Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva koster det egentlig å ha hund på kennel? (Flyttet fra AN).


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Hva koster det egentlig å ha hunder på kennel? Er det billigere døgnpris jo lenger de skal være der? Er det vanlig med "søskenmoderasjon" når man skal ha flere hunder der? Og bruker det å være sånn at de nekter å ta imot krevende hunder? (Pippin er usikker på folk han ikke kjenner og kan knurre skikkelig på de som tar han på feil måte). Liker absolutt ikke tanken på å overlate gullegullene til noen jeg ikke kjenner, men nå som jeg bor alene innser jeg at behover kan oppstå, f.eks. når jeg skal kneopereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på de forskjellige stedene... På den kennelen jeg hadde ansvaret for, så fikk man rabatt om man ble over lengre tid eller om det var to eller flere hunder. Dette var en liten kennel med plass til 12-13 hunder og var jeg som hadde ansvaret for hundene. Jeg snakket med eierne først og om det var noe spesielt med hundene, så tok jeg selvsagt hensyn til dette... om en hund nå var nervøs, så fikk den god tid på å venne seg til stedet og meg, om den ike gikk overens med andre hunder, så ble den luftet alene, enten løs, om den var lydig nok til det, eller en tur i bånd. Ellers var det utegårder både til en og flere hunder. Men som sagt, dette her var nå den kennelen jeg jobbet på. Har hørt skrekkhistorier om steder hvor hundene blir stuet sammen i store hundegårder og må slåss om maten med de andre hundene og null tur. Men om du er litt nøye på hvor du plasserer hunden, drar dit å ser, snakker med eier, treffer noen av de andre hundene f.eks, ser på rutinene..vi hadde også enkelte hunder på et prøvedøgn, hvor hunden var hos oss en dag og kanskje en natt og eier hentet den dagen etter, for å se om hunden trivdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte veldig stor forskjell i priser, og jeg kan bare snakke for et par stykker i Oslo-området. Der jeg har hatt min hund har de tatt betalt for hvert døgn - og hvert døgn har startet ved midnatt. På det ene stedet var det 230/døgn, og ekstra for f.eks. høytider og høysesong, mens det andre stedet tok 300/døgn på ukedager, og 400/døgn i helger. Og så kommer det tillegg for ekstra turer, enkelt stell/bading av hunden, dersom de må f.eks. gi hunden medisiner eller annet mens den er der osv.

Det klart at det er dyrt med f.eks. bare en overnatting nå og da, men det jevner seg ut jo flere netter man har i strekk. Flere steder opererer med "søskenrabatt", men hvor mye det er snakk om aner jeg ikke. Det samme gjelder om du skal ha hunden der i lang tid, jeg har ikke hatt min lenger enn 5 dager.

At de ansatte tar seg tid til å bli kjent med dere er veldig viktig, og at de følger opp det dere evt. blir enige om på forhånd. På den kennelen jeg er veldig fornøyd med skrev de ned alt jeg sa om hunden; hvordan han er, vaner han har og spesielle behov som skulle følges, og denne ble hengt på utsiden av "rommet" hans. For hver vakt de ansatte hadde skrev de en setning eller to om hvordan det hadde gått, så jeg fikk vite det da jeg hentet ham. Det var gjerne både positive og negative beskjeder, og det ser jeg på som veldig bra (hadde de kun hatt positive erfaringer hadde jeg nok stusset litt..).

Jeg vil absolutt anbefale deg å sjekke ut de som er aktuelle for deg, og så ha hunden din på prøve der en dag/natt som Ithildin sier, for å se om hunden trives. På den ene kennelen jeg har brukt måtte jeg dra med meg hunden inn og han stod og pep for å komme ut igjen, mens på den andre kennelen dro han meg inn, og snudde seg ikke tilbake da en av de ansatte tok han med seg. Og jeg kan love deg en ting, - den første følelsen der er IKKE gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har betalt fra 120 til 180 kroner døgnet der Tinka har vært på kennel i løpet av årene vi har hatt henne, inkludert mat. Samme døgnpris uansett om hun har vært der en helg eller to uker. Det er vel ikke uvanlig med litt rabatt om hundene kan stå sammen.

