Gå til innhold
Hundesonen.no

Rettferdigheten skal seire! Så hvorfor skal 'enkelte' ikke få samme behandling?


FranskDogge

Recommended Posts

Jeg får lage en tråd, når jeg på 2 uker ikke har klart å komme i kontakt med ledelsen her inne så vil jeg ikke bruke mer energi på å engang prøve.. Enkelte blir bare oversett og sånn er det jo!

Hvordan kan det ha seg at jeg som ikke har vært her på 2 uker hadde 2 advarsler sist jeg logget ut, mens nå har jeg 3 eller 4? Jeg har jo ikke vært her på 2 uker!! Hvordan kan noen ta seg til rette å legge advarsel på meg, så stenge meg ute, for så å legge enda en advarsel på meg etter jeg har blitt utestengt? Hvor ligger rettferdigheten i det?

Når kom denne loven om at moderering er strengt forbudt å snakke om i tråder? Hvor i loven står det? Nei, som sagt det står ingen plass og ingen har rett å straffe meg for at jeg legger ut om det. Så gjerne straff meg for det, dette er et .NO domene, altså et firma. Hvorfor ikke da følge reglene som inngår i en slik avtale? Straff meg den som vil, ifølge loven så er det lovlig å ta opp dette. Jeg klarer ikke få kontakt med de som driver dette og da er det eneste løsningen. Har medlemmer her inne noen erfaring med dette? At dere får advarsler midt i en utestengelses periode? Jeg forstår nå hvorfor det er blitt laget egne "lover" her inne om å ikke snakke om moderering, det er ikke en lov som er godtatt i den norske regjering. I Norge har vi ytringsfrihet, jeg ytrer det jeg mener om at enkelte her inne får for dårlig behandling i forhold til andre.

Jeg er ikke personen til å godta forskjellsbehandling ifra et åpent forum, og et .NO forum som skal følge norske lover. Derfor vil jeg ikke etter en utestengelse og grunnløse advarsler godta urettferdigheten her inne, for den strider. Det er heller ikke lov å sperre noen ute ifra .NO pga. av at dem har ytret friheten på lovligvis. Jeg har aldri navngitt noen, bare snakket om at endel moderering går på person og ikke sak. Jeg har forklart det meste på PM rett før jeg ble kastet ut, hva jeg mente med "jeg tar det med på utsiden" det var et hint til å heller sende personangrep mot meg på PM enn å ta det opp i tråder fordi det gjør ikke annet enn å applaudere opp andre brukere til å gjøre det samme, å sende meg personangrep i tråden... Har noen noe imot enkelte så mener jeg de skal sende det i PM. Setningen min ble tatt for truing, tro det eller ei den som kan! Jeg har forklart det til M.o.d på pm og mail men ingen svar å få. Eneste jeg fikk var en mail om utestengelse og videre spørsmål måtte taes til en Admin her inne, som ikke har behandler saken. . Så hvorfor kan en admin som behandler saken ikke følge saken ifra bunn til topp? Hvorfor gir de bare advarsel og utestengelser uten å kunne gi en ordentlig grunn og konkrete svar, men henviser til en som ikke har hatt noe med saken å gjøre.. Er personen så sikker på advarsel og utkastelse så bør den jo kunne klare å svare for seg, og levere noen grunner og i det minste svare på spørsmål ifra brukeren om den lurer.

Er det fordi jeg ble utestengt hos Canis at admin`s her inne tror jeg er kommet for å ødlegge? Jeg er lovlig medlem på Canis nå, samme nick som før.. De slapp meg inn.. Jeg tror dere har dømt meg ifra Canis og derfor straffer meg her for den minste ting, fordi dere nok tror jeg bare er ute etter å ødlegge. Jeg har bare merket dårlig stemning mot me og nye brukere ifra jeg kom inn her og ville prøve å gjøre noe, det er ikke rett å bli straffet for det. Jeg har jo sett hvordan folk lager tråder om meg og snakker dritt om meg og en annen på chat her inne og de er fortsatt like "hele". Når kan medlemmer og admins her inne slutte å tenke person og heller gi folk en ny sjanse? Jeg er her inne pga. hundene mine først og fremst!

