Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde egentlig planlagt ny hund neste år, men plutselig passet det utrolig godt. Jeg har kjøpt meg en podengo portuges som jeg henter neste uke. Tellus. Det blir veldig spennende for oss begge d

Kan være jeg la den der for å ta bilde... [emoji23] Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Twiggy syns Tellus var kjempesøt 

Posted Images

Skrevet

Noen bilder fra denne uken. Synes det er veldig vanskelig å underholde hundene for at de ikke bare skal stå stille (ponni står for eksempel alltid ved beina mine, derfor lite bilder av henne oftest) og ta bilder samtidig. Det er også styrete å gå med to hunder + kamera og det at Luna ikke kan slippes. Blir litt lite bilder pga dette.

Startet med en runde rundt Rossnesodden, veldig flott der!

IMG_5203_zpslzegwqrr.jpg

IMG_5218_zps3xn8hdtx.jpg

Luna fikk totalt raptus som vanlig :P

IMG_5233_zps9trgvjuj.jpg

Hjelp! Plutselig var ponni der og det var full stopp i lufta. Lønner seg å holde avstand til trollungen!

IMG_5236_zpse0ufa32j.jpg

Går som regel under kallenavnet "kalven" eller "rådyret"

IMG_5237_zpsc984b3zo.jpg

Hadde med ball til ponni!

IMG_5311_zpsflyspqri.jpg

IMG_5323_zpsnvv9owto.jpg

IMG_5322_zpshgdbohgn.jpg

...Og leke til Luna.

IMG_5335_zps5esalqkw.jpg

IMG_5332_zpsvpqc8imf.jpg

IMG_5330_zpsurmtdk0x.jpg

IMG_5278_zps0phcdgn1.jpg'

IMG_5281_zpsqrqlufsk.jpg

IMG_5287_zpsza0suo9c.jpg

:wub:

IMG_5246_zpstgds7fdi.jpg

• Like 5
Skrevet

Så søte! Har ikke sett at Luna bare har halestump før, vet du om hun er født med det eller om den er amputert?

Regner med at den er amputert av mor/dyr. Mamma var villhund og luna ble funnet i heia midt i ingensteds når hun var 7-8 uker. Hun har ingen ledd i halen, kun det trekantet beinet. Kortere enn den ser ut!
  • 3 weeks later...
Skrevet

Har en anelse om at Photobucket ikke er så snill med bildene mine, så tester ut Imageshack i dag. Tur i Essoskogen :) Hadde sikkert fem gjespebilder, hun demper alt jeg gjør som ikke er normalt - som å ta bilder :P

hSkKyU.jpg
nJndrQ.jpg
dX2fTe.jpg
D9mrCp.jpg
xOGJXL.jpg
Noen som tørr å gjette på hva Luna er blanding av? :D Ca 25 kilo og masse jakt. Vil ta alt som rører seg, men rådyr og sau er favoritten! Villhund fra Spania.
  • Like 1
  • 3 months later...
  • 1 month later...
Skrevet
Haha Ponni er så kul og søt :wub: Har dere fått rønkten resultatene til Luna da? [emoji4]

Takk! :D Hun sliter litt mer med synet, det blir dårligere og dårligere. Må bære henne når det er mørkt ut og inn av bilen/opp trappa ol. Sliter med å se stien hvis det er tråkket til snø og hater nå ALT som rører seg.[emoji14]Før hatet hun litt selektivt. Satser på operasjon til sommeren. Håper agria dekker det.

Har fått resultatene til luna! Har glemt å oppdatere her med de. Ad er 0/0. Hd b/c, men ingen forkalkninger. :)

• Like 2
  • 2 weeks later...
Skrevet
Hahah, aldri sett en hund så innpakket før[emoji38]

Hun fikk på ekstra sokker etterhvert. [emoji1] fleecedress, vinterdress, hals, lue og to par sokker. Tyve minus er kaldt!

• Like 1
  • 1 month later...
Skrevet

Luna elsker pus, pus er ikke helt enig. SÅ lønner deg seg å vaske veeeldig forsiktig og snike seg inn fra siden. 1e10f74f7b6cc07c9efd03b7aff017de.jpg

Tur er lidelse

d73eeb85673e5981d1367ba882eaaee4.jpg

Det er grusomt med kos.

c14581c795f36f6cd3cedf6c04473a05.jpg

Ponni er alltid fornøyd så lenge det involverer oppmerksomhet.

a78bfef5174a353f89d01109dd121f8c.jpg

4e558945451de01426c9cbd4d2a6c8b2.jpg

• Like 5
  • 1 month later...
Skrevet

Fra turen i dag. Jeg har slanket Luna siden februar og har endelig fått henne ned i en fin vekt synes jeg. Det har ikke vært så enkelt! Veldig sulten hund!

13227370_10156911563850054_8638712904435

De er flinke til å dra :D

13240717_10156911564090054_3527358607858

• Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...