Gå til innhold
Hundesonen.no

Gordon setter navn


Voff-Voff
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg kanskje litt utradisjonell, men jeg liker virkelig ikke de typiske norske navnene på gordon setter, jeg. Synes det er så oppbrukt og kjedelig. Personlig er jeg veldig fan av navn som enten betyr noe som representerer hunden på en eller annen måte, eller navn med opprinnelse fra samme land som hunderasen. Gordon setter kommer jo opprinnelig fra Storbritannia, og i mine øyne er et engelsk navn derfor mye mer naturlig å bruke enn et skikkelig urnorsk! men der er vi alle ulike :)

Her er noen forslag fra meg i alle fall. Britiske navn (noen med betydning):

- Bee (uttales da Bi), "busy worker". En gordon er jo en skikkelig arbeidshest, den!

- Holly

- Lilli

- Poppy (etter blomsten)

- Rina

- Vienna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, vorsteh :drool:

Vi bestemte oss for 3 år siden at vi skulle skaffe oss en valp, og da var det vorsteh vi hadde lyst på. Men så ble det litt endring i planene. Og nå har vi falt for gordon settere :)

Hehe :) Ja, jeg liker vorstehhundene veldig godt! Vi driver oppdrett av det :) De kan jo brukes til alt. Litt mindre muligheter med settere, som oftest :) Men til rypejakt, er dem jo knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...