charlotte Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Mali tok 2 x 1.premier i AK på NRK Rogaland B-prøve i helgen og er klar for elite klasse B-prøve og åpen A-prøve. Fyller 3 år i april! 3 Siter
tulip Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Gratulerer så mye! OT, men hvilken funksjon har sixpencen, sånn egentlig? Jaktluer har jo vanligvis signalfarger for å forhindre vådeskudd.. Siter
charlotte Skrevet 26. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 tulip, vi bruker aldri signalfarger på småviltjakt da dette skremmer vekk fugl, det er ikke en naturlig del av vegetasjonen :-) Siter
tulip Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 tulip, vi bruker aldri signalfarger på småviltjakt da dette skremmer vekk fugl, det er ikke en naturlig del av vegetasjonen :-) Ikke? Ser da plenty rypejegere med signalfarger på klær/lue. Så funksjonen er at fuglen ikke skal se håret til mennesket? Siter
Betty Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Gratulerer så mye! Utrolig bra med to 1.pr på ei helg, og atpåtil i AK-debuten til Mali. Like greit å gjøre unna AK først som sist, ikke noe å utsette liksom. *ler* 1 Siter
charlotte Skrevet 26. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Ikke? Ser da plenty rypejegere med signalfarger på klær/lue. Så funksjonen er at fuglen ikke skal se håret til mennesket? Rypejakt med støkkende og/eller stående hunder som jobber i front er noe annet :-) Dette er retriever prøver og hunden blir aldri sendt før etter skuddet er gått, derav ingen fare for ulykker. Det er jakt etikette på retriever og spaniel prøver å kle seg i litt tweed, skjorte og slips osv. Litt forfengelig men det er en britisk sport. Siter
tulip Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Rypejakt med støkkende og/eller stående hunder som jobber i front er noe annet :-) Dette er retriever prøver og hunden blir aldri sendt før etter skuddet er gått, derav ingen fare for ulykker. Det er jakt etikette på retriever og spaniel prøver å kle seg i litt tweed, skjorte og slips osv. Ok, takk for oppklaringen Så det har egentlig ikke en funksjon, men er en etterlevning fra da bare overklassen jaktet. Blir litt som ved revejakt, da kledde/kler man seg også i finstas 1 Siter
potifa Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Gratulerer! Så moro med soniser som gjør det bra innenfor forskjellige grener Siter
charlotte Skrevet 26. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Gratulerer så mye! Utrolig bra med to 1.pr på ei helg, og atpåtil i AK-debuten til Mali. Like greit å gjøre unna AK først som sist, ikke noe å utsette liksom. *ler* Hadde kanskje regna med å bruke litt mer tid, men prøveopplegget passet oss veldig og da ble det full pott. Simulert klappjakt (walk up) med markeringer og dirigeringer - ikke så mye meningsløse søk. Moro med en så ung hund, da kan vi kose oss i EK og bygge oss noen erfaringer uten å kjenne tidspresset :-)) Siter
Artemis Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Gratulerer så mye! Kjempebra! Måtte le litt av bekledningen. Det er som å se de eldre bøndene her i området samlet på ett sted. 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 26. Mars 2012 Rapporter Skrevet 26. Mars 2012 Så fantastisk morsomt! Gratulerer så masse! Det jeg hang meg opp i på bildet ditt, er slett ikke bekledningen, men at ei ung dame hevder seg med bikkja si i dette selskapet med "gubber": DET synes jeg nesten er det kuleste av alt. 5 Siter
HHC Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Oisann, jeg har jo bare skummet resultatlista derfra jeg. Gratulerer så mye, og lykke til i EK! (Håper vår (og min) debut kan komme når vår avd arrangerer prøve neste år. Hvis jeg tørr ) 1 Siter
Recommended Posts