Gjest Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Hva er ca pris for å røntge en hund for HD hos vetrinæren inkl avlesing hos NKK og alt? Prøvde å søke opp og se om jeg fant noe om dette her fra før, men jeg og søkefunksjonen er ikke best friends... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Spørs helt ann på hvilket veterinær kontor du drar til. billigste prisen jeg har funnet i oslo var hos sinsen, de tar 950 for HD røntgen også er det 215 i rekvisisjon til NKK. rekvisisjonssummen er samme hvorenn du drar. Sånn ellers har jeg fått opplyst priser på bare HD røntgen fra 950-1600 kr. Ring rundt og hør eller dra til sinsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Avlesning hos nkk koster vel 200 om man forhåndsbetaler. 200 for hd og 200 for ad. Pris på selve røntgenbildene hos veterinæren varierer veldig etter hvilken veterinær man bruker, så der kan det lønne seg å ta en ringerunde. Noen operer med en fastpris uansett raser, andre har forskjellige priser etter størrelser på hund ol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Pris eksempel fra Din Veterinær på Kløfta: HD-røntge 1384,- HD og AD 1700,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Nettopp tatt en ringerunde på dette, da i Stavanger. For både HD og AA så kosta det 1500 kr en plass, 2000 kr + en annen plass og den tredje plassen kosta det 1810 kr. Pris for avlesing er utenom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Tusen takk Da vet jeg jo sånn ca pris, så sjekker jeg med vetrinæren min når det skulle bli aktuelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pan Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Husk uansett å bruke forhåndsrekvisisjon, da kommer svaret raskere også (slipper å vente på regning..) Det bestilles via Min side på nkk sine nettsider. Bruk gjerne en veterinær med digitalt utstyr, slik at du kan få med bildene på en CD eller liknende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2012 Eiker dyreklinikk tar 1100 for Hd + AD lesning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 7. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2012 Vestre Toten Dyreklinikk Hd røntgen 1300,- Hd + Ad 1800,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pan Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Da koster det like mye på Toten som i Oslo, ganske skremmende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Da koster det like mye på Toten som i Oslo, ganske skremmende. Hvorfor syns du det? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Det lurer jeg på og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pan Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2012 Fordi det nok er langt dyrere å drive en klinikk i Oslo enn på Toten. Egentlig litt artig dette, ettersom jeg har fått fortalt mange ganger hvor latterlig dyrt det skal være å gå til klinikken jeg bruker.. Så ser man det er samme pris som på Toten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2012 Fordi det nok er langt dyrere å drive en klinikk i Oslo enn på Toten. Vil tro det kanskje også er ett mindre klientel? Og utgiftene for alt annet enn kanskje leie vil jeg også tippe er det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Vil tro det kanskje også er ett mindre klientel? Og utgiftene for alt annet enn kanskje leie vil jeg også tippe er det samme. Ja, utstyret koster jo det samme uansett hvor man driver. Så eneste man sånn sett kanskje sparer på, er vel leiepriser. Hva annet skulle evnt være billigere, Pan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pan Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Personalkostnader bør være noe lavere, og som nevnt, lokaler bør være vesentlig rimeligere.. (type 20% av prisen i Oslo tenker jeg..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Hamar tar 1475 for HD + AD. Hva elverum tar vet jeg ikke, finner det vel ut når jeg skal røntge gutta. Er så fornøyd med elverum sin behandling av snusern at med mindre det er helt horrible priser på det, så tar jeg dem dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Personalkostnader bør være noe lavere, og som nevnt, lokaler bør være vesentlig rimeligere.. (type 20% av prisen i Oslo tenker jeg..) Hvorfor burde personalkostnadene være lavere??? Det høres helt horribelt ut at man skal lønnes etter hvor klinikken er lokalisert! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Ja, lurer litt på dette jeg også, Pan... Hvorfor lavere personalkostnader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Så folk på bøgda skal ikke tjene like godt som folk i by'n? Herregud.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2012 Vetrinær Høyskolen 1350 kr for hofter og albuer.. Så kommer det Nkk skal ha itilegg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2012 Jeg røntget på fredag..og betalte 1636,- (Telemark dyreklinikk) Digetalt"system"..30 kg hund..og han tok mange bilder. Mange bilder pga at veten mente hunden min hadde en liten skjevhet i bekkenet som gjorde det vanskelig å få lagt han riktig. Forøvrig sa han at skjevhet i bekken ikke .var noe problem for hunden. Min oppdretter bruker en vet. i Askim.. de betaler 1100,- kr pr røntgen (ikke digetalt) Jeg sto på venteliste på Bamle dyreklinikk som går for å være de beste til å røntge (utstyr og "the tuch" de skulle ha 2000,- for hd rønging. Eneste som forsvarer høyere pris på utført behandling er klinikkutgifter..utstyr/lokale/antall ansatte. Men igrunnen er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 22. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2012 Plutselig var tråden en og en halv side kortere. Mange OT innlegg har blitt fjernet fra tråden, det finnes egen tråd nå for "kostnader by vs bygd" i Alt Mulig for de som ønsker å diskutere videre. Moderator IW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 27. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Mars 2012 Grrrrrrrrrrrr.. Rrønget hund for 11 dager siden.. Veterinæren har ENDA ikke greid å sendt inn bildene! De har problemer med å få brent cd`n som skal inn til NKK.. Da jeg bestilte timen.. nevnte de at de at de hadde det problem..men service var bestil og skulle komme før eller rett etter min røntgen time.. Og i dag fikk jeg beskjed om at det kunne ta enda en uke! Irriterer meg skikkelig.. betalte tross alt 1700,- kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alisha Skrevet 27. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Mars 2012 Jeg betalte over 1000 kr, jeg var på Myrbø. HD: Honorar: kr 795,44 Medesin: kr 280,16 + mva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts