Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track, evt alternativer?


Recommended Posts

Ja, jeg lurer på om back on track er det beste alternativet, eller om andre dekken kan være ok. Vi har begynt med agility nå, å det er jo dødsgøy, så vi kommer til å holde på mye med det fremover. Da tenker jeg mest nå som det fortsatt kan være litt kaldt ute, så musklene ikke stivner helt imellom slaga? Hva bruker dere? Aro er så vanskelig å finne dekken som passer godt til, han er liksom både liten og stor. Er det bedre med et litt for stort BOT dekken, enn f.eks et annet? Er det viktig at BOT dekkenet passer godt, at det sitter riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt BOT jeg, bruker det ofte til opppvarming, i bilen på vei til trening osv. mellom treningsøktene.

Ok :) Det ser bra ut iallefall :) Må det bestilles på nett? Eller har de det i noen butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg gå for "vanlig" BOT dekken, eller "netting" BOT dekken? Hva er forskjellene?

Nettingdekkenet egner seg best til bruk på langhårede hunder, evnt innendørs. Det vanlige er greit utendørs. Bruker det tynne på min eurasier inne og ute ned til ca 5 grader. Det vanlige om det blir kaldere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp har BOtdekken og det sitter kjempebra! Han digger det dekkenet, og er veldig god og varm under dekkenet. (vanlig type) Har størrelse 36 og det er kjøpt hos canis

Blir vel så vi kjøper det vanlige vi også. Canis har jo tilbud nå, men har bare str 31, så hopper det til 43, det blir jo aaalt for stor. Han er ca 34 cm fra nakke til halerot, og svært spinkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel så vi kjøper det vanlige vi også. Canis har jo tilbud nå, men har bare str 31, så hopper det til 43, det blir jo aaalt for stor. Han er ca 34 cm fra nakke til halerot, og svært spinkel :P

Garp er også 34 cm i ryggen så da kan sikkert 36 funke på Aro også. Spinkelheta forsvinner med årene. Garpen var også en pipestilk, men er nå en skikkelig mann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp er også 34 cm i ryggen så da kan sikkert 36 funke på Aro også. Spinkelheta forsvinner med årene. Garpen var også en pipestilk, men er nå en skikkelig mann i kroppen.

Hihi, håper det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp har BOtdekken og det sitter kjempebra! Han digger det dekkenet, og er veldig god og varm under dekkenet. (vanlig type) Har størrelse 36 og det er kjøpt hos canis

Forresten så lyver jeg. Tok en skikkelig målerunde på Aro nå. Er så vanskelig alene, men fikk han endelig til å stå å se rett frem mens jeg styra med målebåndet, han er mer 31-32 faktisk. Er det bedre å gå opp eller ned da tror du? 31 cm eller 34? Er kjedelig hvis det blir litt kort da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Back on track til hundene. Har lyst på et ReDog dekken også men har ikke funnet noen som selger det i området enda.

Hinna Dyreklinikk selger ReDog dekken. Hvertfall der jeg kjøpte mitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et to str for stort BOT dekken til stora mi, gjør nytta det altså (var på så grenseløst bra salg, så måtte bare kjøpe tross størrelsen). Men skal nok få meg et nettingdekken nå som det går mot varmere tider. Har gått over til vadmelsdekkenene nå, i påvente av "pæng laus" til å kjøpe nytt. BOT er kjekt det altså, men ull gjør definitivt nytta si!

Reklamerer litt for Laikadekkenet jeg, siden det produseres i hjembygda mi! http://www.nordtro.no/laika-dekken.5826-78783.html (str large passer dobertispe, str small passer shiba) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et to str for stort BOT dekken til stora mi, gjør nytta det altså (var på så grenseløst bra salg, så måtte bare kjøpe tross størrelsen). Men skal nok få meg et nettingdekken nå som det går mot varmere tider. Har gått over til vadmelsdekkenene nå, i påvente av "pæng laus" til å kjøpe nytt. BOT er kjekt det altså, men ull gjør definitivt nytta si!

Reklamerer litt for Laikadekkenet jeg, siden det produseres i hjembygda mi! http://www.nordtro.n...5826-78783.html (str large passer dobertispe, str small passer shiba) :D

Vurderer nettingdekkenet til BOT nå egentlig, siden de ikke har str jeg må ha på canissalget uansett :P Når det er kaldere kan jeg ha et annet dekken over. Vil bare bruke dekkenet i forbindelse med trening. Bruker bare dekken ute når det er rundt 15 minus og kaldere. Så får han kanskje litt bedre pels med åra! Eller, er det kanskje lurt å ha det som tåler litt regn i blant? :P Kan det noen ganger bli for varmt? Nei nå ble jeg usikker igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer nettingdekkenet til BOT nå egentlig, siden de ikke har str jeg må ha på canissalget uansett :P Når det er kaldere kan jeg ha et annet dekken over. Vil bare bruke dekkenet i forbindelse med trening. Bruker bare dekken ute når det er rundt 15 minus og kaldere. Så får han kanskje litt bedre pels med åra! Eller, er det kanskje lurt å ha det som tåler litt regn i blant? :P Kan det noen ganger bli for varmt? Nei nå ble jeg usikker igjen :P

Hvis du ikke har en "leddhund" (regner med du ikke har det siden hunden din tåler såpass med kulde?) er jeg usikker på hva som er vitsen med nettingdekkenet fra BOT? Jeg ville i så fall gått for et ulldekken i stedet, og brukt det i forbindelse med trening. (Til dp passer vel ikke Laika (jeg får alltid spørsmål om det dekkenet når folk ser det, det sitter veldig bra), men Richo har noen kjekke) Om du lander på netting allikevel kan du jo evt plusse på med et tynt regndekken (hurrta sitt feks?) til å hive over når det kommer en skur. (skal vi seeee... 600 kr for nettingen + 500 til for regndekken, vs 250 kr for et ulldekken som har like gode egenskaper selv om det blir litt vått... hmmm... *ler*) Jeg skal ha nettingdekkenet fordi bikkja mi kommer til å gå med det stort sett hele dagen, og til det bruket tror jeg nettingdekkenet er ypperlig, siden det er så tynt og lett. Gikthunden min fryser hele tida, stakkars. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har en "leddhund" (regner med du ikke har det siden hunden din tåler såpass med kulde?) er jeg usikker på hva som er vitsen med nettingdekkenet fra BOT? Jeg ville i så fall gått for et ulldekken i stedet, og brukt det i forbindelse med trening. (Til dp passer vel ikke Laika (jeg får alltid spørsmål om det dekkenet når folk ser det, det sitter veldig bra), men Richo har noen kjekke) Om du lander på netting allikevel kan du jo evt plusse på med et tynt regndekken (hurrta sitt feks?) til å hive over når det kommer en skur. (skal vi seeee... 600 kr for nettingen + 500 til for regndekken, vs 250 kr for et ulldekken som har like gode egenskaper selv om det blir litt vått... hmmm... *ler*) Jeg skal ha nettingdekkenet fordi bikkja mi kommer til å gå med det stort sett hele dagen, og til det bruket tror jeg nettingdekkenet er ypperlig, siden det er så tynt og lett. Gikthunden min fryser hele tida, stakkars. :(

Okei :) Nei bot dekkenet vil bare bli brukt i forbindelse med trening, men hvis ull er like greit, kan jeg egentlig få mamma til å lage et :P det blir jo betraktelig billigere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...