Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Noen som har et supertips til en kresen hund? Vom og hundemat er litt godt. Vi har prøvd det høykaloriforet fra Hills, og det går ned av og til. Blir kjempeglad for gode tips? (Har lett litt i forumet, men er kanskje for dårlig til å søke for jeg fant ikke) Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Kremt. Jeg fant. Sårri! Men dere kan jo tipse likevel hvis dere vil. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Har du sett den tråden jeg lagde om Aiko i sommer? Der fikk jeg kjempemange gode svar. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Jah! Den leste jeg akkurat. Veldig bra. Skal prøve litt forskjellig. JEG klarer jo fint å legge på meg et par kilo på tre uker, så denne stankelbeingreia har hun ikke fra meg i hvert fall. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Jeg er litt redd for å gi henne noe feil, også vet jeg liksom ikke om det er masse fett som er bra eller noe annet? Men smør på maten - det er altså fint? Og hva med fløte? Egg da, er det noe å bli feit på? Og laks - det vil hun sikkert ha? er det bare lækkert? Herregud, vi skal jo på utstilling, kanke ha utstikkende hoftebein. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Fett er energi også, så hvis målet aleine er å få henne opp i vekt, kan du med fordel bare gi mer av den normale maten (hvis hun spiser den) . Smør synes jeg blir litt drøyt, men synes paradoksalt nok ikke at smelta smult er noe problem å ha over halvfrossen vom eller tørrfôr. Laks er supert, men fløte kan være litt heavy å fordøye. Jeg gir Imouto mat med isterbiter eller smult over. Hun får høyenergi tørrfôr og kyllingvom (fordi den med laks ikke er så god, åpenbart), med lakseolje. I tillegg får de en del koteletter og marmorerte oksekjøttbiter. Siter
KristinR Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Salukien min vil jeg ikke ha tynnere enn hun er. Hun spiser stort sett vanlig tørrfôr. I perioder litt Norwegian Polar. Men når det kun går på tørrfôr så putter jeg alltid noe ekstra sammen med tørrfôet. Det kan være alt fra smør, olje eller leverpostei til middagsrester. Om hun bare får tørrfôr blir hun så småspist. Siter
Ganzie Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 OT, men bare send hunden til oss. Vi får den feit på null komma niks Mvh familen "Vi ødelegger alle dyr som kommer inn i huset" 3 Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Spiser helst ikke vanlig mat, bare godbiter. Ja, det er nå en annen ting - pølser blir hun litt gulpete av, og "kvalm" på en måte. Er det vanlig? Men jeg skal forsøke i hvert litt smør og sånn jeg. Hun liker det. Og smult. Hun stjal en sånn kasserolle med smult før jul i fjor nemlig. Nomnom. Og funker ikke det, så sender jeg henne til deg Ganzie! Takk for tips alle. Forresten hvilken olje er best å gi de? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Spiser helst ikke vanlig mat, bare godbiter. Ja, det er nå en annen ting - pølser blir hun litt gulpete av, og "kvalm" på en måte. Er det vanlig?Et forslag kan være å bytte ut godbitene med ister, eller biter av kjøtt. Da bruker du ikke opp plassen i magen på uvesentligheter. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hva er ister? Siter
Guest Yellow Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hva er ister? Rent fett i store terninger, finner det i noen frysedisker på Rimi bl.a. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Jøss det har jeg aldri hørt om. Er det menneskemat?står det ister på pakken? Hva bruker dere ellers til godbiter? Kokte koteletter i biter? Men det smaker jo ikke så mye av det? Siter
IdaC Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 jeg har en dp som jeg har måttet fetet opp. Gi hunden geit melk og kyllinglår i lamme maten, så stor forskjell på Lotta etter ei uka ! Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hvordan skal denne kyllingen serveres? De skal jo ikke ha bein? Forskjell på ei uke - det høres positivt ut! Siter
Djervekvinnen Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Nitro fikk gjeitemelk som valp for å opprettholde god vekt. Oppdretter ville at jeg skulle fortsette å gi han det når vi fikk han, men fant det ingen steder. Finn noe som hunden digger og bland det godt inn i maten. Feks. tunfisk saus, utblandet leverposter til å helle over, kraft, osv. Da lukter det ekstra godt av maten. Jeg pleier å blande inn oppbløtet frysetørket vom i maten. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hvordan skal denne kyllingen serveres? De skal jo ikke ha bein? Forskjell på ei uke - det høres positivt ut! Gi henne hele låret rått, da kan hun fint spise bein, og kommer til å kose seg med å knuse dem. Siter
