Mari Skrevet 3. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Helt utrolig nydelig lillafarge! Jeg kunne egentlig tenkt meg en sånn hals i en slags smaragd/gressgrønn farge .. Hm. Takk! Bare å si ifra, Aya. Jeg finner smaragdgrønt i ull, bomull, alpakka eller hva damen enn måtte ønske jeg. Nå som jeg er gravid, begynner å bli det på ordentlig også, så drømmer jeg om å lage baby-ting. Derfor spør jeg deg Mari, om hvordan du starta? Og kanskje du har noen noob-tips, en blogg eller noe for folk som vil begynne å hekle, men som egentlig ikke kan? Imponerende ting du får til altså Gratulerer så mye med graviditet! Så spennende! Og takk for hyggelig kompliment Jeg så endel her og fant også mye hjelp her. Jeg prøvde meg bare fram rett og slett. Kjøpte en heklenål og et nøste og lot det stå til. Mye kommer rett og slett bare ved å hekle masse. Fram og tilbake, prøve forskjellige masker. Øve, øve, øve. Og så kan du bare spørre meg om det dukker opp spørsmål, det er bare koselig. Det er også masse videoer på youtube, sånn at du ser hvordan maskene hekles. Men vær advart, det er så lett å få dilla! Og det er ikke en billig hobby med en gang man oppdager den store og fantastiske verden som er garn altså. Jeg er blitt så snobbete på garn, og jeg storkoser meg når jeg shopper. Akkurat nå venter jeg på garn i posten til neste prosjekt på lista. I mellomtiden hekler jeg et fangpledd/verandateppe i et garn jeg bare digger! Blir det ikke kult? Jeg er spent på hvordan det blir til slutt. Det kommer helt sikkert bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Nå som jeg er gravid, begynner å bli det på ordentlig også, så drømmer jeg om å lage baby-ting. Derfor spør jeg deg Mari, om hvordan du starta? Og kanskje du har noen noob-tips, en blogg eller noe for folk som vil begynne å hekle, men som egentlig ikke kan? Imponerende ting du får til altså Det finnes en herlig heklebok for helt nybegynnere. Den begynner med hvordan du skal holde heklekroken og hekle helt enkle masker, og så lærer du raskt og effektivt å lage fine ting. Husker ikke hva den heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Tusen tusen takk for tips, de sidene så veldig fine ut! Har fått låne hekleutstyret av svigers, så da er det bare å begynne å øve antar jeg. Godt jeg har god tid foreløpig Skal begynne å øve, så får vi se om jeg begir meg ut på plagg...isåfall skal du ikke se bort ifra at jeg tar imot tilbud om veiledning en dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Hvilke masker bruker du på pleddet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Me heklekroken. Det lilla sjalet var jo bare lekkert. Tror jeg må holde meg unna dette hjørnet av sonen jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 3. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Hvilke masker bruker du på pleddet? Litt flaut, men jeg hekler på engelsk. Half double crochet in back loop. Er det noe som heter halvstav på norsk? Isåfall er det det, og de hekles i bakerste løkke på maskene i forrige rekke. Om det gir noen mening? Jeg synes det funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 3. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Me heklekroken. Det lilla sjalet var jo bare lekkert. Tror jeg må holde meg unna dette hjørnet av sonen jeg Jeg at du ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Tusen tusen takk for tips, de sidene så veldig fine ut! Kan tipse deg om en nettside jeg fant utrolig nyttig da jeg en smule rusten *host* skulle ta opp igjen strikking her i fjor..! Det er nettsidene til Drops design, håndarbeidskole. Jeg var helt grønn på strikking og husket ikke hvordan jeg la opp masker engang. Håndarbeidsskolen på Drops design ble redningen De har både hekleskole og strikkeskole, som inkluderer både tegnings-forklaringer og veldig tydelige og gode video leksjoner (som videoleksjoner hekling). Hver masketype er tatt opp separat. Anbefales! PS! Håper det er ok for Mari at jeg la ut dette innlegget i hekletråden hennes :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 3. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Selvfølgelig! Drops har rimelig garn også, og en hel drøss gratis oppskrifter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2012 Ville bare si at jeg bruker halsen min omtrent daglig, og elsker den!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 4. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2012 Litt flaut, men jeg hekler på engelsk. Half double crochet in back loop. Er det noe som heter halvstav på norsk? Isåfall er det det, og de hekles i bakerste løkke på maskene i forrige rekke. Om det gir noen mening? Jeg synes det funker. Halvstav er riktig. Men bruker engelsk jeg også men back loop har jeg ikke vært borti. Det må jeg finne ut av Flink er du hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 4. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2012 ... men back loop har jeg ikke vært borti. Det må jeg finne ut av Kan det være "baklengs maske" det heter på norsk? Fikk noen hundre treff da jeg søkte på de to ordene sammen, men ikke tusenvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 4. