Gå til innhold
Hundesonen.no

Middagstips for kresne studenter


laikamor
 Share

Recommended Posts

Meg og typen min sliter med å finne på noe godt vi kan ha til middag, samtidig som det er såpass billig at vi har råd.... Har 600kr i uka, så kan ikke være noe dyrt.

Vi skriver ukesmeny og handler en gang i uka, problemet er det at vi ikke kommer på noe god middag. Blir mye det samme, f.eks. taco, pizza, gryteretter, ris osv. Vi spiser en del kjøtt, men ingen av oss er noe begeistret for grønnsaker (skulle gjerne kjøpt mer, men jeg kjøper så lite som mulig så jeg er sikker på jeg har råd).

Jeg kjøper rema1000-merket, så lenge det er mulig, så en del penger spart der. Men uansett, all billig og god middagstips mottas med glede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne er veldig god :) Spesielt med noen dråper tabasco oppi :D

Eller så finner du mange gode oppskrifter på enkle og gode middager her..

Når det gjelder grønnsaker, så er det billigst å kjøpe frosne poser med grønnsaker.. Skal du bruke kjøttdeig, så er den fryste kjøttdeigen som regel billigere enn den ferske.. Du finner mange gode hjelpemidler i hermetikk :) Feks kjøttdeig og spaghetti.. Sopps spaghetti får du får 12 kr pakka eller noe.. Litt kjøttdeig, og så litt løk, paprika og evt mais og så hermetiske tomater med oregan og basilikum er veldig godt og enkelt :)

Ellers så har rema mange oppskriftshefter på enkle og billige middagsretter :)

Mitt tips er i alle fall å sjekke frysedisken.. Særlig på butikker som Obs og slikt. Store pakninger og som regel billigere. Og kjøp på tilbud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimelaga hamburger er godt og rimeleg. Kjøp kjøtdeig (svin, storfe, kylling, speler ingen rolle), hiv oppi ei bolle, ha i eit rått egg og det du vil ha av krydder (tips: ein dæsj Heinz Chiliketchup er bra krydder) og rør med ein sleiv til du har ein relativt seig (slik at det heng saman), formbar masse. Ta passe klumpar (om du brukar ein 400g-pakke med kjøtdeig er 1/4 passe til ein burger), legg på varm panne, klem flat og form sånn nokonlunde. God middag for to, alt du treng er kjøtdeig, eitt egg, krydder og hamburgerbrød (pluss det du brukar som tilbehør på din hamburger) :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres ut som om dere spiser på billige middager jeg, haha :lol:

Uansett. Ett forslag: wok!

Gulrøtter, bambusskudd, løk, blomkål og brokkoli skjæres opp. Wok det på sterk varme med en wokblanding dere liker (sånn pose). Så kan dere feks kjøpe laks på tilbud eller koteletter (de er som regel ganske billige). Skjære opp og woke. Går også an å ha nudler og lignende oppi i stede for ris - billig og med masse smak. Bar eå prøve seg frem. Bruk det kjøttet/den fisken som er på tilbud den uka. :) Grønnsakene kan dere bruke flere ganger så dere får brukt alt. Dyrt hvis restene blir kasta men ganske billig om dere får brukt alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, spørs hvor mye dette hjelper siden du ikke spiser så mye grønnsaker. Forøvrig om du unngår grønnsaker fordi det blir kastet (og derfor dyrt) så er mitt tips å kjøpe blomkål, brokkoli (og evnt andre grønnsaker det funker med), kutt det opp i passe biter og frys det i porsjonsposer. Ingen kasting nødvendig og du tar kun opp det du trenger til hver gang ;)

Så og si alle mine favoritt billig-middager inneholder mye grønt, men jeg slenger dem inn allikevel ;)

Blomkålsuppe:

1 Blomkål

1 Purre

1 Løk

ca 3dl vann

Liten skvett fløte/melk

Salt og Pepper

Fres løk og det hvite på purren i en kjele til det blir gyllent. Tilsett vann (og evnt grønnsaksbulljong) og blomkålen. Kok opp. Tilsett gjerne litt melk eller fløte når du krydrer litt og kjør med stavmikseren. Mettende, billig og godt.

Hjemmelaget pastasaus - Kjøp nok til flere porsjoner og frys ned i størrelser som passer til dere. Da er det bare å varme opp denne mens pastaen koker, går superfort.

