Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund angrep ved Badedammen


Fantasia
 Share

Recommended Posts

Uff. Kan høres ut som om kvinnen ble bitt pga. slåsskamp mellom egen og denne fremmede hunden. Hvis hun forsøkte å skille dem f.eks.? Blir uansett synsing. Lurer forresten på "svært dårlig forfatning" innebærer i dette tilfellet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hundene gjentar seg selv...

Men har ikke noe med rasens egenskaper å gjøre, kanskje heller den andel av mennesker som skaffer seg disse uten å ha peiling på hund

Eventuelt folks hang til å si at det var "kamphund" og "staffe-lignende" uansett om det var border collie, rottweiler eller mops. Eller noe annet. Jada, jeg har flere ganger fått høre "se pitbullen" om Sita.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hundene gjentar seg selv...

Men har ikke noe med rasens egenskaper å gjøre, kanskje heller den andel av mennesker som skaffer seg disse uten å ha peiling på hund

Vi vet vel ikke hva slags rase hunden har?

"Amstaff-lignende" er ingen rase. Det trenger ikke si noe om hundetype engang. Folk generelt har veldig lite rasekunnskap, vi skal heller ikke forvente at nivået er særlig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare utifra det som stod i artiklen, kamphund + amstafflignende

Jeg forstår det. :) Det er en kjent problemstilling at raser med dårlig rykte får skylden for mange ting de ikke har gjort. Det er plenty eksempler på det dessverre. Det er forståelig at det blir sånn (if it bit it must be a pit, sant?), og det er nettopp derfor viktig å sette lys på.

Raseidentifikasjon er en kinkig greie som vi ikke kan forvente at allmennheten er god på. Det er vanlig at det er offeret selv som står for identifikasjon av rase, og det introduserer en hel bønsj med problemer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG

Jeg googla kamphunder og barn, for jeg husker fra en sånn humorbok hvor et barn beskriver en hund som stor og farlig, den hadde orange flekker over øynene, en sånn golf trodde hun det var ...

Men, jeg fant ikke sitatet, der i mot fant jeg denne artikkelen: Truet barn og kvinner med pistol

Jeg husker jeg sa i fra til Dagbladets journalist at han skulle få erfare hva en kampkvinne var dersom han ikke endret artikkelen sin! Han var frekk nok til å spørre hvordan jeg kunne være så sikker på at det ikke var kamphunder det dreide seg om. Husker han ble paff da jeg informerte han om at det var jeg som meldte inn dette til Dagbladet (fikk 1000 kroner for det og) og at det var søsteren min som var en av kvinnene som ble truet og at gubben hadde to stykk LABRADORER (en svart og en brun)! Journalisten beklaget skrivefeilen, men informerte om at det faktisk solgte bedre når han skrev at det var kamphunder. VG holdt seg i alle fall unna kamphunder i denne saken, de skrev om en mindre stabil mann med to løse hunder.

Ellers er kamphundlignende en hund som eies av en person som har tattiser og/eller piercinger, er mørk eller lys i huden, bor i Oslo eller et annet sted, trener på helsestudio eller trener ikke i det hele tatt.

Et klassisk kjennetegn på en kamphund er de fire bena de har planta i bakken.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg fant ikke sitatet, der i mot fant jeg denne artikkelen: Truet barn og kvinner med pistol

Jeg husker jeg sa i fra til Dagbladets journalist at han skulle få erfare hva en kampkvinne var dersom han ikke endret artikkelen sin! Han var frekk nok til å spørre hvordan jeg kunne være så sikker på at det ikke var kamphunder det dreide seg om. Husker han ble paff da jeg informerte han om at det var jeg som meldte inn dette til Dagbladet (fikk 1000 kroner for det og) og at det var søsteren min som var en av kvinnene som ble truet og at gubben hadde to stykk LABRADORER (en svart og en brun)! Journalisten beklaget skrivefeilen, men informerte om at det faktisk solgte bedre når han skrev at det var kamphunder. VG holdt seg i alle fall unna kamphunder i denne saken, de skrev om en mindre stabil mann med to løse hunder.

Ja, det der er jo et klassisk eksempel.

Han kalte det en "skrivefeil" forresten? Det var jo en fin måte å si det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...