Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannfelling


Tinkie
 Share

Recommended Posts

Heisann, alle sammen! Nå har Kuro blitt 4,5 mnd, og er godt i gang med tannfellingen. Jeg tror at han har mistet alle unntatt hjørnetennene oppe. Imidlertid har voksentennene oppe også kommet et stykke ut, så det begynner egentlig å haste litt med å få disse ut. Oppdretteren sa på tirsdag at hvis de ikke går i løpet av uka, så burde vi dra til veterinær for å få trukket dem. Dette er imidlertid et inngrep jeg gjerne vil slippe å gjøre, både økonomisk og for hunden sin del, så jeg lurer på om noen har noen gode forslag til hvordan vi skal få ut disse tennene. :)

Han er ganske kraftig overbitt, noe jeg tror i stor grad har påvirket disse tennene. Det vil altså si at når han tygger på ting, så bruker han ikke disse tennene noe særlig.

Vi leker drakamp en del om dagen, og vi prøvde å la ham tygge på en frossen tøyknute, men den ville han bare slikke på, høhø. Når han sover nå, så får jeg lov til å rugge litt på tennene, så det gjør jeg også for å løsne dem litt.

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å hekte knuta innpå tenna, men det vil han ikke :P Da gidder han ikke leke og bare går sin vei.

Red: Kan forøvrig informere om at jeg har lagt den i fryseren igjen nå, så kan vi prøve mer når jeg kommer hjem senere i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var fortsatt ikke interessert i å tygge på knuten, men slikke på den var gøy! Umulig å hekte den på tennene hans da, han skulle da så visst ikke leke... Banan ville han ikke ha. Ognå har han gått rundt og smattet en stund nå, og gnidd seg i munnen med føttene og pipt litt. Jeg dynket en sokk i vann og frøs, den tygget han litt på. Sambo rullet sammen en avis - den lekte han med tygget på og rev fra hverandre. Men nå er det ikke stort som hjelper, stakkars. Har prøvd både å kikke og kjenne, men jeg kan ikke se hvor det er eller hvorfor det er så plagsomt. Så jeg krysser fingrene for at det bare er en jeksel som skal ut, og at det går seg til i løpet av natta :/ Stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på tur med OlavEmil, og etter en stund var Laffen blodig i ansiktet, haha. :P Da hadde jammen den plagsomme jekselen løsnet ganske bra, så den ikke var plagsom lenger.

Og i dag var vi på tur med en japansk spisshund-kamerat som heter Balder. Når Kuro og Balder møttes, var Balder et år gammel og Kuro bare et par måneder - og naturligvis løp Balder mye raskere. Kuro lærte seg raskt å bite fast i pelsen til Balder, så han kunne henge på når Balder løp. Og denne lekestilen har de fortsatt. Så da var det jammen bra med røsking i tennene! Jeg har aldri i mitt liv sett en så skitten japansk spisshund. Han var rødbrun i hele pelsen da vi kom inn - fra møkk og blod. Og da vi var inne, kunne jeg se at fire tenner OG én av de vanskelige hjørnetennene var ute! Hurra!

Så da har vi blitt enige om at før jeg drar til veterinæren for å trekke den siste, så skal jammen Kuro og Balder få leke litt til, slik at han får én sjanse til på å få den ut på naturlig vis!

Han virker hvertfall mye mer tilfreds nå som flere av de dumme, vanskelige tennene er ute. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nesten (valpe)tannfri bikkje! :D Er raskt på tur inn i tannfellingen her også, pesing og piping når det er lenge siden hun har ligget ute og gnafset på snø, is og skare, så jeg må vel finne nye og oppfinnsomme måter på å redde inventaret her. :) Var noen gode tips i denne tråden, så jeg skal prøve samtlige, skal faktisk hive knuten i frysen med en gang.

Lykke til med siste hjørnetann! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...