Gå til innhold
Hundesonen.no

Amiga sine røntgen bilder - svar fra NKK


Anette
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg fått alle bildene fra NVH legger de nedover her. Til uka får jeg nye av hoftene hennes.

Amiga%20alb11.jpg

Amiga%20alb12.jpg

Amiga%20alb13.jpg

Amiga%20alb14.jpg

Amiga%20rygg11.jpg

Amiga%20rygg12.jpg

Amiga%20rygg13.jpg

Amiga%20rygg14.jpg

Amiga%20skld1.jpg

Amiga%20skldv.jpg

Også de beryktede hoftene, disse får jeg nye bilder av neste mandag:

Amiga%20rygg15.jpg

Hva synes dere om bildene? Jeg ser jo når jeg så på A -hofte bildet til psycholynx at Amiga sine ikke ser helt bra ut. Blir spennende å se hvordan de ser ut til mandag.

Røntgen folkene på NVH ga meg denne beskrivelsen av hoftene:

Funn: Remodelering av hoftekulen

Omkring dette er det påleiringer i kantene av hodet på lårkula og skålen. Det foreligger på begge siden nesten luksasjon, lårhodet ligger nesten på utsiden av skålen.

Endret av AnetteH
fikset bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skålene hennes ser veldig porøse ut, de er ikke avgrensa skikkelig. Og lårkula ligger dermed ikke skikkelig inni.

Røntgen folkene på NVH ga meg denne beskrivelsen av hoftene:

Funn: Remodelering av hoftekulen

Omkring dette er det påleiringer i kantene av hodet på lårkula og skålen. Det foreligger på begge siden nesten luksasjon, lårhodet ligger nesten på utsiden av skålen.

Jeg er veldig spent på hvordan de ser ut på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante bilder AnetteH! Blir spennende å se på mandag. Her er Nevøs hofter til sammenligning, han fikk A: link

Her er et par D/E-hofter:

link

Oppdretter mente E når jeg leste beskrivelsen, og jeg tror nå vi ender der. Blir veldig spennende å se til mandag om det har blitt mye verre ol. Skal få med meg bildene hjem med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tispe med veldig like hofter, hun fikk D. Dessverre måtte jeg avlive hanne da hun var ca 18 mnd pga at hoftene gikk ut av ledd når hun la all vekten på bakparten... Dette var en stor rottweilertispe, så med lille Amiga blir det nok ikke samme problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftene er ikke vakre, men har sett dem værre:) Og så ser det ut som hun har et par forkalkede skiver i ryggen, men på brystvirvlene skal ikke forkalkninger gi noen økt risiko for problemer...

Jaha? NVH sa at ryggen og albuer/rygg var helt fine i okt når vi tok bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke noe problem med ryggen? Albuene ser også bra ut :)

Men hoftene ser dessverre ikke så pene ut, nei... Hofteskålen er veldig grunn.

På mandag, blir de nye bildene sendt til NKK for avlesning?

Ja, har bestilt rekvisisjon og alt. Men jeg skal få med meg bildene på cd så jeg kan legge de ut her. Skal ha med meg alle bildene til PetVet også + sender oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...