappy: Jeg digger kontrasten av det. Også elsker jeg å pynte med mat i gjennomsiktige krukker :)

xvjAb.jpg

I vindusplassen til Blondie er det blitt en jungel av blomster. To freds liljer og en aloevera plante. Alle ekte! Jeg som bare skulle ha falske blomster har ikke en eneste falsk blomst :lol: (gjemt bak blomstene er også en uglefigur som Hapzen kjøpte til meg bare fordi hun syntes det var moro :P)

MKYbx.jpg

To slike stilige lysestakene har fått plass i vinduet mitt :)

tjILh.jpg

Mamma kjøpte en fin serviettholder til meg da de var på bilferie i Europa for litt siden :)

9fSoR.jpg

Telyseholdere som passer til lampen :D

bT3kH.jpg

Knakkrekke på døren til Blondie ting så det ikke dekker over speilet, kjempe praktisk! Og min egen knagg like ved siden av :)

qqhAL.jpg

Jeg har kjøpt en fin tønne til Blondie sin mat :D Før hadde jeg en stygg orange en hvor jeg akkurat ikke hadde plass til alt foret som kom i en sekk..

a48vc.jpg

Jeg elsker å drive på å fikse med ting til leiligheten! Jeg blir helt gal om jeg går inn i interiørbutikker. Da kjenner jeg at det kribler i hele meg! :D Nå gleder jeg meg til desember kommer så jeg kan pynte litt til jul her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får tak i stolene i hvitt, så er det jo bare å kjøpe disse og gi de to strøk med hvitmaling. Fort gjort :)

Joda.. Det var bare det å gidde da :whistle: Lat og sånn. Men joda. Vurderer også å bare ha de i den trefargen. Har noen trefargede møbler her fra før, men de er lysere da. I tillegg så skal jeg bruke beige puter på de, så da lysner de litt. Tenkte jeg skal se på de i dag :) Så kan jeg eventuelt male de senere om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Takk Toril :)

Så koselig du har fått det, Marie. :ahappy: Skjønner at du trives der og det er jo akkurat passe stort også. :)

Ja, det er jo egentlig det. Likevel ser jeg etter noe som er større og bedre :lol: Jeg syns det er kjempe fint her, og det er jo akkurat passe til meg. Jeg tror ikke folk som er på besøk merker at det bare er 1 rom her en gang. Når man er på besøk hos folk så er man som oftest bare i stuen deres uansett. Selv merker jeg det heller ikke. Når jeg er på kjøkkenet er hele leiligheten kjøkken, når jeg er i "stuen" så er hele leiligheten en stue, når jeg legger meg er hele leiligheten et soverom :ahappy: Men klart, drømmen er jo å finne noe stort og billig og bedre :aww: Tror desverre ikke det finnes :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det varierer på priser ja.

Jeg hadde 50 kvm inkl strøm, tv og internett for samme pris.

Men fint, det har du! :D

Hehe, ja. Bergen er dyrt da. Jeg får mail fra Finn om lignende leiligheter under 6000 kr sånn tilfelle jeg finner noe bedre. Det finner jeg ikke for å si det sånn :P Enten stygge små som er dyrere enn min, eller større som også er dyrere og gjerne ligger langt uti gokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Det er dyrt! Jeg kjenner jeg misunner dem som orker å bo hjemme. Det er så ufattelig mye billigere.

Ja, men det er bare heller ikke morsomt at bo hjemme. Jeg gør det nu - som 24 årig og er så lei det! Men får spare mine penge til Norge, for det er meget dyre end Danmark jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er bare heller ikke morsomt at bo hjemme. Jeg gør det nu - som 24 årig og er så lei det! Men får spare mine penge til Norge, for det er meget dyre end Danmark jo...

Min søster studerer i Danmark, og bruker mye mer penger på å bo enn hva jeg gjør. Hun bor i Århus. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster studerer i Danmark, og bruker mye mer penger på å bo enn hva jeg gjør. Hun bor i Århus. :)

Jeg boede også i Århus, men hvis man må bo midt i byen er det også meget dyrt... Jeg boede 11km fra studiet og så kan man få en billigere lejlighet... Når jeg kigger på finn er boligerne mye dyre i Bø end hvor jeg boede i Århus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med leilighet :) Du har jo fått det kjempefint.

Husker første leiligheten min (for hundre år siden). Hadde stue på ene siden av felles gang, kjøkken og soverom på andre siden, toalett på gangen og dusj i kjelleren :teehe: men stortrivdes med å være selvstendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...