Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

jeg blir med en annen gang ja, når det passer nå skal vi jo kurses noen uker fremover, og da ser jeg jo om han fortsatt er flink og ikke bryr seg nevneverdig om andre

Uff, ja. Haha, syns det var så syyyyykt flaut i jula!

Jaaaa. Bare til sommeren, da! Avisreportasje i Sandefjords blad, ihvertfall, og en video på sb.no. Jeg holdt meg langt unna alt det der.

Skrevet

Jeg vil gjerne være med å trene! Hunden min er ikke så veldig forstyrrende, men det er til gjengjeld jeg!

Hva med for eksempel i Tønsberg på lørdagen/søndagen/mandagen?

• Like 1
Skrevet

Okei, lørdag klokken 12, parkeringsplassen på messeområdet?

Jeg går dit uansett, så håper jeg av vi møter på noen, ellers blir det en ensom trening hehe :P

Ja, det kan vi si :) Men det er jo koseligere å trene ved den dammen der da :P

Skrevet

Da kan vi ta det ved dem dammen, det er den ved de store hallene du tenker på? :)

Ja :) Jeg tror iallefall det, lenge siden jeg har vært der! Men vi kan jo møte ved p-plassen?

Skrevet

Ja :) Jeg tror iallefall det, lenge siden jeg har vært der! Men vi kan jo møte ved p-plassen?

Ok, da sier vi oppmøte på parkeringsplassen klokken 12, og trener ved vannet etter det ? :)

• Like 1
Skrevet

Ok, da sier vi oppmøte på parkeringsplassen klokken 12, og trener ved vannet etter det ? :)

Ja, det høres ut som en god plan :)

Hvem blir med?

Skrevet

Kommer jeg også, men er ikke det før kvart over eller noe med vilje. Hunden takler ikke møtesituasjoner så jeg kommer til å monge ett stykke unna dere før jeg kommer bort :innocent: Derfor jeg kommer, så! Ringer Papillon hvis dere har gått ett annet sted.

Skrevet

Vil bare takke for et koselig treff med hyggelige soniser og vakre hunder :) Vi koste oss, nå ligger Jatzy rett ut her.. Vi er gjerne med på flere treff/treninger :)

Å så symd jeg ikke så denne tråden før nå. Håper på nytt møte snart (hint hint i morgen hihi)

Ja det var synd, i morgen er det hundetreff/hundetur med Tønsberg hundetreff, de går i fra p-plassen på greveskogen idrettsspark kl 13. Vi har tenkt til å gå om været er på vår side ( jeg er ikke fysen på å traske rundt i skauen i regn uten gummistøvler og sikkelig regntøy) :) Dette er mer sånn gå tur sammen/sosialiserings treff, ikke noe trenings opplegg, men alle er velkomne :)

• Like 2
Skrevet

Har vært med på tur med tønsberg hundetreff en gang før (kjempe koselig) men sitter på nøtterøy uten lappen så vanskelig å komme meg dit:-(

Men da skal jeg følge med her og håper på flere treninger i Tønsberg:-)

Merker jeg savner å trene/gå tur med andre etter å ha vært aktiv i hundeklubb og aktiv med å være med på og å arangee treff selv der jeg bodde før.

Skrevet

Veldig hyggelig tur i dag. :)

Har vært med på tur med tønsberg hundetreff en gang før (kjempe koselig) men sitter på nøtterøy uten lappen så vanskelig å komme meg dit:-(

Men da skal jeg følge med her og håper på flere treninger i Tønsberg:-)

Merker jeg savner å trene/gå tur med andre etter å ha vært aktiv i hundeklubb og aktiv med å være med på og å arangee treff selv der jeg bodde før.

Går det ikke buss fra nøtterøy? :)

Skrevet

Veldig hyggelig tur i dag. :)

Går det ikke buss fra nøtterøy? :)

går buss hvert kvarter fra munkerekka iallefall :) og går egentlig buss overalt fra nøtterøy :P

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...