Jeg vil fortsatt ha rettferdighet her inne, om dere velger utestengelse som den rette rettferdigheten er opp til dere. Jeg har ytringsfrihet og dette er et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen lurer så har jeg prøvd å komme i kontakt med de som hadde saken uten noen respons (bevis i PM og Epost). Jeg har også oppfordret til å ta personagrep mot meg på PM som ble tatt for å være truing. Er det virkelig så dårlig kommunikasjon her inne? Jeg har hørt mye bra om forumet og med det første jeg var her inne så virket alle hjertelig velkommen, men det tok ikke lang tid før det snudde seg om.. Jeg er ikke for at medlemmer skal føle seg så uvelkommen her inne til at de velger å måtte finne seg et annet forum.

Jeg har fått høre ifra folk på PM om noen historier.. Det er en person som ble presset ut av forumet tidligere. Jeg kan lime inn hva de har skrevet, fjerne nicket men bare poste innlegget om dere bare mener det er meg som har samme mening. 1 person skrev ho ble presset ut av forumet, noen andre har skrevet de har lagt merke til "fotfølgingen" mot enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dømmer deg fordi du oppfører deg som en paranoid liten sutreunge som klager og bitcher og syter fremfor å skrive noe konstruktivt, Fransk Dogge. Det er ikke vanskeligere enn det.

Den eneste som sliter veldig med kommunikasjonen her inne, er du. Du må gjerne ta det til deg. Eller så kan du jo fortsatte å gnåle som en snørrunge som ikke får vilja si, selv om jeg ikke fatter og begriper hvorfor du gidder å legge så ****** mye tid og energi i et forum du syns er feil, feil, feil og feil.

Sånn utenom det, ha en fin kveld.

(Og jepp, dette er det verdt å få en advarsel for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt opptatt nå, men skal svare i løpet av kvelden. Kommer til å poste grunnene for din utestengelse og svar på diverse andre anklagelser.

Oppfordrer dere andre medlemmer til å ikke skrive i tråden i mellomtiden, med mindre det er ekstremt konstruktivt.

Syns det er trist at dette er måten du velger å komme tilbake på når vi ga klar beskjed om at du fikk èn sjanse til som ikke burde misbrukes.

Kan si sånn i samme slengen at etter vi stengte deg ute har ingen av oss mottatt noe fra deg (som du hevder), vi har også sagt at eier av forumet/admin Espen får heller ikke VI kontakt med, og det er HAN som tar imot klager på ting dersom du ikke vil klage til oss.

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt opptatt nå, men skal svare i løpet av kvelden. Kommer til å poste grunnene for din utestengelse og svar på diverse andre anklagelser.

Oppfordrer dere andre medlemmer til å ikke skrive i tråden i mellomtiden, med mindre det er ekstremt konstruktivt.

Syns det er trist at dette er måten du velger å komme tilbake på når vi ga klar beskjed om at du fikk èn sjanse til som ikke burde misbrukes.

Kan si sånn i samme slengen at etter vi stengte deg ute har ingen av oss mottatt noe fra deg (som du hevder), vi har også sagt at eier av forumet/admin Espen får heller ikke VI kontakt med, og det er HAN som tar imot klager på ting dersom du ikke vil klage til oss.

Moderator IW.

Jeg fikk E-post av dere om utestengelse, jeg besvarte den men fikk ingen svar. Rett før utestengelsen kom en advarsel den klaget jeg inn til moderatorer her inne uten svar. Så det hjelper lite å si at jeg ikke har kontaktet dere. Jeg ble utestengt fordi en person oppfordret dere til det i en tidligere tråd. Ja, når dere ikke vil sende meg PM så er det bare å legge ut begrunnelsene her, jeg har jo prøvd å kontakte dere i pm men dere svarer meg ikke, det gjorde jeg for 2 uker siden, det samme med epost. Å legge den ut her gjør meg ikke noe så lenge jeg får svaret.. Jeg laget tråden fordi jeg ikke fikk svar. Dere sier jeg skal kontakte dere på PM men hva hjelper det når det står dere har lest den men ikke svart?

Jeg er ikke noe troll, jeg er samme person på Facebook og Canis som her... Ute er jeg også samme personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er synd hvis du blir behandlet såpass urettferdig. Greit nok at du kan være litt kjapp på tastaturet innimellom og kan være ganske kvass, men man skal da ikke drive å gi ut advarser til noen som er utestengt? Uansett hvor dumt man har oppført seg?

