Gå til innhold
Hundesonen.no

"Grop" under øynene


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg har sett en del jenter på min alder + som har fått en slags grop under øynene. Noe ala dette:

treatingdarkcircles.jpg

(bare dette var mye mer ekstremt!)

Jeg ser jeg selv har hint til dette noen dager (føler jeg) og andre dager ikke like mye. Hva kommer det av? Er det noe man kan gjøre for å hindre at dette blir verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være hverken fyll eller dop for å bli sånn, noen har bare ansiktsfasong som tilsier at man blir slik. Selvfølgelig er nok søvn en innertier, men for noen er terningene kastet slik i gen-lotteriet. Man kan ta seg ut allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være hverken fyll eller dop for å bli sånn, noen har bare ansiktsfasong som tilsier at man blir slik. Selvfølgelig er nok søvn en innertier, men for noen er terningene kastet slik i gen-lotteriet. Man kan ta seg ut allikevel :)

Enig, jeg tenker at hunder kan jo være litt lite utfylt under øynene, så da kan det sikkert være slik hos mennesker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så svære poser under øynene, men litt og veldig tynn hud som viser tynne blå blodårer i huden. Mitt beste tips (i tillegg til søvn og vann) er Diors fantastiske concealer! :ahappy: En concealer skal være hakket lysere enn vanlig foundation/pudder og virker ved at den lysner opp og dekker det mørke området. Blir en optisk illusjon.

Pink_Concealer_Illustration__23382_zoom.jpg

Forresten så tror jeg det er forskjell på å ha "søkk" under øynene og å ha poser (som buler ut). Posene er vannansamlinger som ofte kommer etter å ha spist saltholdig mat som bilder til seg vann i kroppen. Søkkene under øynene er vel oftest genetisk og blir tydeligere ved lite søvn.

Det er min teori i alle fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trøtte dager er litt lyst pudder en fin ting!

Pudder legger seg i linjene under øyet (som man får etterhvert), eller skaper illusjonen av linjer allerede før de er der. Bruk heller en dekker (concealer) i tilnærma komplimentærfarge til huden under øyet, og gjør som Hermesen viser over. Anbefaler 3-fargeboksen fra Make Up Store, for her kan du blande til du får akkurat din farge. :)

Utover det er genetikk, fuktighet og søvn/hvile faktorer som spiller inn. Dersom man holder seg til en stram, fettfri diett, vil man også lettere få fram blåfargen under øyet, fordi huden der allerede er så ekstremt tynn at fraværet av fett vil gjøre den nærmest gjennomsiktig og papirtynn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fett i kosten på meg da! :D

Jeg har forøvrig brukt Make Up Store sin lenge, men synes den blir for tjukk i konsistensen og at det er et slit å drive å blande fargene. Liker bedre en ferdig blandet flytende concealer. Men det er jo smak og behag.

P.S. Pass på at du ikke ender opp sånn:

eva-e1296296696483-253x300.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode svar!

Selv drikker jeg lite, så tviler på det er det. Jeg bruker ID sin sminke hvor de har en type consealer i pakken. Men den er i pudderform som er litt mer bløt og ikke så tørt som annet pudder, om det var forståelig. Tror jeg er ekstra trøtt de dagene jeg har det jeg.

Edit: Retter opp masse tullete autocorrecter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye syk og går til tider på mye medisiner, jeg får mørk hud under øynene i de periodene.

Syntes det ikke er så kult at man sleger folk i kategorien fyll, lite søvn og dårlig livsstil pga hvordan man er rundt øynene, man kan faktisk være syk *alvorlig Renate*.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det kan hjelpe med en god øyekrem? Er visst noe med at huden under øynene er så tynn, at vanlig krem kan bli for tung? Eller har jeg blitt lurt trill rundt av sminkedama ? :icon_redface:

Ja, det tenkte jeg også på. Jeg har nemlig øyekrem, men er dårlig på å bruke den :P

*hive den på seg med en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de kremene som skal fjerne mørke ringer under øynene inneholder bl.a. koffein som får blodårene til å trekke seg sammen. Jeg har ikke merket noe særlig forskjell med øyekrem, men så har jeg heller ikke kjøpt de aller dyreste og mest fancy.

Jeg er mye syk og går til tider på mye medisiner, jeg får mørk hud under øynene i de periodene.

Syntes det ikke er så kult at man sleger folk i kategorien fyll, lite søvn og dårlig livsstil pga hvordan man er rundt øynene, man kan faktisk være syk *alvorlig Renate*.

Godt poeng Renate, jeg har også perioder med sykdom hvor jeg føler meg mye mindre opplagt og det kommer også til syne i et trøtt og slitent fjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudder legger seg i linjene under øyet (som man får etterhvert), eller skaper illusjonen av linjer allerede før de er der. Bruk heller en dekker (concealer) i tilnærma komplimentærfarge til huden under øyet, og gjør som Hermesen viser over. Anbefaler 3-fargeboksen fra Make Up Store, for her kan du blande til du får akkurat din farge. :)

Utover det er genetikk, fuktighet og søvn/hvile faktorer som spiller inn. Dersom man holder seg til en stram, fettfri diett, vil man også lettere få fram blåfargen under øyet, fordi huden der allerede er så ekstremt tynn at fraværet av fett vil gjøre den nærmest gjennomsiktig og papirtynn.

I mangel på bedre ord skrev jeg pudder. Men det jeg selv bruker er Bare Essentuals i.d. Well-rested. En slags concealer, men i pudderform. Aldri brukt noe bedre! Fås bare i USA, men er lett tilgjengelig på ebay :) Frøvrig bruker jeg bare i.d. Uansett pga allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...