1 boks hermetiske tomater

2-3ss Tomatpurè

1 løk

Litt hvitløk

Salt og Pepper

Evnt. Kjøttdeig

Fres løk/hvitløk til det blir gyllent, tilsett tomatene og purèen. Smak til med s&p og tilsett evnt. stekt kjøttdeig. En slik porsjon koster nada og er til 3-4 middager for meg.

En annen favoritt er pai - bruker å lage den på tirsdager om jeg skal hjem i helgen, får brukt opp alt av rester nemlig. Paibunn lager man enten enkelt selv, eller hamstrer ferdigmixen på 10 kroners tilbud ;)

Oppi kan man putte noen egg man har igjen, en melkeskvett man har igjen (kanskje rømma fra tacoen?), resten av grønnsaker man har (f.eks brokkoli, champingong), litt kuttet/revet ost, evnt litt skinke. Sleng oppi paibunnen og sett i ovnen. God, mettende middag og deilig lunsj de kommende dagene ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er potetbåter. Poteter kan du kjøpe ganske billig. Skjær de i båter, ha på salt, pepper og bittelitt olje (synes de blid sprøest med lite olje og definitivt sunnest). Inn i ovnen på full varme, rør litt underveis og la de ligge der til de får litt farge og begynner å "boble". MYE som er godt til de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne er veldig god :) Spesielt med noen dråper tabasco oppi :D

Eller så finner du mange gode oppskrifter på enkle og gode middager her..

Når det gjelder grønnsaker, så er det billigst å kjøpe frosne poser med grønnsaker.. Skal du bruke kjøttdeig, så er den fryste kjøttdeigen som regel billigere enn den ferske.. Du finner mange gode hjelpemidler i hermetikk :) Feks kjøttdeig og spaghetti.. Sopps spaghetti får du får 12 kr pakka eller noe.. Litt kjøttdeig, og så litt løk, paprika og evt mais og så hermetiske tomater med oregan og basilikum er veldig godt og enkelt :)

Ellers så har rema mange oppskriftshefter på enkle og billige middagsretter :)

Mitt tips er i alle fall å sjekke frysedisken.. Særlig på butikker som Obs og slikt. Store pakninger og som regel billigere. Og kjøp på tilbud ;)

Takk, skal se gjennom oppskriftene :) Har desverre ikke mulighet til å innom Obs eller andre steder å handle, da jeg løper gjennom butikken på 10-15 minutter for å rekke bussen hjem... Blir bedre når jeg kan bruke scooteren igjen, da.

Heimelaga hamburger er godt og rimeleg. Kjøp kjøtdeig (svin, storfe, kylling, speler ingen rolle), hiv oppi ei bolle, ha i eit rått egg og det du vil ha av krydder (tips: ein dæsj Heinz Chiliketchup er bra krydder) og rør med ein sleiv til du har ein relativt seig (slik at det heng saman), formbar masse. Ta passe klumpar (om du brukar ein 400g-pakke med kjøtdeig er 1/4 passe til ein burger), legg på varm panne, klem flat og form sånn nokonlunde. God middag for to, alt du treng er kjøtdeig, eitt egg, krydder og hamburgerbrød (pluss det du brukar som tilbehør på din hamburger) :) .

Hjemmelaget hamburger er kjempegodt, og jeg liker det ekstra godt med chillikrydder eller tacokrydder i :)

Synes ikke det høres ut som om dere spiser på billige middager jeg, haha :lol:

Uansett. Ett forslag: wok!

Gulrøtter, bambusskudd, løk, blomkål og brokkoli skjæres opp. Wok det på sterk varme med en wokblanding dere liker (sånn pose). Så kan dere feks kjøpe laks på tilbud eller koteletter (de er som regel ganske billige). Skjære opp og woke. Går også an å ha nudler og lignende oppi i stede for ris - billig og med masse smak. Bar eå prøve seg frem. Bruk det kjøttet/den fisken som er på tilbud den uka. :) Grønnsakene kan dere bruke flere ganger så dere får brukt alt. Dyrt hvis restene blir kasta men ganske billig om dere får brukt alt :)

Jeg vet, det er ikke veldig billig, men det er hvertfall noe vi begge liker godt.... Så lever vi heller på brød de dagene vi ikke har råd til middag, koster jo bare 6kr for et brød :P

Jeg liker ikke wok, fordi det blir altfor mye grønnsaker.. Eneste grønnsakene jeg liker er rå gulrøtter/kålrabi, og poteter selvfølgelig. Vet jeg er kresen, har virkelig prøvd å like det, men klarer det ikke.

