Poter Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Noen som vet hvor man kan få kjøpt et mykt lærbånd? Gjerne mykt lærhalsbånd også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Felleskjøpet sine er innmari greie, faktisk (om jeg husker rett, er det Alaclær). Ikke så himla dyre heller. Etter et par gangers bruk er de perfekte. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 8. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Felleskjøpet sine er innmari greie, faktisk (om jeg husker rett, er det Alaclær). Ikke så himla dyre heller. Etter et par gangers bruk er de perfekte. Takk for tips! Har jo faktisk en felleskjøpsbutikk rett nede i gata her, får ta meg en tur innom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GermanShepherd Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg og har fra fellekjøpet, kjempefornøyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg har også et bånd fra alac som jeg er super fornøyd med!Veldig mykt og finnes i mange lengder;) Mitt har strekkt seg så er på 2.90 nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 FK sine er gull. Men når du kjøper halsbånd, kjøp ett som passer på de ytterste hakkene. De vil strekke seg ved flittig/konstant bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Alle lærbånd blir da myke etter litt bruk? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 FK sine er gull. Men når du kjøper halsbånd, kjøp ett som passer på de ytterste hakkene. De vil strekke seg ved flittig/konstant bruk. Regner med at du mener innerste hakkene? Siden det strekker seg, og etter min logikk da blir større? Hmm.. kanskje jeg skal følge det eksempelet, trenger et laaangt lærkobbel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minstemann Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Halsbånd: www.ellaslead.com 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Regner med at du mener innerste hakkene? Siden det strekker seg, og etter min logikk da blir større? Hmm.. kanskje jeg skal følge det eksempelet, trenger et laaangt lærkobbel Enkel matte, når noe blir større, må det strammes inn Derfor de ytterste hakkene ja. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Lola Pagola:Jeg kjøpte en gang et skinnbånd fra en nettbutikk som liksom skulle være så mykt at!Jada særlig det.Hardt var det og etter noen ukers bruk sprakk læret skikkelig!Kastet det jeg. De fra www.kenjan.Dk er jo også veldig gode da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg er veldig fornøyd med disse lærkoblene: link. Myke og solide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Scilos sitt kjøpte jeg på Bjerke. Det er supermykt og har alltid vært det. Fibi sitt er sånn kjøpt stivt, blitt mykt, men det blir aldri like godt. Lam er mykt, kalv er stivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 9. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2012 Enkel matte, når noe blir større, må det strammes inn Derfor de ytterste hakkene ja. Jamen de ytterste hakkene gjør jo båndet enda løsere, jo lenger ut du feste båndet jo større omkrets får det. Men hvis du strammer inn og fester på de innerste hakkene, så vil båndet bli strammere. Ellers så har vi kanskje motsatt syn på innerst og ytterst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 9. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2012 alac sine er geniale! jeg har to! og de er hhv 18 og 10 år gamle. Fortsatt myke. Det hender jeg smører dem inn med lærbalsam- men det er ikke så ofte (en gang i året) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 10. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2012 Jamen de ytterste hakkene gjør jo båndet enda løsere, jo lenger ut du feste båndet jo større omkrets får det. Men hvis du strammer inn og fester på de innerste hakkene, så vil båndet bli strammere. Ellers så har vi kanskje motsatt syn på innerst og ytterst? Neida Om du kjøper et bånd i lær som strekker seg ved bruk- er det greiest å kjøpe et bånd som passer på de ytterste hakkene, f.eks det tredje hakket. For etter bruk strekker det seg, så du må stramme det inn. Og da får man et bånd som etterhvert passer på de midterste hakkene, i stedet for et du må lage nye hull i og klippe av enden av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2012 Neida Om du kjøper et bånd i lær som strekker seg ved bruk- er det greiest å kjøpe et bånd som passer på de ytterste hakkene, f.eks det tredje hakket. For etter bruk strekker det seg, så du må stramme det inn. Og da får man et bånd som etterhvert passer på de midterste hakkene, i stedet for et du må lage nye hull i og klippe av enden av. Du har et annet syn på ytterst og innerst. For om du etter min mening så er innerst det strammeste, og ytterst det løseste. Altså vil et bånd som passer på de ytterste hakkene, bli for stort. Laget et bilde for ordens skyld: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCRM Skrevet 11. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2012 Du har et annet syn på ytterst og innerst. For om du etter min mening så er innerst det strammeste, og ytterst det løseste. Altså vil et bånd som passer på de ytterste hakkene, bli for stort. Laget et bilde for ordens skyld: Nei, dere har det samme synet, for om du kjøper ett bånd som passer på de ytterste hakken brukes flittig å bli for stort er det naturlig å stramme det INN og da blir det for stort hvis du kjøper det bånd som passer på de innerste hakkene.. Bånd som blir strekkt på de ytterste hakkene må da altså flyttes inn.. Så hvis du da kjøper ett bånd som passer på de INNERSRTE hakken, bli det for stort når de strekkes.. Får da er det ikke noe å strammes inn på.. Skjønner? Edit: Endre noen fylle feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 11. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2012 Nei, dere har det samme synet, for om du kjøper ett bånd som passer på de ytterste hakken brukes flittig å bli for stort er det naturlig å stramme det INN og da blir det for stort hvis du kjøper det bånd som passer på de innerste hakkene.. Bånd som blir strekkt på de ytterste hakkene må da altså flyttes inn.. Så hvis du da kjøper ett bånd som passer på de INNERSRTE hakken, bli det for stort når de strekkes.. Får da er det ikke noe å strammes inn på.. Skjønner? Edit: Endre noen fylle feil.. Deeer kom logikken ja! Hjalp med bildet.. og ja vi er enige.. jeg har bare formulert meg rart fordi jeg er den som har tenkt omvendt. Men der sa du det på kornet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 11. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2012 Kom plutselig på at jeg har sett masse flotte lærkobbel hos skomaker. Tipper du kan få laget AKKURAT det d ønsker hos en skomaker... Både type lær, bredde, og lengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 11. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2012 Jeg kjøpte et alac lærkobbel på Høks, er veldig fornøyd med det. Eneste som blir brukt etter at det kom i hus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 11. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2012 Det ble til at jeg kjøpte lærbånd og halsbånd hos Felleskjøpet. Synes det var passe mykt og gleder meg til å se om det blir mykere med tiden Eine ble veldig stilig i svart lær 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts