Gå til innhold
Hundesonen.no

Amiga sine røntgen bilder - svar fra NKK


Anette
 Share

Recommended Posts

Kontaktet Agria og spurte litt rundt operasjon idag, Amiga fyller alle kravene og det som "mangler" er at foreldrene har kjent HD status A eller B. Jeg har pratet med oppdretter og faren ble nylig røntget og jeg fikk se bildene og de så kjempefine ut. Så spurte om kanskje moren og faren kan bli avlest offisielt så Agria dekker evnt operasjon av Amiga. Er jo et håp det :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får Amiga injeksjoner av Carthrofen Vet, som skal bedre på ledd ol. smører og div.

Bilde fra oktober 2011:

Amiga%20rygg15.jpg

Bildene tatt igår er som følger:

1675.JPG

1692.JPG

1693.JPG

Hvordan synes dere det ser ut?

Hvordan ser hun ut muskulert? Ekke så god på dette så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe "god" på dette sjøl, men sammenligna med andre hoftebilder, så ser det jo ikke ut som hofteskåla hennes er helt tett. Vanligvis ser en jo at hoftekula ligger tett inntil hofteskåla, uten noe særlig mellomrom.

Jeg fikk se perfekte hofter ved siden av Amiga sine hos vetten og som hun sa, Amiga sine var overhodet ikke pene.Men jeg klarer ikke se om det har blitt verre eller ei på et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Utifra dagens bilder, så ser det ut som hun har fått noe mer påleiringer, særlig på venstre hofte, der er det også et avflatet område, som muligens ser mer avflatet ut nå kontra de første bildene. Når det gjelder avlesningen, så ender hun opp på en E tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra dagens bilder, så ser det ut som hun har fått noe mer påleiringer, særlig på venstre hofte, der er det også et avflatet område, som muligens ser mer avflatet ut nå kontra de første bildene. Når det gjelder avlesningen, så ender hun opp på en E tror jeg.

Er venstre side som var verst ut i starten også. Jeg tar med alle bilder og skal få de sammenlignet når vi skal til han mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vinkelen på venstre side ser bedre ut enn på høyre, den på høyre er nesten 90 grader, mens den på venstre er litt mer (med øyemål da). Påleiringsmessig slenger jeg meg på Gråtass.

Blir spennende å se hva han mannen sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt småforvirra over hva som avgjør hva som er en D hofte og hva som er en E, fordi Emma sine hofter så mye bedre ut enn Amiga sine, og hun fikk E.

Hvordan fungerer hun etter å ha fått injeksjoner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt småforvirra over hva som avgjør hva som er en D hofte og hva som er en E, fordi Emma sine hofter så mye bedre ut enn Amiga sine, og hun fikk E.

Hvordan fungerer hun etter å ha fått injeksjoner? :)

Hun er foreløpig helt lik som hun var før. klin gal og lite smerter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Kiter sine så helt perfekte ut og fikk en B. Ja det er fri, men skjønner ikke hvordan bildene leses jeg...

Samme her, Tuva sine er kliss like søstra hennes, søstra fikk B og Tuva fikk C... Lurer på om det er veldig små marginer ute å går?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel små marginer som de som er offisielle lesere ser, som vi kanskje ikke ser. Det er jo en grunn til at det blir sendt ditt, og er jo en grunn til at alle veterinærer ikke er hd avlesere tenker jeg... De som gjør det kan jobben sin, og ser mer enn bare vi som ser på diverse bilder og gjetter oss til ;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel små marginer som de som er offisielle lesere ser, som vi kanskje ikke ser. Det er jo en grunn til at det blir sendt ditt, og er jo en grunn til at alle veterinærer ikke er hd avlesere tenker jeg... De som gjør det kan jobben sin, og ser mer enn bare vi som ser på diverse bilder og gjetter oss til ;)

Den skjønner jeg, men når foreks bildene til Amiga er merkbart dårligere, hoftene er omtrent ikke i skålene engang, også får hun D?

Nå skal man jo ikke akkurat avle på verken D eller E, og bildene har lite betydning i forhold til hvordan bikkja faktisk har det, men jeg ble veeeldig overrasket over den D'en. Mest pga bildene til Emma og hun fikk E. Jeg ikke skjønne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønner jeg, men når foreks bildene til Amiga er merkbart dårligere, hoftene er omtrent ikke i skålene engang, også får hun D?

Nå skal man jo ikke akkurat avle på verken D eller E, og bildene har lite betydning i forhold til hvordan bikkja faktisk har det, men jeg ble veeeldig overrasket over den D'en. Mest pga bildene til Emma og hun fikk E. Jeg ikke skjønne. :P

jeg og flere forventet jo E, og av beskrivelsen tidl regnet med det var E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønner jeg, men når foreks bildene til Amiga er merkbart dårligere, hoftene er omtrent ikke i skålene engang, også får hun D?

Nå skal man jo ikke akkurat avle på verken D eller E, og bildene har lite betydning i forhold til hvordan bikkja faktisk har det, men jeg ble veeeldig overrasket over den D'en. Mest pga bildene til Emma og hun fikk E. Jeg ikke skjønne. :P

Så de hadde prikk like hoftekuler feks, vinkelen på hoftekule/hofteskål var prikk lik osv? Det ER ikke bare selve skålen som måles, det er andre faktorer i bildet også. Akkurat som en hund som totalt mangler hoftekuler, men har perfekte skåler får diagnosen HD E, selv om den "egentlig ikke" har HD. (HD er jo dissonans i hofteskåla, ikke hoftekula. Sånn etter retten ;) )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...