Nåja, spørs hvor mye dette hjelper siden du ikke spiser så mye grønnsaker. Forøvrig om du unngår grønnsaker fordi det blir kastet (og derfor dyrt) så er mitt tips å kjøpe blomkål, brokkoli (og evnt andre grønnsaker det funker med), kutt det opp i passe biter og frys det i porsjonsposer. Ingen kasting nødvendig og du tar kun opp det du trenger til hver gang ;)

Så og si alle mine favoritt billig-middager inneholder mye grønt, men jeg slenger dem inn allikevel ;)

Blomkålsuppe:

1 Blomkål

1 Purre

1 Løk

ca 3dl vann

Liten skvett fløte/melk

Salt og Pepper

Fres løk og det hvite på purren i en kjele til det blir gyllent. Tilsett vann (og evnt grønnsaksbulljong) og blomkålen. Kok opp. Tilsett gjerne litt melk eller fløte når du krydrer litt og kjør med stavmikseren. Mettende, billig og godt.

Hjemmelaget pastasaus - Kjøp nok til flere porsjoner og frys ned i størrelser som passer til dere. Da er det bare å varme opp denne mens pastaen koker, går superfort.

1 boks hermetiske tomater

2-3ss Tomatpurè

1 løk

Litt hvitløk

Salt og Pepper

Evnt. Kjøttdeig

Fres løk/hvitløk til det blir gyllent, tilsett tomatene og purèen. Smak til med s&p og tilsett evnt. stekt kjøttdeig. En slik porsjon koster nada og er til 3-4 middager for meg.

En annen favoritt er pai - bruker å lage den på tirsdager om jeg skal hjem i helgen, får brukt opp alt av rester nemlig. Paibunn lager man enten enkelt selv, eller hamstrer ferdigmixen på 10 kroners tilbud ;)

Oppi kan man putte noen egg man har igjen, en melkeskvett man har igjen (kanskje rømma fra tacoen?), resten av grønnsaker man har (f.eks brokkoli, champingong), litt kuttet/revet ost, evnt litt skinke. Sleng oppi paibunnen og sett i ovnen. God, mettende middag og deilig lunsj de kommende dagene ;)

Litt vel mye grønnsaker her ja, men takk for tips :) Kjøper ikke grønnsaker fordi jeg ikke er noe særlig begeistret for det, eneste er gulrøtter i ny og ne(men liker de kun rå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger mye med på Remas kampanjer "Under 100-lappen" selv, der dukker det noen ganger opp noen gode oppskrifter, bare synd det ikke er like billig evig. ;)

Noen tips i billig kjøtt som går her fra Rimi er frosne kyllingklubber i 3 kg.-pakker, merket Farmen har en del billig kjøtt der som VELDIG gode frossenpakninger med kjøttboller i store pakninger, holder til 2 middager til 2 voksne her + en singelmiddag (og jeg kan egentlig ikke fordra helfakrikatet kjøtt, men liker disse veldig godt), og Farmen ferske laksefileter er også billig, og ferske koteletter også fra merket Farmen.

Bortsett fra disse produktene, er det lurt å hamstre kjøtt når det er på salg på varer.

Noen billige og enkle middager man kan lage med disse:

Kjøttboller med fullkornspaghetti.

Her sier alt seg selv, behøver ikke noe mer enn spaghetti, kjøttboller og ketchup her, eventuelt revet ost istedet for sistnevnte.

Innbakt laksefilet med poteter.

Du trenger:

Laksefileter.

En sitron.

En paprika.

En halv rødløk.

Smør.

Poteter.

Salt og pepper.

Aluminiumsfolie.

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 200 grader, og kok opp en kasserolle med vann og salt.

Legg potenene i vannet.

Legg hver laksefilet på en egen bit folie og krydre de med salt og pepper.

Kutt løken, paprikaen og sitronen i skiver.

Fordel løk, paprika og 1 skive sitron på hver filet, og pakk inn i folien.

La det stå i ovnen slik i ca. 15 minutter.

Smelt smør.

Laksen serveres med det den har av grønt minus sitronen, og hell smør over potenene.

Anbefales!

Koteletter med ris, raspede gulerøtter og sjysaus.

Du trenger:

Koteletter.

Krydring etter smak.

Smør.

Fullkornsris.

1-2 gulerøtter pr. pers.

En pose Toro sjysaus.

Fremgangsmåte:

Kok ris.

