Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal vi bake?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Mannen er desperat og på handleturen der han bare skulle kjøpe inn til taco tok han derfor også med:

Fløte

Vaniljestang

Gjær

I tillegg har vi normale ting som:

Egg

Melk

Hvetemel + en hel del andre typer mel

Sukker

Bakepulver

Vaniljesukker

Div. krydder

Ost

Kjøttdeig

Bacon, skinke, etc

++++

Heller mest mot søt bakst her, men gode forslag til noe annet er også vel mottatt. Har endel annet i skapet også, så bare å komme med forslag. Kanskje hadde det vært godt med noe spennende med hjemmelaget vaniljekrem, feks. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebrød! Lagde igår kveld, nam nam nam.

403659_10150569893565256_766815255_8787094_884383736_n.jpg

Bare pass på å heve mye, så blir de luftige og veeeldig gode!

Skolebolle skal ikke være så veldig luftige, haha. Vi har ikke kokos men kan fint lage uten det. Mer prinsessebolle-isj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjokolade (f.eks lys kokesjokolade eller noe sånn) i hus, så kan jeg gi deg en oppskrift på amerikanske sjokolade-cookies som er knallgode! :w00t: Det skal være hakket sjokolade i dem.

Men gidder ikke skrive av hele oppskriften hvis det ikke er aktuelt. Si i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjokolade (f.eks lys kokesjokolade eller noe sånn) i hus, så kan jeg gi deg en oppskrift på amerikanske sjokolade-cookies som er knallgode! :w00t: Det skal være hakket sjokolade i dem.

Men gidder ikke skrive av hele oppskriften hvis det ikke er aktuelt. Si i fra!

Jatakk! Usikker på om det blir i dag, men vil VELDIG gjerne prøve de uansett! Har vanlig kokesjokolade, lyd kokesjokolade og hvit kokesjokolade (det var på tilbud :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget vaniljeis...

Fint... nå fikk jeg kjempelyst på masse søtt :blink:

Laga gulrotkake i går, den er borte nå...

(Vi var ganske mange som spiste av den altså :D )

Da må jeg jo VENTE :blink: Jeg synes det er kjipt nok å vente på heving.

boller!

Jeg har fryktelig lyst på hjemmelagede boller...

(kanskje jeg skal bake?)

Boller er egentlig innmari godt. Men jeg får de aldri kompakte og saftige, sånn som jeg liker de. Arg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller er egentlig innmari godt. Men jeg får de aldri kompakte og saftige, sånn som jeg liker de. Arg :icon_confused:

Hever du de lenge nok da? Jeg plages forøvrig med å få de så luftig som jeg vil ha de, men det ble mye bedre da jeg hevet dem både før og etter utrulling. Gjelder både for fersk gjær og tørrgjær for min del, syns ikke det gjør store forskjellen ... Har hørt at gjær for søte deiger skal gi luftigere boller. Det samme med å ha litt bakepulver i. Har ikke prøvd noen av delene selv, men vurderer å teste ut begge deler (ikke i samme deig selvsagt hehe) for å se hvordan det blir. Luftige boller er best! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...