Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I påsken kommer den nye valpen vår. Hun er en Siberian Husky, svart/grå og hvit. Svært pen! Trenger litt hjelp til kallenavn, da jeg gjerne vil ha litt spesielle navn, imens min bedre halvdel skal ha alt så seriøst og alvorlig :angry:

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode forslag til navn? Hun skal hete Miss Piggy (fra Sesame Stasjon) i stamtavlen, men synes virkelig ikke vi kan gå å si "Piggy" til en hund :w00t:

Forslag mottas med takk :D

Skrevet

Missy blir fort litt søtt for en husky, kanskje? =)

Jeg syns Lobo (spansk for ulv, uttales Låbå) er veldig fint, men for tisper blir det grammatisk korrekt å kalle dem Loba. Syns det er kult også, jeg ;)

Scarpa

Sumac (etter en helt utrolig sanger, Yma Sumac. Huskyene synger vel en del?)

Irri eller Jhiqui (tjenerne til Daenerys i bok-serien A Song of Ice and Fire/tv-serien Game of Thrones)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke kalle den for Piggy? Synes det var et kult navn, jeg :bananas:

Vi synes ikke det var så kult :rofl:

Missy blir fort litt søtt for en husky, kanskje? =)

Jeg syns Lobo (spansk for ulv, uttales Låbå) er veldig fint, men for tisper blir det grammatisk korrekt å kalle dem Loba. Syns det er kult også, jeg ;)

Scarpa

Sumac (etter en helt utrolig sanger, Yma Sumac. Huskyene synger vel en del?)

Irri eller Jhiqui (tjenerne til Daenerys i bok-serien A Song of Ice and Fire/tv-serien Game of Thrones)

Missy blir nok litt for søtt ja :lol:

Scarpa var fint da! Og Irri, men tror nok ikke min kjære ville gått med på det .. Hvordan uttales Jhiqui? :w00t:

Skrevet

Jhiqui uttales (i hodet mitt iallefall) som engelsk Jicky. Samme J som for John og James, liksom.

Tror Ayungilak (eller åssen man skriver det?) betyr 'hei' på eskimo-språk. Men det er vel fort litt langt? :P

Skrevet

Mange fine forslag :) Min bedre halvdel sliter litt med å uttale "vanskelige" navn, eller navn med flere "vanskelige" bokstaver etter seg. Han får feks ikke til å si "arn" eller "J" på engelsk uttale. Derfor må det være litt enkle uttalelser på navnene. De vi har heter Stella, Zandra og Skade .. Har litt lyst at den nye valpen skal ha navn som begynner på "Z" eller "S", men det er egentlig ikke så viktig..

Huff.. dette med å finne navn må være det vanskeligste med valp :gaah:

Guest Belgerpia
Skrevet

I påsken kommer den nye valpen vår. Hun er en Siberian Husky, svart/grå og hvit. Svært pen! Trenger litt hjelp til kallenavn, da jeg gjerne vil ha litt spesielle navn, imens min bedre halvdel skal ha alt så seriøst og alvorlig :angry:

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode forslag til navn? Hun skal hete Miss Piggy (fra Sesame Stasjon) i stamtavlen, men synes virkelig ikke vi kan gå å si "Piggy" til en hund :w00t:

Forslag mottas med takk :D

Miss Piggy forekommer vel ikke i Sesam stasjon? Miss Piggy er fra Muppetene? The Muppet Show?

Jeg tar høyde for at jeg tar feil altså...

Jeg synes forøvrig godt ei tispe kan hete Lobo, ellers så synes jeg at Luca er fint, Lilo, - jeg er glad i L- navn

Skrevet

Miss Piggy forekommer vel ikke i Sesam stasjon? Miss Piggy er fra Muppetene? The Muppet Show?

Jeg tar høyde for at jeg tar feil altså...

Jeg synes forøvrig godt ei tispe kan hete Lobo, ellers så synes jeg at Luca er fint, Lilo, - jeg er glad i L- navn

Mente å skrive Sesame Street, Miss Piggy er fra Sesame Street. Så vidt jeg vet iallefall :P Kan jo hende jeg tar feil og :P Resten av søsknene heter Kermit, Rizzo, Lady, Janice og gonzo.

Sønnen vår heter Lucas, så det hadde blitt litt feil å kalle valpen Luca. Er ikke det er guttenavn forresten? Kjenner ett par bebisgutter som heter Luca ..

Skrevet
Resten av søsknene heter Kermit, Rizzo, Lady, Janice og gonzo.
Disse er også fra The Muppet show. :P

Ellers likte jeg Sakari!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...