Alibaba Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Jeg vet at jeg kommer dit hvor jeg ønsker en hund nummer to. Jeg vet at hund nummer to IKKE skal være en GD (tror jeg). Jeg vet at det er fornuftig å vente en stund til, til "guttungen" ikke er tenåring lenger. Men jeg vet ikke hvilken rase jeg skal velge... Forslag, anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Det må jo bare bli en chihuahua. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 litt vanskelig å svare når du ikke skriver hva du ser etter, hva du vil drive med osv. Jeg har en GD og en Dvergpinscher, og snart en basenji 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Lettere om du sier litt hva du ønsker i en hund. Hvorfor vil du ikke ha GD, er det noen egenskaper du savner, eller ville hatt mindre av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alibaba Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Hmm. Grunnen til at det (kanskje) ikke blir GD er vel rett og slett størrelsen. I en gitt situasjon er det lettere å håndtere bare èn på 70 kg, blir litt tøffere med 140 kg Tenker vel at hundene i hovedsak skal ha selskap i hverandre, og at vi skal ha selskap i to hunder. Vi driver ikke med noe spesielt, bare hverdagslydighet og masse turer i skog og mark, enten hjemme eller på fjellet. Ønsker en hund som er forholdsvis enkel å dressere; men ser ikke etter en typisk bruks-/ arbeids-/ jakthund. (Ææh, har jeg utelukket mange da?!) :twitch: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Størrelse? Pelsstell? Hvor mye aktivitet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alibaba Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Ser at jeg trenger litt hjelp til å tenke, ja! Takk for det! Ang størrelse: mindre enn GD. Jeg er ikke veldig glad i å stelle med pels (kan nok sikkert klare å børste gjennom noe èn gang i uken), så helst korthåret, ser det ut som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 Ser at jeg trenger litt hjelp til å tenke, ja! Takk for det! Ang størrelse: mindre enn GD. Jeg er ikke veldig glad i å stelle med pels (kan nok sikkert klare å børste gjennom noe èn gang i uken), så helst korthåret, ser det ut som. Mindre enn GD er jo alle raser, vær litt mer spesifik, tenker du å enda ha en stor hund, mellomstor eller liten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2012 whippet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alibaba Skrevet 6. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2012 Er det noen meninger om ideell alder på "første-mann" før manvelger å ta inn hund nr 2? Siden jeg har hannhund, ca 2 år, hvilket kjønn velger jeg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 6. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2012 hviken størrelse vil du ha? alt er jo mindre enn GD. Ellers så anbefaler jeg at hund nr en er 2-3 år før du skaffer neste hund Hvor mye mosjon daglig? Pinscher er da en mindre hund enn GD, en aktiv og morsom rase som ikke krever mye pelsstell Du har jo også whippet, dansksvensk gårdshund, dalmatiner, ridgeback... En haug aktuelle raser alt etter hvor stor du vil ha, utseende, type hund og hvor aktiv du vil være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 9. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2012 Jeg slår et slag for shibaen! Haha. ^^ Den er vel egentlig ikke SÅ lett å trene lydighet med, med mindre du har helt fantastisk gode godbiter og hunden er sulten. (Kuro ble METT på valpekurset i går. Huttetu, da ble det vanskelig, da.) Nei, du får heller tenke litt mer over hva du egentlig vil ha! Eventuelt kikke litt i noen hundebøker og se om du finner noen der og spørre mer spesifikt om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts