Gå til innhold
Hundesonen.no

Mobilt bredbånd?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hei.

Sikkert et dumt spørsmål men jeg spør likevel.

Jeg er på hytta og bruker nettet via mobilen (Telenor og iPhone). Har også med bredbånd fra Ice men den finner ikke dekning. Er ikke det litt rart når mobilen ikke har problemer? Om jeg heller velger mobilt bredbånd fra Telenor, vil det fungere slik som mobilen? Liten vits med Ice når deg ikke funker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

ICE går på det gamle NMT-nettet og har en annen dekning enn GSM telenor og Netcom så det kan godt være du opplever det, dog Ice skal ha god dekning. Velger du fra Telenor vil det fungere som på mobilen ja og du kan sette opp iPhone til å dele nettet så alt du trenger er egentlig bare ett abonemt du ikke blir ruinert av å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe forskjell på telenor og netcom når det gjelder hastighet. Der hvor vi bor nå er det generelt dårlig dekning, så det går ikke spesielt raskt. Men mobilt bredbånd kan vel i grunn ikke sammenlignes med trådløst, så ift. det blir det jo tregt uansett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei.

Sikkert et dumt spørsmål men jeg spør likevel.

Jeg er på hytta og bruker nettet via mobilen (Telenor og iPhone). Har også med bredbånd fra Ice men den finner ikke dekning. Er ikke det litt rart når mobilen ikke har problemer? Om jeg heller velger mobilt bredbånd fra Telenor, vil det fungere slik som mobilen? Liten vits med Ice når deg ikke funker :-(

Generelt sett så er det ICE som har best dekning på mobilt bredbånd. Men de har hull de også som alle andre. Men de som har absolutt værst dekning av alle tre nett er Netcom. Du kan se på denne mobilt bredbånd oversikten, så kan du også lese litt om de forskjellige nettene. Tror nok du har vært uheldig med lokasjonen med hensyn til ICE. For nettet deres er myyye bedre enn både Telenornettet og ikke minst Netcom. Men sjekk dekningskartene, så finner du det som passer best i ditt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" Dekningsgrad" på den siden der er en total vits...

Hvor er dokumentasjonen bak de stjernene til den siden der?

Laget av en ICE kunde, som har Telenor på mobiltelefonen sin som har laget en .biz side for å tjene noen kroner, for de linkene er Reklameklikk-loggere...

Hva som er bra, kommer 100% an på hvor du befinner deg.

Flytter du deg 400meter for så å forflytte deg enda 400meter, så kan du få 3 forskjellige operatører som er Best i samme område.

ICE skryter fryktelig over hvor god dekning de har, men mange opplever at i innlandsnorge så er det ikke brukbart, verken i signal eller hastighet...

Overalt har begge hull i dekningen, og hastigheten varierer hos begge, overalt, GPRS, EDGE, 3G, 3G+, Turbo, 4G...

Hvor fort det faktisk går, kommer an på signalstyrke, antall personer som bruker nettet i området, mm...

NetCom er utroligt tregt. Har prøvd det flere steder i landet og er sinsykt treg, sånn det er sakt;)

Telenor er sinsvakt tregt, så det er sakt... ;)

Har Telenor på jobb, Netcom privat, så har testet datahastighet, og lagt merke til dekningen i forhold til hverandre i hele midtnorge.

Test i by.

Netcom 15000/5000

Telenor 1200/300

( ADSL hjemme hos meg 7200/610 )

Merk : Ingen steder sier jeg Netcom er BEDRE en Telenor.

De er gode begge to, men å si en er bedre en den andre, som en regel for hele Norge, er totalt feil og missvisende.

Telenor og Netcom bruker mye godt de samme mobilmastene, men de bruker ulike typer antenner, og de peker ikke i akkurat samme retning. = ulik dekning i samme område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...