Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæfer bet mann til blods


Emilie
 Share

Recommended Posts

Huffa.. Er det nå vi skal rope og skrike om rasediskriminering fordi rase ble nevnt i artikkelen?

Hehe, tja, ift at det er nærmere en halv mill hunder her til lands så er ikke jeg den som skal skrike høyt om verken rase eller bittrate. Men jeg lurer på hva den (sorry!) dusten skulle kneke seg inntil bikkjen for.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Beklager altså, men hvilket nek er det som har skrevet den artikkelen?

Mannen har fortalt politiet at alt hadde skjedd veldig fort, og at bittet hadde ga en liten blødning.

Hundebittet var så alvorlig, at den manne som ble angrepet dro til legevakta.

Seriøst? Kreves det ingenting for å bli journalist?

Forøvrig synd for noen at en mann ble bitt, sikkert.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på hva den (sorry!) dusten skulle kneke seg inntil bikkjen for.

Den type uttalelser som det der gjør meg en smule irritert.

Kanskje du skulle forklare hvordan du kom frem til at det hele måtte være "dusten" sin feil? Ja, for det må jo være dusten sin feil, som plasserte kroppen sin inn i gapet på schäferen ...? :huh:

Du var kanskje tilstede og så det hele? Siden du vet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Saken står også i TA med kommentarfelt, selvfølgelig er det som hør og bør hyler seg hes over rasens fremstilling og bildebruk. Syns bildet var fint jeg, skikkelig god kozepuzekatt. :D At mannen har hatt schäfer i 40 år og påstår den ( på bildet ) er mentalt skadet vet jeg ikke helt om jeg skal le eller grine av. Det blir liksom ikke så troverdig, om enn hvor idiotisk det måtte være å bruke bildet.

1338979108000_WEB_sch_fer_4353104978x1200r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt* ikke det att jeg har vet, men det bildet der kan være av hvilken som helst schæfer som bjeffer..får du tatt bilde i det rette øyeblikk så kan hvilken som helst hund se ut som en draps maskin når de bjeffer...:) Bare for å si det liksom! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type uttalelser som det der gjør meg en smule irritert.

Kanskje du skulle forklare hvordan du kom frem til at det hele måtte være "dusten" sin feil? Ja, for det må jo være dusten sin feil, som plasserte kroppen sin inn i gapet på schäferen ...? :huh:

Du var kanskje tilstede og så det hele? Siden du vet?

Åh, så hissig da. Du ser ikke at det du skriver ikke er noe bedre, siden du nå tillegger MEG noe, som for eksempel at jeg liksom skal ha lagt skylden på fyren, i og med at jeg lurte på hvorfor han "kneket" seg inntil bikkjen? Tror du er like forutinntatt som meg, jeg.

Og du vet at mannen kreket seg innpå bikkja?

Du vet at mannen ikke bare passerte og bikkja hoppet frem?

Den som er "dusten" her er jo eier av hunden som helt klart ikke hadde kontroll på den!

Vet og vet. Jeg er fordomsfull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ser en person med hund i bånd som ikke gjør tegn til å trekke hunden vekk, gå bort fra meg eller lignende så tar jeg det faktisk for gitt at det går greit å gå forbi ekvipasjen relativt tett oppi (eks. på et fortau om man går på hver sin side så er det fortsatt ikke så mye plass, enkelt for en schæfer å rekke bort til en arm f. eks).

Men, så er jo problemet at vi ikke vet hva som skjedde. Uansett, å bite i bånd er fy-fy.. Har hunden vist tegn tidligere så har eier feilet ved å passere mannen for tett, dersom hunden ikke har vist noen tegn tidligere så har den jo bitt og da syns jeg sånne hunder er litt ekle og kanskje ikke bør få leve videre jeg, da (kun basert på scenario i mitt eget hode, vet jo som sagt ikke hva som skjedde her).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken står også i TA med kommentarfelt, selvfølgelig er det som hør og bør hyler seg hes over rasens fremstilling og bildebruk. Syns bildet var fint jeg, skikkelig god kozepuzekatt. :D At mannen har hatt schäfer i 40 år og påstår den ( på bildet ) er mentalt skadet vet jeg ikke helt om jeg skal le eller grine av. Det blir liksom ikke så troverdig, om enn hvor idiotisk det måtte være å bruke bildet.

*snipp*

Jeg måtte kommentere "Jørn" i kommentarfeltet, som mente at hunden som er brukt som illustrasjon i artikkelen er "mentalt skadet". Denne hunden er en topptrent militærhund, eller "55th Security Forces Squadron military working dog" som kilden sier:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Military_dog_barking.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg måtte kommentere "Jørn" i kommentarfeltet, som mente at hunden som er brukt som illustrasjon i artikkelen er "mentalt skadet". Denne hunden er en topptrent militærhund, eller "55th Security Forces Squadron military working dog" som kilden sier:

http://en.wikipedia...dog_barking.JPG

Haha så bra, jeg har klødd etter å svare han selv her.. Noe i retning av "40 år med schäfer og ikke sett tenna på en?". :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så hissig da. Du ser ikke at det du skriver ikke er noe bedre, siden du nå tillegger MEG noe, som for eksempel at jeg liksom skal ha lagt skylden på fyren, i og med at jeg lurte på hvorfor han "kneket" seg inntil bikkjen? Tror du er like forutinntatt som meg, jeg.