Pan Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Skal hunden feites opp fordi den virkelig er undervektig, eller for å gjøre det bedre i utstillingsringen? Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hun er ganske tynn, så helt uavhengig av utstilling skulle hun gjerne ha lagt på seg et par kilo. Hun er egentlig bare skinn og bein. har alltid spist dårlig. Og jeg har Heller ikke sett geitemelk noe sted? Kan de få rått kyllinglår altså? Jeg trodde det var fy. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Nitro fikk gjeitemelk som valp for å opprettholde god vekt. Oppdretter ville at jeg skulle fortsette å gi han det når vi fikk han, men fant det ingen steder. Finn noe som hunden digger og bland det godt inn i maten. Feks. tunfisk saus, utblandet leverposter til å helle over, kraft, osv. Da lukter det ekstra godt av maten. Jeg pleier å blande inn oppbløtet frysetørket vom i maten. Ja vi blander inn litt av hvert men det er bare spennende en kort stund, hun får frysetørket vom innlandet tørrfor nå, men hun klarer å sile ut tørrforet. Siter
Lemen Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Jeg kjenner til problematikken. Jeg fikk Sølve opp i vekt ved å variere typene vom og hundemat, Sølve er kresen så variasjon er viktig for han. Jeg forsøkte å kun gi 2 måltider om dagen, hvorav det største måltidet ble servert sent på kvelden slik at han ikke skulle forbrenne maten så raskt, Sølve er en nattspiser så det fungerte veldig bra og det har jeg fortsatt med. I perioden jeg ville fete han opp gav jeg bare feite godbiter som frysetørket vom, ost etc. Små pakker flytende geitemelk kjøpte jeg på Rema (de står sammen med fløten gjerne), men geitemelk falt ikke i smak hos Sølve over lang tid så det har jeg kuttet ut. Håper vekten siger på den flotte jenta di! EDIT: Jeg fikk flere gode råd da jeg lurte på det samme som deg: http://hundesonen.no/forum/topic/52040-tynn-hund-fetes-opp/page__hl__s%F8lve__fromsearch__1 Siter
Guest lijenta Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Geitemelk finner en gjerne på sant som meny eller kanskje spar. Det er små 2,5 dl bokser som er hvite og grønne. Siter
Guest Yellow Skrevet 28. Februar 2012 Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Hun er ganske tynn, så helt uavhengig av utstilling skulle hun gjerne ha lagt på seg et par kilo. Hun er egentlig bare skinn og bein. har alltid spist dårlig. Og jeg har Heller ikke sett geitemelk noe sted? Kan de få rått kyllinglår altså? Jeg trodde det var fy. Du kan bare gi kyllinglår, ja, hunden her fikk det til "middag" i dag. Alt av ben i fisk og kylling kan du bare gi, men det skal være rått, er varmebehandlede ben som er farlig. Ellers skal man styre unna vektbærende ben til større dyr, da dette kan bli altfor hardt for hundens tenner og å fordøye. Siter
Hilde&Lotte Skrevet 29. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Februar 2012 Jeg kjenner til problematikken. Jeg fikk Sølve opp i vekt ved å variere typene vom og hundemat, Sølve er kresen så variasjon er viktig for han. Jeg forsøkte å kun gi 2 måltider om dagen, hvorav det største måltidet ble servert sent på kvelden slik at han ikke skulle forbrenne maten så raskt, Sølve er en nattspiser så det fungerte veldig bra og det har jeg fortsatt med. I perioden jeg ville fete han opp gav jeg bare feite godbiter som frysetørket vom, ost etc. Små pakker flytende geitemelk kjøpte jeg på Rema (de står sammen med fløten gjerne), men geitemelk falt ikke i smak hos Sølve over lang tid så det har jeg kuttet ut. Håper vekten siger på den flotte jenta di! EDIT: Jeg fikk flere gode råd da jeg lurte på det samme som deg: http://hundesonen.no...__fromsearch__1 Takk for tips! Håper også hun har tenkt å runde seg litt. Du kan bare gi kyllinglår, ja, hunden her fikk det til "middag" i dag. Alt av ben i fisk og kylling kan du bare gi, men det skal være rått, er varmebehandlede ben som er farlig. Ellers skal man styre unna vektbærende ben til større dyr, da dette kan bli altfor hardt for hundens tenner og å fordøye. Åh. Jeg trodde nesten det var helt omvendt jeg. Så feil kan man ta. Siter
tulip Skrevet 29. Februar 2012 Rapporter Skrevet 29. Februar 2012 Hvor gammel er hun da, og hvor mye mosjon får hun? Og hvordan kresen, spiser hun alltid dårlig, eller bare når det er mat hun "ikke vil ha" ? Tar hun godbiter greitt? Hva med matrester, brødskive med leverpostei osv? Siter
Recommended Posts