Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan hindre naboens hunder å tisse ned hekken og søppelstativet mitt?


pussi
 Share

Recommended Posts

Jeg er svært plaget av naboenes hunder. De har snart drept flere av buskene i hekken min med tissing. Tujaen er helt brun der hundene "må" tisse. I tilegg stinker det ved postkasse/ søppel bua. Flere naboer har hanhunder og synes tydeligvis at det er helt greit både at de går løse i min hage, og tisser både på hekken og postkasse/ søppel bua. Hvordan kan jeg hindre hundene i å tisse dette ned?

For å jage vekk unsket opphold av katter, kan man kjøpe katt deg vekk eller møllkuler.

Hva hjelper mot hunder?

Jeg er desperat og gruer meg til varmere dager når det virelig begynner å lukte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte pent om de kunde holde hundene i bånd, og de bare lo av meg. De brukte ikke å ga langt unna, og med tissing: det var slik hunder var - var svaret.

Innbrudd og hærverk på privat eiendom er da slett ikke lov? I tillegg regner jeg med at dere har helårs båndtvang i boligområder, som de fleste steder i Norge? Skriv et enkelt brev til gjeldende naboer med referanse til lovverket, og send kopi til det lokale politiet (husk å skrive det i brevet: kopi til xxxxx politikontor). Mulig det hjelper, muligens ikke, men da ville JEG vært den sure hurpete naboen og anmeldt de, hver enda gang. Hagen er ditt rekreasjonsområde, ikke nabohundenes toalett.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke noen med hannhund du da, som du kan låne og la markere som bare tusan på naboenes hekk, blomster, søpplebøtte, biler osv? Sitt i vinduet med sånn russehorntute eller hva det er, og tut hver gang du ser en bikkje nærme seg hekken og søpplebøtta di. Eller gjort som Tulip, vært skikkelig bitch og anmeldt dem hver gang. Satt opp lapp med: vær vennlig ikke la hunden din tisse her. Referer til lovverket og si du anmelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det I hagen din er det lovbrudd og totalt unødvendig, ja.

Er det langs veien utenfor din tomt/gjerde er det vanskeligere å gjøre noe med.

Hadde noen naboer som var totalt vrangkjørte med 2 settere, og utenfor gjerdet deres (dette er i rekkehus) så fortalte henne meg at jeg ikke fikk lov til å la hunden min tisse der, fordi DER TISSER HENNES HUNDER, det fnøs jeg selv av og aldri tatt noe hensyn til det, den veien eier ikke de og det var utenfor deres gjerde, men denne saken er jo selvsagt en helt annen om det er innenfor din tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne jeg:

21594a7862acb040afc2da02509e32e6-image.jpeg

Nabohunder blir man ikke kvitt uansett hvor sinna man blir. Da får man heller fly litt rundt med spray og spraye på :) Eller bygge inn tuja'n (eller som meg, jeg hater den plantetingen og drepte den kjapt en kveld uten at gubben så det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

En gang for lenge siden så bodde jeg i rekkehus og fikk mange beskyldninger for at hunden skeit ned boretslaget. Fordi jeg gikk forbi den plassen som naboen sin hund skeit ned. Det var noe dritt bokstavelig talt og jeg fikk kjeft selv om jeg altid gikk med hunden i band i laget. Jeg sa fra at det er den hunden og fikk tilbake at nei den går da i band. Ja svarte jeg mitt på dagen gjør den det men morgen og kveld så blir den sluppet løs for å drite. Det merker jeg siden jeg jobber skift og kommer hjem på feil tid av døgnet. Måtte til slutt samle møkka til naboen og ta den med til dem og si at jeg ikke vil ha kjeft for at deres hund skiter ned laget. Så det å få bevis på vilken hund er i grunnen noe kjekt. Sjekk reglene for bandtvang i kommuen og tau en eller flere av verstingene inn til falken når dem kommer og tisser på tomta. Mellom Tuia hekken og veien er det ikke noe lett å få gjørt noe og det er like ille for hekken siden tuiaen har korte røtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne jeg:

21594a7862acb040afc2da02509e32e6-image.jpeg

Nabohunder blir man ikke kvitt uansett hvor sinna man blir. Da får man heller fly litt rundt med spray og spraye på :) Eller bygge inn tuja'n (eller som meg, jeg hater den plantetingen og drepte den kjapt en kveld uten at gubben så det)

Takk for tipset. Jeg prøver :twitch:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg regner jeg med at dere har helårs båndtvang i boligområder, som de fleste steder i Norge?

Nå har vi heldigvis et lovverk som beskytter hundene såpass godt at det fortsatt er unntaket snarere enn regelen med slike horrible reguleringer fra maktkåte politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fullt så enkelt, men helt klart for enkelt.

De kan ikke vedta båndtvang i hytt og pine.

Vi har drøyt 400 kommuner i Norge, det er nok godt under "mesteparten" som har slike reguleringer.

Blant annet hovedstaden mangler heldigvis slike regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hundene går løse så hank dem inn og lever dem hos Falken, da må de betale for å få dem tilbake...

Innbrudd og hærverk på privat eiendom er da slett ikke lov? I tillegg regner jeg med at dere har helårs båndtvang i boligområder, som de fleste steder i Norge? Skriv et enkelt brev til gjeldende naboer med referanse til lovverket, og send kopi til det lokale politiet (husk å skrive det i brevet: kopi til xxxxx politikontor). Mulig det hjelper, muligens ikke, men da ville JEG vært den sure hurpete naboen og anmeldt de, hver enda gang. Hagen er ditt rekreasjonsområde, ikke nabohundenes toalett.

*grøsser*

Kan ikke dere komme over i kattedritt-tråden, hvor slike reaksjoner mangles. Her fnyser og ler katteierene av desperate huseiere som ikke bare får tisset ned hage og lekeområder som også er private, men de får avføring på samme områder. Kan man levere katter til falken også? Kan jeg filme katter som tisser og gjør fra seg på privat eiendom også? Kattene er jo attpåtil bare sluppet løs uten tilsyn fra eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter bør holdes i bånd eller innendørs i borettslag. Den andre tråden blir jeg bare oppgitt av å lese i. Og spesielt oppgitt blir jeg av katteeierenes manglende interesse for dyrene sine da de lar dem ferdes fritt uten tilsyn med tanke på trafikk, løse hunder, slemme folk som kan finne på å plage kattene, legge ut gift etc. For det er gjerne det som til slutt skjer dersom folk har sett seg lei på katter som driter ned blomsterbedene, står utenfor og hyler og pisser på/i alt de måtte finne. Har satt opp kompostgrinder rundt hagen her så kattekreket som har vanket her ikke kommer seg inn i min hage. Sitron, pepper osv hjalp ikke.

Har dere ikke regler om husdyrhold i borettslaget deres da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere komme over i kattedritt-tråden, hvor slike reaksjoner mangles. Her fnyser og ler katteierene av desperate huseiere som ikke bare får tisset ned hage og lekeområder som også er private, men de får avføring på samme områder. Kan man levere katter til falken også? Kan jeg filme katter som tisser og gjør fra seg på privat eiendom også? Kattene er jo attpåtil bare sluppet løs uten tilsyn fra eiere.

Du må lære deg å skille snørr fra bart. Det er ikke alt som er sammenliknbart, bare fordi det dyr er med i problemstillingen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...