Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand Danois og... - hvilken rase skal hund nr. 2 være?


Alibaba
 Share

Recommended Posts

Jeg vet at jeg kommer dit hvor jeg ønsker en hund nummer to. :spell:

Jeg vet at hund nummer to IKKE skal være en GD (tror jeg).

Jeg vet at det er fornuftig å vente en stund til, til "guttungen" ikke er tenåring lenger.

Men jeg vet ikke hvilken rase jeg skal velge... :wacko:

Forslag, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Grunnen til at det (kanskje) ikke blir GD er vel rett og slett størrelsen. I en gitt situasjon er det lettere å håndtere bare èn på 70 kg, blir litt tøffere med 140 kg :hyper:

Tenker vel at hundene i hovedsak skal ha selskap i hverandre, og at vi skal ha selskap i to hunder.

Vi driver ikke med noe spesielt, bare hverdagslydighet og masse turer i skog og mark, enten hjemme eller på fjellet.

Ønsker en hund som er forholdsvis enkel å dressere; men ser ikke etter en typisk bruks-/ arbeids-/ jakthund. (Ææh, har jeg utelukket mange da?!) :twitch: :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg trenger litt hjelp til å tenke, ja! Takk for det!

Ang størrelse: mindre enn GD.

Jeg er ikke veldig glad i å stelle med pels (kan nok sikkert klare å børste gjennom noe èn gang i uken), så helst korthåret, ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg trenger litt hjelp til å tenke, ja! Takk for det!

Ang størrelse: mindre enn GD.

Jeg er ikke veldig glad i å stelle med pels (kan nok sikkert klare å børste gjennom noe èn gang i uken), så helst korthåret, ser det ut som.

Mindre enn GD er jo alle raser, vær litt mer spesifik, tenker du å enda ha en stor hund, mellomstor eller liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hviken størrelse vil du ha? :) alt er jo mindre enn GD.

Ellers så anbefaler jeg at hund nr en er 2-3 år før du skaffer neste hund ;)

Hvor mye mosjon daglig? :)

Pinscher er da en mindre hund enn GD, en aktiv og morsom rase som ikke krever mye pelsstell :) Du har jo også whippet, dansksvensk gårdshund, dalmatiner, ridgeback... En haug aktuelle raser alt etter hvor stor du vil ha, utseende, type hund og hvor aktiv du vil være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for shibaen! Haha. ^^ Den er vel egentlig ikke SÅ lett å trene lydighet med, med mindre du har helt fantastisk gode godbiter og hunden er sulten. (Kuro ble METT på valpekurset i går. Huttetu, da ble det vanskelig, da.)

Nei, du får heller tenke litt mer over hva du egentlig vil ha! Eventuelt kikke litt i noen hundebøker og se om du finner noen der og spørre mer spesifikt om dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...