Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria Hundeforsikring


*silje*
 Share

Recommended Posts

Skal til vet. i dag på grunn av et overbitt på valpen, så vi må nok trekke et par tenner der. Når jeg kommer tilbake og får funnet ut om det dekkes av forsikringen eller ikke, så skal jeg svare deg på om jeg anbefaler Agria eller ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til vet. i dag på grunn av et overbitt på valpen, så vi må nok trekke et par tenner der. Når jeg kommer tilbake og får funnet ut om det dekkes av forsikringen eller ikke, så skal jeg svare deg på om jeg anbefaler Agria eller ikke. :P

:thumbsup:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette deg inn i villkårene dem og sammenligne. Agria har flere valgmuligheter og summer man kan velge i, og det jeg synes er bra med dem er at det er direkteoppgjør, noe som gjør at man slipper å betale, men får regning senere fra dem på det man må betale.

Jeg har hatt begge to, og jeg var fornøyd med begge. Men siden Agria har direkteoppgjør, valgte jeg dem. Det kan være litt vanskelig å skrape sammen 13000 til en operasjon, så det er fint å slippe. Men jeg har også ikke fått igjen på forsikringen fra Agria, noe jeg mente at jeg burde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette deg inn i villkårene dem og sammenligne. Agria har flere valgmuligheter og summer man kan velge i, og det jeg synes er bra med dem er at det er direkteoppgjør, noe som gjør at man slipper å betale, men får regning senere fra dem på det man må betale.

Jeg har hatt begge to, og jeg var fornøyd med begge. Men siden Agria har direkteoppgjør, valgte jeg dem. Det kan være litt vanskelig å skrape sammen 13000 til en operasjon, så det er fint å slippe. Men jeg har også ikke fått igjen på forsikringen fra Agria, noe jeg mente at jeg burde da.

Etter å ha lest og sammenlignet vilkår hos forskjellige selskap føler jeg selv at Agria er det beste valget for oss. Men så har jeg også blitt frarådet å velge Agria av mangen :icon_confused:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har også direkteoppgjør, jeg har kun betalt egenandelen hos veterinæren. Jeg har da Gjensidige på alle 3, og er veldig fornøyd. Jeg har alltid fått tilbake penger uten noe som helst problem. Det eneste som jeg synes er dumt er at de ikke dekker trekking av melketenner, eller noe som har noe med melketenner å gjøre. Jeg mener jeg har hørt at Agria dekker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser tråder både her på forumet og Canis så finner du nok av folk som har dårlig erfaring med både Agria og Gjensidige og alle andre. Jeg pleier å si at det kommer an på hvilken situasjon du kommer opp i og hvilken saksbehandler du møter. Alt i alt tror jeg ingen er spesielt bedre eller dårliere enn andre, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette deg inn i villkårene dem og sammenligne. Agria har flere valgmuligheter og summer man kan velge i, og det jeg synes er bra med dem er at det er direkteoppgjør, noe som gjør at man slipper å betale, men får regning senere fra dem på det man må betale.

Jeg har hatt begge to, og jeg var fornøyd med begge. Men siden Agria har direkteoppgjør, valgte jeg dem. Det kan være litt vanskelig å skrape sammen 13000 til en operasjon, så det er fint å slippe. Men jeg har også ikke fått igjen på forsikringen fra Agria, noe jeg mente at jeg burde da.

Til en viss grad stemmer det, ikke alle godtar direkteoppgjøret (det er jo noe du evt kan sjekke med dyrlegen din). Vi måtte feks legge ut for Montis MR fordi de vi tok MR hos hadde så dårlig erfaring med direkteoppgjørssystemet til Agria at de ikke ville være med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte legge ut for hele operasjonen til min første hund da jeg hadde Gjensidige. (for så å få tilbakebetalt senere) Men kanskje de har fått et annet system nå? Jeg fikk ikke livsforsikring igjen på min forrige hund hos Agria, noe jeg mente at jeg skulle ha. Men sånn utenom det har jeg fått dekket andre skader.

Edit: Ja jeg har fått direkteoppgjør hos dyrlegen i byen, men hos en mindre veterinær fikk jeg det ikke. Særlig på bygda er det ikke muligheter for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk i at det er direkte oppgjør i Agria.

Det kommer an på om klinikken man bruker har en slik avtale eller ikke.

Samme gjelder nok med Gjensidige også.

Jeg har hundene i Agria, og når Hampus var syk før jul måtte jeg legge ut for alt av utgifter for så å kreve de tilbake fra Agria i ettterkant.

Det jeg reagerte mest på var den lange behandlingstiden.

3 uker på en helt klar sak, og ytterligere noen dager før pengene var på konto.

Til sammenligning har jeg hatt hestene forsikret i Gjensidige og måtte avlive den ene for en mnd siden.

Fra jeg sendte inn papirene til jeg fikk mail om at saken var oppgjort gikk det 2 virkedager.

Dagen etter der igjen var pengene på konto.

Sånn har det alltid vært i Gjensidige når hestene har vært syke.

Veldig kort behandlingstid, og ingen krangel og diskusjon.

Jeg hadde hundene forsikret hos If før da vi har alt annet der.

Men syntes de dekker lite og har lav årlig sum på veterinærutgifter, så jeg bytta de til Agria.

Sjekket faktisk ikke Gjensidige, men har vurdert det nå i ettertid når jeg den store forskjellen i saksbehandlingstiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria vinner i min bok, da de har høy forsikringssum (45,000) og direkteoppgjør med de fleste større dyreklinikker. En operasjon til 26,000 kroner hadde ikke akkurat vært lett å legge ut for. I Tromsø (storby, Norges 6 største by?) har de for eksempel ikke direkteoppgjør med Gjensidige hos det største veterinærkontoret. Det sier jo litt.

Agria har dekket alt (øreproblemer, beinproblemer, indre system-problemer ( :P ) ) unntatt alternativ behandling (gullimplantat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen og det at de har direkteoppgjørsavtale med min lokale vet.klinikk, gjorde at jeg valgte Agria fremfor Gjensidige.

Hos Agria koster det ca 1400 kr i året å forsikre min hund. Da jeg sjekket pris på samme hund hos Gjensidige, kom de med den latterlig høye prisen; 3300,- kr (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er forsikret i Gjensidige. Vi har gode erfaringer med dem. Det er mamma og pappa som betaler hennes forsikring, derfor legger jeg meg ikke så mye oppi hvor hun er forsikret. De har alle andre forsikringer i det selskapet også, og får derfor en litt gunstig pris. Dessuten er det en fordel å holde henne i samme selskap når hun er så gammel som hun er nå (8,5 år).

På Geo tegnet jeg forsikring nå for et par timer siden faktisk. :P Gjensidige ville ha 2500 for ham, Agria ca. 1200. Da ble valget nokså lett for min del... I Agria er han forsikret med veterinær+spesial, for 30 000 i året, 1400+10% egenandel. Forhåpentligvis blir han en nokså frisk hund som ikke vil trenge forsikringen for mye, men om han skulle vise seg å løpe ned veterinærkontoret støtt og stadig, vil jeg nok vurdere å endre forsikringen på sikt (f.eks. legge til rehabilitering og endre forsikringssummen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...