Gå til innhold
Hundesonen.no

børsting av langhåra hunder


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har en langhåret hund som jeg børster regelmessig når hun har behov for det. Jeg har ikke turt å børste så mye under magen siden hun har jo pupper ol. der så redd hun får vondt om jeg børster oppå de puppene stakkars. Nå har det blitt litt floker og sånn der men jeg har vært for redd for puppene hennes så har nok børste for lett og for lite. Hva gjør jeg nå? Resten av pelsen er ikke noe floker bare der under siden jeg har vært redd for å gjøre det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en langhåret hund som jeg børster regelmessig når hun har behov for det. Jeg har ikke turt å børste så mye under magen siden hun har jo pupper ol. der så redd hun får vondt om jeg børster oppå de puppene stakkars. Nå har det blitt litt floker og sånn der men jeg har vært for redd for puppene hennes så har nok børste for lett og for lite. Hva gjør jeg nå? Resten av pelsen er ikke noe floker bare der under siden jeg har vært redd for å gjøre det feil.

Aldri brydd meg om pattene på hunden, jeg. Børster over der som jeg gjør ellers, og har egentlig aldri fått reaksjoner på det :P

EDIT: Det er klart man skal vise forsiktighet, men bruker du en god børste som ikke er for "piggete" går det nok bra. Jeg anbefaler svinehårsbørste med nylontenner :) Noe ala denne http://www.2dogs.no/product-info.php?pid245.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst forsiktig under magen, få hunden til å ligge på siden så ser du puppene mens du børster. Kjøp en god børste. Hvis du bruker børste med metallbust så skaff en der hver enkelt pigg er glatt og avrundet ytterst. Billige børster er bare kuttet rett av og de riper i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...