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2012 Kan det være "baklengs maske" det heter på norsk? Fikk noen hundre treff da jeg søkte på de to ordene sammen, men ikke tusenvis. Du vet når du ser en rekke ovenfra? Der de danner en sidelengs v på en måte? Om du hekler i den bakre delen av v'en så vil du få en ribbeeffekt. Jeg tok et par bilder nå for å forsøke å illustrere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Se der ja! Lett å lære ser det ut til må få kommet igang med heklingen igjen snart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Du Mari! Det garnet du bruker... Finnes det noe pastellrosa/dusrosa farge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Du Mari! Det garnet du bruker... Finnes det noe pastellrosa/dusrosa farge? Jeg bruker mye forskjellig garn, på hvilket prosjekt er det du tenker? Jeg kan garantert finne en rosafarge du liker. Garnshopping er min spesialitet. Om det er garnet jeg bruker til ugleluene du tenker på, så kan jeg kanskje friste med dette? Og siden vi er på tema uglelue kan jeg skryte av at disse er disse ferdige og jeg har moret meg med ordspill. (For dere som har meg på face, sorry spammingen. ) We dont' give a hoot! ... but we'll give ya some heat Train says "Hoot! Hoot!" Hoot did it? The butler did it! Branching out Rosa er 0 til 6 måneder Lilla er 6 til 12 måneder Petroleum er 12 til 24 (+) måneder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Hvordan kan man motstå dette her? Den rosa i 0-6mnd har min datters navn på seg gitt. Ikke at vi har bestemt hva det blir ennå, men lell Me wants it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Hvordan kan man motstå dette her? Den rosa i 0-6mnd har min datters navn på seg gitt. Ikke at vi har bestemt hva det blir ennå, men lell Me wants it! De er seriøst dritkule! Den rosa er ledig om du mener det, bare å sende pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Jeg bruker mye forskjellig garn, på hvilket prosjekt er det du tenker? Jeg kan garantert finne en rosafarge du liker. Garnshopping er min spesialitet. Om det er garnet jeg bruker til ugleluene du tenker på, så kan jeg kanskje friste med dette? Hmm! Det er veldig akkurat det jeg er ute etter på det der bilde, men litt skarpere farge på ugleluebilde egentlig. Du skjønner... Jeg ELSKER virkelig halsen min fra deg og bruker det hver eneste dag og tenkte at jeg har lyst på et lyserosa et, med pulsvante sett Så kan jeg bytte på litt! Hvordan kan man motstå dette her? Den rosa i 0-6mnd har min datters navn på seg gitt. Ikke at vi har bestemt hva det blir ennå, men lell Me wants it! Jeg sa at hadde den vært i større størrelse skulle den ha bodd her gitt! Den var nydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Hmm! Det er veldig akkurat det jeg er ute etter på det der bilde, men litt skarpere farge på ugleluebilde egentlig. Du skjønner... Jeg ELSKER virkelig halsen min fra deg, og bruker det hver eneste dag, og tenkte at jeg har lyst på et lyserosa et, med pulsvante sett Så kan jeg bytte på litt! Åh, så koselig! Jeg blir kjempeglad av å høre sånt! Sender deg pm ang garn og sånt jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Du er veldig flink Mari, jeg er imponert! Og skal ærlig tilstå at dette hadde jeg ikke trodd om den gærne kamphunddama, nå også leder i barnevognmafian *hvilket minner meg om den story'en jeg skrev om deg en gang, men hvor pokker ble den av?* Snart gjenkjenner man soniser all over på hekletøyet fra Mari 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Du er veldig flink Mari, jeg er imponert! Og skal ærlig tilstå at dette hadde jeg ikke trodd om den gærne kamphunddama, nå også leder i barnevognmafian *hvilket minner meg om den story'en jeg skrev om deg en gang, men hvor pokker ble den av?* Du er ikke den eneste som ler for å si det sånn! For nei, ei heklenål hadde jeg ALDRI trodd jeg noen gang skulle ta i. Skrev du en story om meg? Den tror jeg har gått meg hus forbi. DOH! Og takk! Tusen takk! Snart gjenkjenner man soniser all over på hekletøyet fra Mari Haha! Og alle sonenungene tusler etter med uglelue som andunger etter morra si. Hm, kanskje jeg må lage en uglelue til hund? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Du er ikke den eneste som ler for å si det sånn! For nei, ei heklenål hadde jeg ALDRI trodd jeg noen gang skulle ta i. Skrev du en story om meg? Den tror jeg har gått meg hus forbi. DOH! Og takk! Tusen takk! Haha! Og alle sonenungene tusler etter med uglelue som andunger etter morra si. Hm, kanskje jeg må lage en uglelue til hund? Du er mere i hekletåka enn jeg trodde du. Du kommenterte jo den story'en, skrulle.... Tror det var i Heljar-tråden når jeg tenker meg bittelitt mer nøye om. Kanskje sonen burde bytte navn til uglisene eller noe sånt, hahahahahaha 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2012 Hekletåka faktisk. Ei skrullete og tåkete hekleberte med kamphund. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Mai 2012 Zombie cover til iPad! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts