Gå til innhold
Hundesonen.no

shampoo som fjerner misfarging


Meg
 Share

Recommended Posts

Vet ikke.

Jeg håper du finner en annen løsning enn bleking. Det er ikke spessielt bra for hud eller pels.

Jeg synes å ha lest en eller annen plass at shampo med bleking ikke er tilatt i Norge jeg? :P Men kan være noe jeg innbiller meg. Jeg er ikke så ofte på utstilling. Men vi får se, jeg skal vaske han på fredagen nå. Skal ta "white on white" og en annen whiteshampoo jeg har, samtidig skal jeg ta "mandeloljeshampo" :) Da blir han både blank og luktende godt. Men om han blir skikkelig hvit er en annen sak da? Utstilling både lørdag og søndag, så er jobben å holde han grønskefri fra lørdag til søndag *ler*

er det der egentlig lov? "maskere" misfarging og "late" som om det er mer pels i øra enn det egentig er?

Det er vell ikke lov nei, men folk gjør det ganske åpenlyst igrunn? :) Jeg har bestilte meg shine-spray som jeg skal bruke før vi skal i ringen. Ikke mye, men litt slik at pelsen blir ekstra blank. Men om det er lov vet jeg ikke? Husker bare å ha sett andre stå å spraye sin hund rett før ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kun er vann som egentlig er tillatt. Glad jeg har en hund som ikke noe sånt trengs på :P

Jeg har aldri brukt noe stesh på min jeg heller ;) hehe! Dalmatineren er egentlig ikke så vanskelig, er mest "wash and go"... Ja unntatt at den er HVIT da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt noe stesh på min jeg heller ;) hehe! Dalmatineren er egentlig ikke så vanskelig, er mest "wash and go"... Ja unntatt at den er HVIT da :P

Wash-and-go er behagelig altså! Min er ikke wash engang, men akkurat det hadde noen ganger vært litt greit :P Tenke mer på det som ble betegnet som "hunder dynket i ting" ovenfor, sånt er liksom ikke et issue engang på min hund, og de jeg kjenner innenfor mitt rasemiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt shampo som skulle ta "asfaltflekker" og "den skitneste hund". Vel. Antageligvis har ikke selgeren sett en hundegårdhusky viss hovedhobby er å grave store hull og legge seg i dem :) men RENERE det ble den :) Dette er ikke den som skal stilles, dette var bare en (meget misfornøyd :) ) prøvekanin for shampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt shampo som skulle ta "asfaltflekker" og "den skitneste hund". Vel. Antageligvis har ikke selgeren sett en hundegårdhusky viss hovedhobby er å grave store hull og legge seg i dem :) men RENERE det ble den :) Dette er ikke den som skal stilles, dette var bare en (meget misfornøyd :) ) prøvekanin for shampoen.

Dersom pelsen er direkte misfarget og ikke bare skitten så er det ikke noe annet å gjøre enn å vente til det gror ut ny pels, så holde den rein ;)

Men noen shampooer er gode på selve skitten.

Ga du den stakkars prøvekaninen to runder med shampoo? Pleier å være en fordel når de er "skitne nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom pelsen er direkte misfarget og ikke bare skitten så er det ikke noe annet å gjøre enn å vente til det gror ut ny pels, så holde den rein ;)

Men noen shampooer er gode på selve skitten.

Ga du den stakkars prøvekaninen to runder med shampoo? Pleier å være en fordel når de er "skitne nok".

å jada! først utblandet shampo (sirlig utført etter beskrivelsen, 1:16 eller noe). Så ublandet sjampo x 2, siste gang stod det i 10 minutter før jeg skyllet ut. Men dyret ble renere da :) bare ikke helt hvit der jeg tenkte den skulle bli det.

og så skal jeg si til dyret at fra nå av blir det slutt på graving. og det blir dusjing flere ganger i uka. Men- jeg pleier ikke dusje dem på høsten/vinteren, for de bor jo ute. Vil ikke ødelegge fettlaget i pelsen. Er de KJEMPEmøkkete, så dusjer jeg med lunka vann. evt sjampo som "ikke tar fettlag" fra KW. Om vinteren er de ikke skitne, for da er det jo snø. Om våren. huttetu. treningsturer på gjørmete veier og våt subbus (den drenerer godt, så vi har ikke gjørmete hundegård) gjør alle huskyer grå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jada! først utblandet shampo (sirlig utført etter beskrivelsen, 1:16 eller noe). Så ublandet sjampo x 2, siste gang stod det i 10 minutter før jeg skyllet ut. Men dyret ble renere da :) bare ikke helt hvit der jeg tenkte den skulle bli det.

og så skal jeg si til dyret at fra nå av blir det slutt på graving. og det blir dusjing flere ganger i uka. Men- jeg pleier ikke dusje dem på høsten/vinteren, for de bor jo ute. Vil ikke ødelegge fettlaget i pelsen. Er de KJEMPEmøkkete, så dusjer jeg med lunka vann. evt sjampo som "ikke tar fettlag" fra KW. Om vinteren er de ikke skitne, for da er det jo snø. Om våren. huttetu. treningsturer på gjørmete veier og våt subbus (den drenerer godt, så vi har ikke gjørmete hundegård) gjør alle huskyer grå :)

Kan jo bruke en "hvitshampoo" også, da ser i alle fall hunden hakket hvitere ut en kort periode ;)

Kjenner til problemet med gjørmete hunder. Håper denne sommeren blir bedre enn fjorårets, for da hadde jeg vel ikke rene hunder mer enn 1 døgn av gangen. Og jeg gidder ikke å vaske hundene flere ganger i uka!

Red: ble dobbelsitering av samme innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...