Stek kotelettene godt med ønsket krydder i smør til de er gyldenbrune på hver side.

Visp sammen saus.

Skrell gulerøttene, for så å raspe dem.

Voilà!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke wok, fordi det blir altfor mye grønnsaker.. Eneste grønnsakene jeg liker er rå gulrøtter/kålrabi, og poteter selvfølgelig. Vet jeg er kresen, har virkelig prøvd å like det, men klarer det ikke.

Du, samme her. ;) Helt til mannen fikk meg til å prøve. Det er noe HELT annet med woksaus på i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger mye med på Remas kampanjer "Under 100-lappen" selv, der dukker det noen ganger opp noen gode oppskrifter, bare synd det ikke er like billig evig. ;)

Noen tips i billig kjøtt som går her fra Rimi er frosne kyllingklubber i 3 kg.-pakker, merket Farmen har en del billig kjøtt der som VELDIG gode frossenpakninger med kjøttboller i store pakninger, holder til 2 middager til 2 voksne her + en singelmiddag (og jeg kan egentlig ikke fordra helfakrikatet kjøtt, men liker disse veldig godt), og Farmen ferske laksefileter er også billig, og ferske koteletter også fra merket Farmen.

Bortsett fra disse produktene, er det lurt å hamstre kjøtt når det er på salg på varer.

Noen billige og enkle middager man kan lage med disse:

Kjøttboller med fullkornspaghetti.

Her sier alt seg selv, behøver ikke noe mer enn spaghetti, kjøttboller og ketchup her, eventuelt revet ost istedet for sistnevnte.

Innbakt laksefilet med poteter.

Du trenger:

Laksefileter.

En sitron.

En paprika.

En halv rødløk.

Smør.

Poteter.

Salt og pepper.

Aluminiumsfolie.

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 200 grader, og kok opp en kasserolle med vann og salt.

Legg potenene i vannet.

Legg hver laksefilet på en egen bit folie og krydre de med salt og pepper.

Kutt løken, paprikaen og sitronen i skiver.

Fordel løk, paprika og 1 skive sitron på hver filet, og pakk inn i folien.

La det stå i ovnen slik i ca. 15 minutter.

Smelt smør.

Laksen serveres med det den har av grønt minus sitronen, og hell smør over potenene.

Anbefales!

Koteletter med ris, raspede gulerøtter og sjysaus.

Du trenger:

Koteletter.

Krydring etter smak.

Smør.

Fullkornsris.

1-2 gulerøtter pr. pers.

En pose Toro sjysaus.

Fremgangsmåte:

Kok ris.

Stek kotelettene godt med ønsket krydder i smør til de er gyldenbrune på hver side.

Visp sammen saus.

Skrekk gulerøttene, for så å raspe dem.

Voilà!

Kjøttboller er nam, tenkte jeg skulle lage det en gang denne uka... Spagetthi synes jeg ikke er noe godt, men er veldig glad i ris og pommes frites, og poteter går. Takk for oppskrifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttboller er nam, tenkte jeg skulle lage det en gang denne uka... Spagetthi synes jeg ikke er noe godt, men er veldig glad i ris og pommes frites, og poteter går. Takk for oppskrifter :)

Går helt fint an å ha laks med ris også, og kjøttbollene til potetmos f.eks, det er jo superbillig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, samme her. ;) Helt til mannen fikk meg til å prøve. Det er noe HELT annet med woksaus på i alle fall. :)

Hehe, joda, jeg har smakt. Mamma er veldig glad i det og lager det ganske ofte (eller gjorde hvertfall, ble sjeldnere når hun merket at ungene ikke var så veldig glad i det). Men det går jo an å steke grønnsakene for seg selv, og ha kjøtt og ris ved siden av... Typen er veldig glad i wok, å da kunne han fått det.... Koster jo under 30kr for 500g strimlet svinekjøtt på rema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig middag:

Kjøp strimlet svinekjøtt og stek sammen med litt av de grønnsakene man selv liker.. Feks litt løk og paprika.. Smekk sammen en pose med potetstappe og en saus ved siden av, så har man namnam mat :)

Eller ris... Liker ikke potetstappe :icon_redface: Men jeg synes svinekjøtt med piffi + stekt ris er kjempegodt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, jeg har smakt. Mamma er veldig glad i det og lager det ganske ofte (eller gjorde hvertfall, ble sjeldnere når hun merket at ungene ikke var så veldig glad i det). Men det går jo an å steke grønnsakene for seg selv, og ha kjøtt og ris ved siden av... Typen er veldig glad i wok, å da kunne han fått det.... Koster jo under 30kr for 500g strimlet svinekjøtt på rema :)

