Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på røntging?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Hva er ca pris for å røntge en hund for HD hos vetrinæren inkl avlesing hos NKK og alt?

Prøvde å søke opp og se om jeg fant noe om dette her fra før, men jeg og søkefunksjonen er ikke best friends...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt ann på hvilket veterinær kontor du drar til.

billigste prisen jeg har funnet i oslo var hos sinsen, de tar 950 for HD røntgen også er det 215 i rekvisisjon til NKK. rekvisisjonssummen er samme hvorenn du drar.

Sånn ellers har jeg fått opplyst priser på bare HD røntgen fra 950-1600 kr. Ring rundt og hør eller dra til sinsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlesning hos nkk koster vel 200 om man forhåndsbetaler. 200 for hd og 200 for ad. Pris på selve røntgenbildene hos veterinæren varierer veldig etter hvilken veterinær man bruker, så der kan det lønne seg å ta en ringerunde. Noen operer med en fastpris uansett raser, andre har forskjellige priser etter størrelser på hund ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tatt en ringerunde på dette, da i Stavanger.

For både HD og AA så kosta det 1500 kr en plass, 2000 kr + en annen plass og den tredje plassen kosta det 1810 kr.

Pris for avlesing er utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk uansett å bruke forhåndsrekvisisjon, da kommer svaret raskere også (slipper å vente på regning..)

Det bestilles via Min side på nkk sine nettsider.

Bruk gjerne en veterinær med digitalt utstyr, slik at du kan få med bildene på en CD eller liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det nok er langt dyrere å drive en klinikk i Oslo enn på Toten.

Egentlig litt artig dette, ettersom jeg har fått fortalt mange ganger hvor latterlig dyrt det skal være å gå til klinikken jeg bruker.. Så ser man det er samme pris som på Toten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Fordi det nok er langt dyrere å drive en klinikk i Oslo enn på Toten.

Vil tro det kanskje også er ett mindre klientel?

Og utgiftene for alt annet enn kanskje leie vil jeg også tippe er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kanskje også er ett mindre klientel?

Og utgiftene for alt annet enn kanskje leie vil jeg også tippe er det samme.

Ja, utstyret koster jo det samme uansett hvor man driver. Så eneste man sånn sett kanskje sparer på, er vel leiepriser.

Hva annet skulle evnt være billigere, Pan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar tar 1475 for HD + AD.

Hva elverum tar vet jeg ikke, finner det vel ut når jeg skal røntge gutta. Er så fornøyd med elverum sin behandling av snusern at med mindre det er helt horrible priser på det, så tar jeg dem dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personalkostnader bør være noe lavere, og som nevnt, lokaler bør være vesentlig rimeligere.. (type 20% av prisen i Oslo tenker jeg..)

Hvorfor burde personalkostnadene være lavere??? Det høres helt horribelt ut at man skal lønnes etter hvor klinikken er lokalisert!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røntget på fredag..og betalte 1636,- (Telemark dyreklinikk) Digetalt"system"..30 kg hund..og han tok mange bilder.

Mange bilder pga at veten mente hunden min hadde en liten skjevhet i bekkenet som gjorde det vanskelig å få lagt han riktig.

Forøvrig sa han at skjevhet i bekken ikke .var noe problem for hunden.

Min oppdretter bruker en vet. i Askim.. de betaler 1100,- kr pr røntgen (ikke digetalt)

Jeg sto på venteliste på Bamle dyreklinikk som går for å være de beste til å røntge (utstyr og "the tuch" de skulle ha 2000,- for hd rønging.

Eneste som forsvarer høyere pris på utført behandling er klinikkutgifter..utstyr/lokale/antall ansatte.

Men igrunnen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrrrrrrrrrr..

Rrønget hund for 11 dager siden.. Veterinæren har ENDA ikke greid å sendt inn bildene!

De har problemer med å få brent cd`n som skal inn til NKK..

Da jeg bestilte timen.. nevnte de at de at de hadde det problem..men service var bestil og skulle komme før eller rett etter min røntgen time.. Og i dag fikk jeg beskjed om at det kunne ta enda en uke!

Irriterer meg skikkelig.. betalte tross alt 1700,- kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...