Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstraordinær båndtvang


Hermes
 Share

Recommended Posts

Ok, så da er det fortsatt ikke båndtvang i perioden 1. september til 22. februar?

Forøvrig, noen som bor på Hadeland her? Vi flytter til Lunner eller Gran i august.

Det bestemmer hver enkelt kommune. Det pleier å stå på kommunens hjemmeside. Ekstraordinær båndtvang kan variere fra år til år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bestemmer hver enkelt kommune. Det pleier å stå på kommunens hjemmeside. Ekstraordinær båndtvang kan variere fra år til år.

Ok, jeg skulle sjekke opp i reglene for kommunen, nemlig, og eneste jeg fant var et skriv fra i fjor om umiddelbar ekstraordinær båndtvang. Jeg kunne ikke finne at dato var spesifisert for dette. Dette skulle gjelde for alle Hadeland-kommunene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ser på Lovdata.no at det ser ut til at Hadeland har generell bandtvang. Du finner alle de forskjelige bandtvangene med å gå på Lovdata.no Lokale Forskrifter og skrive hund inn i søkerfeltet

Edit: Ekstraordinærbandtvang bruker å være en fra dato og bruker å opphøre senest siste dato i mars. Fordi den ordinære intreffer 1. april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skulle sjekke opp i reglene for kommunen, nemlig, og eneste jeg fant var et skriv fra i fjor om umiddelbar ekstraordinær båndtvang. Jeg kunne ikke finne at dato var spesifisert for dette. Dette skulle gjelde for alle Hadeland-kommunene.

Det gjelder isåfall ikke lengre. Det var nok på grunn av snømengdene i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skulle sjekke opp i reglene for kommunen, nemlig, og eneste jeg fant var et skriv fra i fjor om umiddelbar ekstraordinær båndtvang. Jeg kunne ikke finne at dato var spesifisert for dette. Dette skulle gjelde for alle Hadeland-kommunene.

Ja, det var ikke uvanlig for Oslo kommune heller. I min erfaring er det de årene snøen bruker lang tid på å forsvinne, og viltet trenger litt ekstra beskyttelse. Jeg vil tro kommunen informerer når båndtvangen oppheves. Jeg er usikker på rutinene i de enkelte kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er det fortsatt ikke båndtvang i perioden 1. september til 22. februar?

Forøvrig, noen som bor på Hadeland her? Vi flytter til Lunner eller Gran i august.

Jeg er bergenser bosatt på Hadeland :D Riktignok ikke på Gran eller Lunner, men på Jevnaker :) Velkommen skal dere være :D Er trivelig å bo her, synes jeg i hvert fall... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...