Vi steker uansett for seg selv da det ikke blir skikkelig wokket om vi har alt i på en gang, da blir varmen for lav i panna. :) Og ja. :) Evt kan du kjøpere billigere kjøtt selv og strimle selv. Jeg har ofte inntrykk av at de strimlene er mye "rest" med mye fett og lite kjøtt på også. Evt kotelettene jeg snakka om, nå har de nakkekoteletter til 30 kr/kg på spar - det er jo halv pris av svinekjøttet. :) Med ris eller nudler til blir det kjempebillig. Jeg liker nudlene til, da kan du bruke noe av krafta derfra som saus/smakstilsetning. :) For å gjøre det litt mer spennende kan du jo også marinere kjøttet i olje og krydder eller urter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi lagde en periode kjøttpølser og vårløk stekt med soyasaus og nudler. Billig :P men blir jo lei.

Ellers gikk det mye i strimlet svinekjøtt, brokkoli (siden det er det jeg elsker) og ris.

Handlet på obs når vi kunne og bare mer daglige ting på lokale bunnprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet ned den appen til rema-1000, middag til under hundrelappen. Var egentlig endel bra tips der. Og enda flere for folk som spiser kjøtt :-) Du kan velge hvor mange middagen skal være til, den står automatisk på 2 voksne og 2 barn, men er bare å sette ned til to voksne, og da blir det enda billigere. Der står det hva man må handle inn, og fremgangsmåte. Hver middag for 2 personer ligger vel på rundt 60-90 kr, men man trenger jo ikke bruke alle ingrediensene, og endel av dem er jo sånn man har i hus uansett og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er utrolig glad i kjøttpølse, er jo veldig billig, om dere liker det selv.

Kutte det opp, frese i litt smør, koke opp potetmos, for så å blande lagvis med en spaghettisaus (finnes mange billige alternativer) i en form, tilsett litt grønt dere synes noe om eller dropp det, med litt revet ost på toppen og inn i ovnen.

Red: Ikke potetstappe heller? Hehe, men du liker ikke spaghetti, liker du heller ingen form for makaroni? Det passer også godt i samme oppskrift, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fått mye klager på at jeg er kresen, men jeg har bedret meg mye de siste årene da... Før likte jeg ikke kjøttdeig, ost, ris, nudler eller noenting :P

hehe min mann var også veldig kresen :P Menmen.. Så lenge man trives selv, så har det ikke så mye å si i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe min mann var også veldig kresen :P Menmen.. Så lenge man trives selv, så har det ikke så mye å si i mine øyne ;)

Menn.. :aww:

Her går det mye i matvarer man "ikke liker", lurer inn ingredienser uansett, så spiser han med hjertens lyst alt sammen og gir komplimenter for maten alikevel, så det er ikke noe å bry seg om! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn.. :aww:

Her går det mye i matvarer man "ikke liker", lurer inn ingredienser uansett, så spiser han med hjertens lyst alt sammen og gir komplimenter for maten alikevel, så det er ikke noe å bry seg om! :D

Her er det slik at jeg er kresen (og jeg er ingen mann :P) mens typen spiser det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn.. :aww:

Her går det mye i matvarer man "ikke liker", lurer inn ingredienser uansett, så spiser han med hjertens lyst alt sammen og gir komplimenter for maten alikevel, så det er ikke noe å bry seg om! :D

Dette har blitt gjort ;) Så nå er det hovedsaklig pasta og pølser (hvem liker ikke pølser liksom :icon_confused::lol: ) han ikke er så gira på.. Men, det er jo enkelt å unngå da :)

Edit:

Her er det slik at jeg er kresen (og jeg er ingen mann :P) mens typen spiser det meste :)

Forskning viser at du kan skylde på moren din sine gener som har skyld i dette :P

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har en god pastasaus til under 10 kroner :) tips!

Tacosalat er godt. Stek løk og kjøttdeig, tilsett chilibønner og krydre med spisskummen, chili og paprikapulver, event hvitløkspulver. Kutt opp isbergsalat og cherrytomater og bland kjøttblandingen og mais inn. Serveres med en blanding av kesam/rømme og tacosaus. Nam!

Det lønner seg å lage tacokrydder selv btw. Mye sunnere er det også, ikke så salt. Oppskrifter finner du på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...