Mulig jeg har missforstått noe, men dersom man sender mail eller PM syntes jeg det er på sin plass og svare uansett hva man måtte mene om vedkommende. Ignorering blir litt dumt i slike settinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er synd hvis du blir behandlet såpass urettferdig. Greit nok at du kan være litt kjapp på tastaturet innimellom og kan være ganske kvass, men man skal da ikke drive å gi ut advarser til noen som er utestengt? Uansett hvor dumt man har oppført seg?

Mulig jeg har missforstått noe, men dersom man sender mail eller PM syntes jeg det er på sin plass og svare uansett hva man måtte mene om vedkommende. Ignorering blir litt dumt i slike settinger. :)

Jeg har fått vite at advarslen før utestengelsen var pga. småting gjort tidligere (vært småfrekk) var samlet opp til å kunne bli "alvorlig" nok til å bli en advarsel. Det er jo helt feil å basere det på det uansett. Som du ser så ser du hvordan folk svarer i tråden, og som du også ser så er det ikke noe som blir slått ned på.. Hvorfor er det sånn? Mangel på rettferdighet er svaret..

De samme har holdt på så lenge jeg har vært medlem her, men de får ingen reaksjoner.. Virker det som, for de kan jo fortsatt skrive i forumet.. Hvorfor blir ikke alle dems personagrep samlet opp til en advarsel til slutt? Jeg har så vidt sendt personangrep men vært små frekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at du prøver å få det til å fremstå som at vi er utrolig kjipe moderatorer som ikke svarer, og som sitter her og juger om advarslene dine, hvilke PM som er sendt, hvem som sa hva osv.

Jeg sier igjen; det er Espen som har tilgang til den epostkontoen, men vi får ikke tak i Espen. Vi har ikke hørt fra han på over 2 mnd, det er beklagelig og går ut over flere ting (som f. eks dersom noen ønsker å klage på avgjørelser, premier til julekalenderen osv).

Grunnen til at jeg/vi sier "ønsker du å klage på avgjørelsen kan du gjøre dette via epost til admin" er fordi at såklart er det kanskje ikke mest stas å klage til den personen som gir advarsel/moderatorteamet om man føler det er urettferdig.

Vi ga deg ikke 2 ukers ferie pga. noen andre oppfordret til det i en tråd. Det var flere grunner til at vi gjorde det, og disse har du fått da vi satt opp advarselsnivået og utstedte midlertidig utestengelse (det ble sendt på mail, hvertfall huket jeg av det da jeg sendte det).

Jeg huket forsåvidt bare av "alt" da jeg stengte deg ute, dvs. at advarselsnivået ditt gikk opp til maksimum. Det er i grunn bare symbolsk og det betyr ikke noe om du har 3 eller 5 sånn egentlig. Om du leser i advarselsloggen din så ser du jo selv at ingen har gitt deg advarsel mens du har vært borte, så det kan du bare slutte å prøve å få det til å fremstå som at vi har gjort.

Syns forsåvidt ikke det er feil å basere advarsler og utestengelser på en helthet. På den måten får vi gjort noe med om folk oppfører seg generelt utrivelig og gjentatte ganger kommer med opprør og små utbrudd. Det er vel kanskje til FLERE sin fordel at vi ikke utestenger eller gir advarsel pga. kun èn liten ting som har skjedd en gang, men heller velger å overse frem til det ikke går lenger..

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at du prøver å få det til å fremstå som at vi er utrolig kjipe moderatorer som ikke svarer, og som sitter her og juger om advarslene dine, hvilke PM som er sendt, hvem som sa hva osv.

Jeg sier igjen; det er Espen som har tilgang til den epostkontoen, men vi får ikke tak i Espen. Vi har ikke hørt fra han på over 2 mnd, det er beklagelig og går ut over flere ting (som f. eks dersom noen ønsker å klage på avgjørelser, premier til julekalenderen osv).

Grunnen til at jeg/vi sier "ønsker du å klage på avgjørelsen kan du gjøre dette via epost til admin" er fordi at såklart er det kanskje ikke mest stas å klage til den personen som gir advarsel/moderatorteamet om man føler det er urettferdig.

