Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger DESPERAT ett nytt par støvler til tur i skogen og på fjellet. Jeg har lest en del positivt om dogwalker støvlene, men de er rådyre. Vurderer allikevel om jeg skal bruke pengene jeg fikk til bursdagen på ett par, men ville høre om noen her har personlige erfaringer med de? Er de verdt pengene?

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd. De er verdt pengene! Men hvis du har dårlige ankler og skal gå med tung sekk, så er de nok ikke de beste. De gir grei støtte, men er ikke så stive som f.eks. jaktstøvler.

Skrevet

Ikke for å være useriøs ass, men det er normale str. :ahappy:

Det er ikke unormalt at skostørrelser varierer noe mellom de forskjellige merkene, selv om det i teorien skal være universelt.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor kun Dogwalker sine sko vurderes? Det finnes da flust av gode turstøvler, og tar du en tur til XXL, Platou Sport eller lignende, kan du prøve mange forskjellige, så du finner en type som passer din fot og dine behov.

Selv har jeg støvler fra trezeta, som jeg er veldig fornøyd med. De er litt tunge, og det er egentlig ikke nødvendig i dag. Du får tak i lettere fjellstøvler med like god støtte.

Men jeg ville absolutt gått og prøvd mange forskjellige. Fjellstøvler er en dyr investering hvis du skal ha skikkelige sko, og da er det fordel å få prøvd skikkelig, gjerne med veiledning fra noen som har greie på føtter og sko.

Skrevet

Det er ikke unormalt at skostørrelser varierer noe mellom de forskjellige merkene, selv om det i teorien skal være universelt.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor kun Dogwalker sine sko vurderes? Det finnes da flust av gode turstøvler, og tar du en tur til XXL, Platou Sport eller lignende, kan du prøve mange forskjellige, så du finner en type som passer din fot og dine behov.

Selv har jeg støvler fra trezeta, som jeg er veldig fornøyd med. De er litt tunge, og det er egentlig ikke nødvendig i dag. Du får tak i lettere fjellstøvler med like god støtte.

Men jeg ville absolutt gått og prøvd mange forskjellige. Fjellstøvler er en dyr investering hvis du skal ha skikkelige sko, og da er det fordel å få prøvd skikkelig, gjerne med veiledning fra noen som har greie på føtter og sko.

Takk for svar! :) Jeg har tre par her hjemme som jeg hater, mest fordi de er for tunge, så jeg var egentlig på jakt etter noe som var litt lettere. Har tenkt med en tur innom XXL denne uken for å kikke litt. Tråden her opprettet jeg mest fordi de ikke selges i butikk, og fordi jeg var nysgjerrig på de etter å ha hørt veeeldig mye positivt. :)

Skrevet

Takk for svar! :) Jeg har tre par her hjemme som jeg hater, mest fordi de er for tunge, så jeg var egentlig på jakt etter noe som var litt lettere. Har tenkt med en tur innom XXL denne uken for å kikke litt. Tråden her opprettet jeg mest fordi de ikke selges i butikk, og fordi jeg var nysgjerrig på de etter å ha hørt veeeldig mye positivt. :)

Jeg har selv to par, men skulle egentlig hatt et tredje par også. Nå har jeg fjellstøvler, som er tunge, og løpesko for terreng, som er veldig lette. Jeg skulle hatt noen lette hikingsko også, til dagsturer. Fjellstøvlene bruker jeg alltid når jeg går lengre turer og bærer tungt på ryggen.

Men det er masse, gode, og lette sko der ute om dagen! Det er nesten ikke vits å ha disse gamle, tunge fjellstøvlene når man har de alternativene som er i dag. Du får lette sko med god støtte.

Skrevet

Jeg elsker mine dogwalker støvler! Bruker dem hele tiden :blissysmile:

Takk! Kan nok tenkes det blir bestilt ett par her i kveld tenker jeg. Må bare bestemme meg for hvilke model jeg vil ha. :whistle:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...