Gå til innhold
Hundesonen.no

Optikkkjøp


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter og surfer på ebay (livsfarlig plass, lommeboka hyler i skrekk og gjemmer seg hver gang jeg er innpå der) og fant dette objektivet

Spørsmålene er:

1. Er det forskjell på dette og de objektivene man får kjøpt i Norge? Vil det passe mitt Nikon D90? (vet det står det på objektivet, men fremdeles litt skeptisk)

2. Er det er bra objektiv? Har et Sigma 70-300 men kameraet vil rett og slett ikke samarbeide med det.

3. Hvordan er det med import til Norge? Antar det er 25% toll/moms som kommer i tillegg?

4. Hvor vill og gal skal jeg være? Skal jeg kjøpe, eller bør jeg droppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte objektiv fra USA for noen år siden, og det var helt uproblematisk altså :).

Det objektivet du linker til er et bra objektiv til den prisen, men jeg vet ikke om det er verdt å bestille det på ebay i forhold til å kjøpe norsk. Du kan jo sjekke hva prisen på objektivet ligger på i Norge ved å gå inn på akam.no. Det kan hende det er mye styr for lite vinning når det gjelder et såpass billig objektiv (for ja, du må betale MVA for det - pluss frakt som kan være ganske dyrt :). Jeg mener det objektivet jeg kjøpte ikke ble så himla mye billigere ved å bestille på ebay enn å kjøpe i Norge den gangen.

Objektivet vil fungere på din D90 og er helt sikkert langt bedre enn Sigmaen du har :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er kamerautstyr tollfritt, men du må likevel betale mva, som blir 25% av hele kjøpssummen + frakt. Ser trygt ut å bestille fra denne selgeren, men så vidt jeg kan se sender de ikke til Norge. Denne kalkulatoren er også veldig lur å bruke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...