Vi ga deg ikke 2 ukers ferie pga. noen andre oppfordret til det i en tråd. Det var flere grunner til at vi gjorde det, og disse har du fått da vi satt opp advarselsnivået og utstedte midlertidig utestengelse (det ble sendt på mail, hvertfall huket jeg av det da jeg sendte det).

Jeg huket forsåvidt bare av "alt" da jeg stengte deg ute, dvs. at advarselsnivået ditt gikk opp til maksimum. Det er i grunn bare symbolsk og det betyr ikke noe om du har 3 eller 5 sånn egentlig. Om du leser i advarselsloggen din så ser du jo selv at ingen har gitt deg advarsel mens du har vært borte, så det kan du bare slutte å prøve å få det til å fremstå som at vi har gjort.

Syns forsåvidt ikke det er feil å basere advarsler og utestengelser på en helthet. På den måten får vi gjort noe med om folk oppfører seg generelt utrivelig og gjentatte ganger kommer med opprør og små utbrudd. Det er vel kanskje til FLERE sin fordel at vi ikke utestenger eller gir advarsel pga. kun èn liten ting som har skjedd en gang, men heller velger å overse frem til det ikke går lenger..

Moderator IW

Jeg har sendt PM til moderatorer her inne! Jeg kan legge ut en print screen om du må ha det? Da vil du se jeg ikke fikk noen svar. Jo, jeg har fått en ny advarsel etter jeg ble utestengt! Jeg fikk en advarsel fordi dere mente jeg truet noen, det står i loggen om meg, også kom utestengelsen.. Men når jeg logger inn nå så er advarselsnivået steget enda ett steg! Og hvordan kan det ha seg? Dere har gitt en advarsel etter den første, så enten har dere gjort en feil og gitt enda en advarsel i samme sekund med utestengelsen ellers har en person gått inn og gitt meg advarsel i mens jeg hadde "pause".

Det er ikke noe jeg godtar, å få enda en til advarsel etter saken er behandlet. Og noe jeg heller ikke ønsker er å bli moderert av en person som tidligere har både likt og sendt angrep til meg. Så jeg vil ha den trukket tilbake, og det kan personen som satte den på gjøre helt selv uten hjelp ifra sjefen. Er personen satt til å behandle slike saker så må den jo gjøre det da.

Det er bare den siste advarselen jeg klager etter her, for jeg skjønner jo ikke hvor den kommer ifra! Den andre skal jeg klage inn på nytt etter at ingen gadd å lese den sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FranskDogge - ytringsfrihet er en ting, men forum har egne regler. De står fritt til å utestenge deg, meg og alle andre hvis de vil. Det er deres frihet å gjøre. Sånn er det å stå bak driften at et forum - de har makten.

Men ingen forum stenger ut bare for at det er morro - det er en grunn til alt.

Man kan være uenig eller enig.

Jeg kan til dels være enig med deg i noe av det du sier på generell basis, men også godt forstå og være enig med den 'andre siden'.

En sak har alltid 2 sider - av og til lønner det seg å telle til hundre - starte fra ground zero og se framover og ikke titte seg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utsnitt ifra loggen:

Brukeren får midlertidig utestengelse fra forumet på flere grunnlag.

Etter oppfordring om å ikke diskutere moderering i forumet (både egne advarsler samt beskjeder som blir lagt i tråder) gjør brukeren det uansett.

Brukeren fortsetter med ufin tone mot andre debattanter og moderatorer.

Vi velger derfor å utestenge brukeren midlertidig fra forumet. Dette for å gi brukeren tid til å tenke over hvordan han formulerer innleggene sine, og hvorfor han ønsker å være på Hundesonen.

Utestengelsen skjer etter at flere PM har blitt sendt, men vi opplever ingen endring i brukerens måte å bruke forumet på, og liten vilje til å samarbeide.

Skal jeg lime inn de utsnitt ifra PM sånn at vi kan se hvem som samarbeider og ikke samarbeider, da tenker jeg på hvem som ikke svarer på PM?

Hvor mener dere modereringen skal diskuteres når den ikke blir besvart i PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare den siste advarselen jeg klager etter her, for jeg skjønner jo ikke hvor den kommer ifra! Den andre skal jeg klage inn på nytt etter at ingen gadd å lese den sist.

