Gå til innhold
Hundesonen.no

Teoriprøven..


Caro
 Share

Recommended Posts

hjelp meeeg!

Jeg skal igjen gi bil teorien en sjanse til, har prøvd 2 ganger før..første gangen hadde jeg EN feil for mye..andre gangen hadde jeg mange feil (lite forberdelser osv..).

NÅ skal jeg lese og pugge å få det til, men sliter med motivasjonen...

Jeg prøver å holde på ting som: jeg kan reise hvor jeg vill, kan reise på hundetreninger uten å måtte spørre samboer og familie om skyss, kan reise til familien min uten mange forberedelser med buss osv.

Men så kommer det negative smygende inn..Det er dyrt å ha bil, bensin osv, du kommer til å kræsje, du har ikke bil og den du egentlig skulle bruke er i uorden, du kommer til å ødelegge bilene du låner...jah.

Prøver å tenke dette er noe jeg klarer, tenk alle de tullingene der i værden som har lappen! Men så er det meg da...

Nå har jeg ordna meg med grønnsaker og frukt som snacks, en sjokolade og Cola boks.

Samboeren har tatt med seg bikkja og reist for å rydde å stelle i fjøset og tv'n er slått av.

Nå skal jeg ta en slik test på PC'n å finne ut av hva jeg må pugge mer på, skrive det ned og jobbe!

MEN jeg vill så mye heller lese en bok om hundepsykologi, trening, agility, lydighet, raser. etc! NEI de må inn i skapet...ÅHHHH!! -.-

Råd fra andre som har slitt hadde vært fint! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få teorien til å verke spennande, og reis gjerne ut i trafikken for å pugge :)

Og dei testane på nettet bør du helst ta eit par hundre millionar gangar, også dei du må betale for, inkludert at du les gjennom heile boka nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i motivasjonen :P Teoriprøven er noe du MÅ ta hvis du noen gang i løpet av livet skal kunne kjøre bil. Så det er like greit å få det unnagjort, selv om du ikke skaffer deg egen bil med det første.

Ta de prøvene på nett som du må betale for. Man betaler vel for et døgn? I såfall - spander en hel uke og ta testene f.eks 4 ganger hver dag iløpet av den uka. Da lærer du det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du tar lappen, må du jo ikke kjøpe deg bil :P Det er sikkert noen som gladelig låner ut bilen en ettermiddag så du kan dra på hundetrening (de slipper plutselig å kjøre og hente deg ;) ) Det er veldig greit å få det unnagjort altså, Cmon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også når jeg skulle ta teorien, fant aldri motivasjon til å sette meg ned og lese den hersens boka.. Kvelden før jeg skulle ta teorien, la jeg meg i senga, skummleste litt i boka, leste litt om ting jeg ikke kunne i det hele tatt.. Som hvordan veiskille er i Sverige osv. Dagen etterpå var det å ta den.. Jeg sto med 7 feil.. :) For meg er det ikke noen vits i å pugge masse, for da glemmer jeg det bare. :P Så for meg funket det best å lese dagen før.. :)

Stå på, dette klarer du.. :D Det så sååå godt når man har lappen, alt blir så mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som borderen: Drit i motivasjonen, bare gjennomfør det. Skru av dataen og legg all "fristende" underholdning langt bort. Eventuelt gå opp på biblioteket/høyskole i nærheten for å kun lese. Hvis det er dritkjedelig, så burde du notere underveis slik at du er sikker på at du får det med deg og tankene ikke vandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også når jeg skulle ta teorien, fant aldri motivasjon til å sette meg ned og lese den hersens boka.. Kvelden før jeg skulle ta teorien, la jeg meg i senga, skummleste litt i boka, leste litt om ting jeg ikke kunne i det hele tatt.. Som hvordan veiskille er i Sverige osv. Dagen etterpå var det å ta den.. Jeg sto med 7 feil.. :) For meg er det ikke noen vits i å pugge masse, for da glemmer jeg det bare. :P Så for meg funket det best å lese dagen før.. :)

Stå på, dette klarer du.. :D Det så sååå godt når man har lappen, alt blir så mye lettere. :)

Derfor tok jeg også bare disse testene på nett, du lærer deg etterhvert hva som er riktig svar, også tar man noen slike tester rett før man drar for å ta teorien.

Jeg sto med 2 feil, og brukte 10min på testen, og 10min ekstra på å dobbeltsjekke at jeg hadde svart riktig på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra ei som har lest til eksamener 8 år på rad:

1) LOGG AV FORUM!!

2) Legg vekk alle andre bøker

3) Ta testen på nett om morgenen - les deg opp på det du svarer galt på - ta 1/2 timespause hvor du trener hund - ta testen på nytt - repeter

Motivasjon --> disiplin!

Og vit at det blir ekstremt mye enklere å komme seg på hundetrening når du kan kjøre dit selv!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor tok jeg også bare disse testene på nett, du lærer deg etterhvert hva som er riktig svar, også tar man noen slike tester rett før man drar for å ta teorien.

Jeg sto med 2 feil, og brukte 10min på testen, og 10min ekstra på å dobbeltsjekke at jeg hadde svart riktig på alt.

Tror kanksje jeg tok disse testene på nettet jeg også, men husker ikke, det så så lenge siden jeg tok den prøven.. :P Men godt er det når man får tommel opp på skjermen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, driter i motivasjonen. DETTE SKAL BARE GÅ! Har fiksa så jeg kan ta test på nettet (har holdt på i snart 3 timer så har pause nå, må puste litt).

Skal bare ta den til jeg klarer den flere ganger, så blir det en tur til gjøvik og prøve the real thing! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, driter i motivasjonen. DETTE SKAL BARE GÅ! Har fiksa så jeg kan ta test på nettet (har holdt på i snart 3 timer så har pause nå, må puste litt).

Skal bare ta den til jeg klarer den flere ganger, så blir det en tur til gjøvik og prøve the real thing! :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanksje jeg tok disse testene på nettet jeg også, men husker ikke, det så så lenge siden jeg tok den prøven.. :P Men godt er det når man får tommel opp på skjermen.. :P

De er faktisk også ganske så like, var redd for at de skulle være utdaterte, men jeg tok teorien for tja, en eller to måneder siden, og brukte da nettsider. Og regner med at vegvesenet ikke har endret de siden da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta masse tester på nettet, det hjelper, du får merke hva du er stødig på, og ikke minst blir du vant til spørsmålsstillinga, for den kan være kinkig. Dessuten besto jeg kun teorien (fikk en feil) utelukkende fordi jeg kjørte MASSE bil i forkant. Det hjelper med praktisk kunnskap når man skal huske teorien!

Jeg tok teorien dagen etter at jeg hentet hunden min, og når det gikk kan alle klare det! :P

Jeg satte meg bak rattet for første gang i april i fjor, og kjørte opp i august og sto på første forsøk. Jeg hatet å kjøre bil når jeg startet, og var livredd. Kjørelæreten min og broren min (som jeg øvelseskjørte med) gjorde en kjempejobb, for jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle klare dette. Jeg virkelig mistrivdes bak rattet. Men, jeg sto på første forsøk allikevel, kjøpte bil halvannen uke etter og kan i dag ikke se for meg å klare meg uten :P Det er så verdt det, og dessuten har jeg enda ikke kræsja (bank i bordet!).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...