Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track, evt alternativer?


Recommended Posts

Har man egentlig noe "bevis" for at BOT dekkenet fungerer bedre for å holde muskulatur varm enn f.eks et ulldekken -til friske hunder som ikke har noen problemer?

Bevis og bevis... Havner vel inn under den der sekken alternativ behandling, vel? Men det står vel litt om det på BOT sine sider. Dekkenet skal stimulere blodsirkulasjonen, hvilket vil hjelpe til å holde hunden varm. Men hunden holdes jo varm under et ulldekken også :) For oss med revmatisme i slekta sverges det til ull, ull, ull :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis og bevis... Havner vel inn under den der sekken alternativ behandling, vel? Men det står vel litt om det på BOT sine sider. Dekkenet skal stimulere blodsirkulasjonen, hvilket vil hjelpe til å holde hunden varm. Men hunden holdes jo varm under et ulldekken også :) For oss med revmatisme i slekta sverges det til ull, ull, ull :)

Jeg har en hals til meg selv fra BOT og kjenner virkningen, men ærlig talt foretrekker jeg ullhalser foran det. Hadde BOT dekken til min forrige hund, han hadde ingen plager muskulært, så om det virket på ham eller ikke, er jo ikke godt å si. Til Eine har jeg ikke orket å kjøpe BOT dekken da jeg har et hjemmelaget godt ulldekken og har vel så mye tro på at ren ull varmer vel så godt og er vel så gunstig for muskulaturen som kinesisk keramikk :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ReDog dekken bare et helt vanlig dekken ? Det har ingen "spesielle" effekter slik som Back on track .. ?

ReDog sitt dekken har samme egenskaper som BOT dekkenet.

Ifølge ReDog så fungerer det bedre, men jeg tror de er ganske like effektmessig.

Har man egentlig noe "bevis" for at BOT dekkenet fungerer bedre for å holde muskulatur varm enn f.eks et ulldekken -til friske hunder som ikke har noen problemer?

"Beviset" er vel varmekamera, hvor de tar bilder av hunder med vanlig dekken og hunder med BOT/ReDog dekken, og man kan se hvor varm muskulaturen blir/holder seg med de forskjellige dekkene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...