Det sa IW ganske tydelig, når du ble bannet går warnin level til maks. Når vi åpnet deg opp igjen idag gikk du da nedover igjen.

Jeg huket forsåvidt bare av "alt" da jeg stengte deg ute, dvs. at advarselsnivået ditt gikk opp til maksimum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at dette er veldig vanskelig, så..

Jo, jeg har fått en ny advarsel etter jeg ble utestengt! Jeg fikk en advarsel fordi dere mente jeg truet noen, det står i loggen om meg, også kom utestengelsen.. Men når jeg logger inn nå så er advarselsnivået steget enda ett steg! Og hvordan kan det ha seg? Dere har gitt en advarsel etter den første, så enten har dere gjort en feil og gitt enda en advarsel i samme sekund med utestengelsen ellers har en person gått inn og gitt meg advarsel i mens jeg hadde "pause".

Jeg huket forsåvidt bare av "alt" da jeg stengte deg ute, dvs. at advarselsnivået ditt gikk opp til maksimum. Det er i grunn bare symbolsk og det betyr ikke noe om du har 3 eller 5 sånn egentlig. Om du leser i advarselsloggen din så ser du jo selv at ingen har gitt deg advarsel mens du har vært borte, så det kan du bare slutte å prøve å få det til å fremstå som at vi har gjort.

Moderator IW

Bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa IW ganske tydelig, når du ble bannet går warnin level til maks. Når vi åpnet deg opp igjen idag gikk du da nedover igjen.

Ja det er jo det jeg sier! Jeg fikk hadde 2 advarsler da før jeg ble utestengt, så i sekundet da jeg utestengt kom det 4 advarsler! Nå er det 3, så dere har fortsatt bare trukket tilbake 1, fordi det ble plusset på 2 da dere utestengte meg.

2+2=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FranskDogge - ytringsfrihet er en ting, men forum har egne regler. De står fritt til å utestenge deg, meg og alle andre hvis de vil. Det er deres frihet å gjøre. Sånn er det å stå bak driften at et forum - de har makten.

Men ingen forum stenger ut bare for at det er morro - det er en grunn til alt.

Man kan være uenig eller enig.

Jeg kan til dels være enig med deg i noe av det du sier på generell basis, men også godt forstå og være enig med den 'andre siden'.

En sak har alltid 2 sider - av og til lønner det seg å telle til hundre - starte fra ground zero og se framover og ikke titte seg tilbake.

Er det rart at jeg blir forbannet? Jeg hadde 2 advarsler da jeg ble stengt ute, det står i loggen min som alle admins kan sjekke. De måtte fylle den opp til 4 for at jeg skulle bli utestengt og har trukket tilbake 1. Det mangler fortsatt 1 tilbaketrukking de har oversett. Jeg hadde ikke planer om å lage noen klagetråd, men når jeg ser det ligger flere advarsler enn det er blitt informert om så blir jeg forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke fylle opp for å stenge noen ute, nei.

Jeg kan skrive dette til jeg blir blå i ansiktet: jeg justerte opp MANUELT da jeg stengte deg ute, i likhet med at jeg også huket av "ban indefinitely" "disapprove members posts" og andre alternativ som også har blitt tatt vekk nå som du er tilbake igjen.

At det gikk opp til 5, og ikke 4 eller at det ble på 3 BETYR INGEN TING. Det er ikke sånn at vi "snek" det oppover for å kunne late som nivået ditt er høyt og bruke det som unnskyldning senere, det virker som om du tror dette.

Du har fått:

- en advarsel

- advarsel nummer to

- utestengelse på grunnlag av advarsel en, to og i kombinasjon med at du fortsatte på samme måte som før (altså du lærte ikke av advarslene), lite samarbeidsvillig etc

= 3.

Jeg har justert deg ned til 3 nå, sånn at det veldig symbolske tallet stemmer overens med det du kan se, og som ingen andre kan se.. Håper det har oppklart ting for deg, og at du kan nå roe deg ned og bruke forumet på en mer hyggelig måte.

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som advarselsnivået nå har blitt justert til det riktige.

Red: Nei, jeg hadde bare 2 da jeg ble utestengt. Dere har gitt meg en advarsel i samme sleng som utestengelsen da, og det står det ikke noe om i mailen. Så den skal bli trukket tilbake. Det skal være 2 advarsler, ikke 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...