Den beste kennelen vi har brukt i Trøndelag er den på Støren, forøvrig. Veldig trivelig dame som så ut til å ta god vare på hundene, og ordentlig kennelanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det egentlig å ha hunder på kennel? Er det billigere døgnpris jo lenger de skal være der? Er det vanlig med "søskenmoderasjon" når man skal ha flere hunder der? Og bruker det å være sånn at de nekter å ta imot krevende hunder? (Pippin er usikker på folk han ikke kjenner og kan knurre skikkelig på de som tar han på feil måte). Liker absolutt ikke tanken på å overlate gullegullene til noen jeg ikke kjenner, men nå som jeg bor alene innser jeg at behover kan oppstå, f.eks. når jeg skal kneopereres.

Här som jag jobbar så är det inte billigare om man ska ha hunden här längre. Men man får billigare om man har fler än 1 hund som kan stå tillsammans än om man har fler än 1 som inte kan stå tillsammans. Hit kan iallafall alla hundar komma sålänge de är vaccinerade, alltså både de som har speciella behov och de som inte har det är välkomna hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi våre når vi skal på utenlandsferier. Ikke så ofte, men de har vel vært der en tre- fire ganger og elsker det. Eller Fibi elsker det, Scilos finner seg i det. Han vil helst være på fanget til mamman sin. Litt dyrt og litt langt fra dere, men de vet alt om hundene våre og har aldri opplevd noe tull med noen av dem. Badeturer, løse i skogen og tørrfôr med leverposteivann fordi de likte det så godt :heart:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Sør-trøndelag. Kanskje du burde vurdere Charlottes hundepass. Der slipper hundene stå i kennel, men blir plassert hjemme hos hundepassere. De tar 300/natt som standardpris, tror det er litt tillegg hvis du vil at de skal stå for maten, og hvis en tispe har løpetid osv :) Husker ikke om det er rabatt hvis man vil ha pass til flere, men du kan jo sjekke selv : charlottes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to av mine på kennel i fjor sommer (høysesong) og betalte 460 for to som bodde sammen i 15 dager. Jeg lå da på sykhus. Da var det gratis bad og børsting. Jeg ba de om å bare børste over og ikke ta flokene som var blitt, de ville jeg ta selv, for ikke å ødelegge pelsen. Og de så riktig så fornøyde ut der de kom. Det er en kennel (Dyrehotell) som jeg anbefaler valpekjøpere og andre hundeeiere som spør om jeg vet om en kennel. Veldig hyggelige. Fikk sms om hvordan det gikk flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye godt om disse; http://www.doglife.no/v2/ Men ikke prøvd selv. 250 kr per døgn ihvertfall, og sikkert mulig å få en avtale om "søskenrabatt" også. Var før på Melhus, men har ny flytta til Skaun. Men kan hente hunder i Melhus gratis :) Når ei venninne hadde sin hund der var det ihvertfall ikke kennelloppstalling, men de prøvde å gjøre ting så likt som hunden hadde det hjemme. Hunden til venninna mi hadde det ihvertfall innmari godt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vet ikke om noen gode kenneler men at prisen starter på en per natt med for og at de fleste gir rabatter for hund nr to og at det over ti dager kan bli større rabatter. Prisen varierer fra kennel til kennel og det er pris for tur, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min på et veldig koselig dyrehotell litt oppi skogen i Bergen. Supergreie folk, og jeg betaler 250 kroner døgnet inkludert mat (men så har min med seg egen mat grunnet helsegreier, så jeg får stort sett litt rabatt siden han ikke koster dem noe i for) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...