Vet og vet. Jeg er fordomsfull ;)

Det var ikke noe svar. Akkurat som jeg tenkte du ville! :rolleyes2: Du bare begynner å surre og forsøker og prate deg vekk. Det vanlige Sonen-pisset om at det er folk sin feil, aldri hunden.

Det finnes faktisk en og annen drittbikkje der ute, akkurat som det finnes drittsekker blant mennesker. Det er fullt mulig at hunden i artikkelen var av en slik type. Det vet ikke vi.

Og jeg syns folk har retten til å gå vanlig på gata eller på skogsveier og passere hunder uten å bli beskyldt for å ha "kneket seg inntil" når bikkja klikker og biter. Det å bli forbipassert skal enhever normalt skrudd bikkje tåle. Hvis ikke, er de ikke helt riktig navla, og fortjener kanskje ikke noe annet enn "å få slippe".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe svar. Akkurat som jeg tenkte du ville! :rolleyes2: Du bare begynner å surre og forsøker og prate deg vekk. Det vanlige Sonen-pisset om at det er folk sin feil, aldri hunden.

Jeg har fortsatt ikke sagt noe om hvem sin feil det var jeg. Ta deg tebrød du, ser ut som du kan trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ser en person med hund i bånd som ikke gjør tegn til å trekke hunden vekk, gå bort fra meg eller lignende så tar jeg det faktisk for gitt at det går greit å gå forbi ekvipasjen relativt tett oppi (eks. på et fortau om man går på hver sin side så er det fortsatt ikke så mye plass, enkelt for en schæfer å rekke bort til en arm f. eks).

Bikkja mi er usikker, men vi passerer folk helt avslappa - fordi det er det som fungerer best. Jeg syntes ikke man skal ta for gitt at alle hunder som er tilsynelatende greie med sånt, faktisk er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi er usikker, men vi passerer folk helt avslappa - fordi det er det som fungerer best. Jeg syntes ikke man skal ta for gitt at alle hunder som er tilsynelatende greie med sånt, faktisk er det.

Men om bikkja passerer helt greit så er det vel ikke noe problem? Jeg tar det for gitt at om hundeeieren ikke sier noe, eller om vi fortsetter på kollisjonskurs, så er det noe eier mener hunden kan takle. Man kan da ikke forvente at hele Norges befolkning skal kunne såpass mye hund at de ser om den hunden er nervøs eller ikke og instiller seg deretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om bikkja passerer helt greit så er det vel ikke noe problem? Jeg tar det for gitt at om hundeeieren ikke sier noe, eller om vi fortsetter på kollisjonskurs, så er det noe eier mener hunden kan takle. Man kan da ikke forvente at hele Norges befolkning skal kunne såpass mye hund at de ser om den hunden er nervøs eller ikke og instiller seg deretter?

Nei, det er ikke noe problem så lenge folk holder en viss avstand og bare går forbi, men jeg kan faktisk ikke garantere at han ikke bjeffer og viser trusseladferd om de skulle dulte borti han eller prøver å hilse på han. Og nei, jeg forventer ikke at folk skal ha kunnskap overhode - men jeg syntes at folk skal ha i bakhode at dyr er dyr og ta visse forhåndsregler. Var kanskje bare jeg som lærte at man ikke skal løpe/sykle/gå osv helt oppi hunder (eller folk for den saks skyld)...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe problem så lenge folk holder en viss avstand og bare går forbi, men jeg kan faktisk ikke garantere at han ikke bjeffer og viser trusseladferd om de skulle dulte borti han eller prøver å hilse på han. Og nei, jeg forventer ikke at folk skal ha kunnskap overhode - men jeg syntes at folk skal ha i bakhode at dyr er dyr og ta visse forhåndsregler. Var kanskje bare jeg som lærte at man ikke skal løpe/sykle/gå osv helt oppi hunder (eller folk for den saks skyld)...

Da jeg og mine yngre søsken var mindre fikk vi streng beskjed om å ikke løpe mot fremmede hunder, gå på/rett mot dem osv også måtte vi spørre eieren om lov til å hilse på hunder. Mamma har aldri vært særlig hundeinteressert, men visste såpass, heldig vis, hvis ikke hadde nok jeg som liten baby klora meg fast i hver enkelt hund jeg hadde sett! :P

Jeg var en "farlig" unge sier alle "du var livredd maur og små kryp, men kom det en stor hest så hang du fast i neseborene på dem, krøp mellom beina og under dem. Du brydde deg ikke om hunder som bjeffet da bare smilte du og ville bort å trøste den for du mente den var lei seg xP!"

sier bare att noen skjønner att det er dyr og de skal man respektere! :):)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...