Gå til innhold
Hundesonen.no

Vasker den ene poten hele tiden


HeidiW
 Share

Recommended Posts

Tispa mi har allergi på mat. Jeg bruker tørrmaten som vet. har sagt hun kan gå på. Brukt det samme merket i 1 år, og aldri har hun vært så fin. ( Har slitt mye med mye røyting, kløing i mellom potene og på knærne) Men de siste ukene har hun begynt å vaske skikkelig på den ene bakpoten igjen, å jeg skjønner vel egentlig ikke hvorfor. :icon_confused:

Ikke har hun sår eller noe som vises på utsiden. Jeg våkner flere ganger om natten fordi hun vasker så intenst. Skal til vet. neste uke med henne.

Kan det være foret, at det er på tide at jeg skifter?

Pelsen på poten hennes har så og si blitt rød. får jeg bort dette eller går det bort selv?

Liker ikke at snuppa mi vasker slik den ene poten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen er nok rødlig pga sopp (som kommer av fuktighet), det kan vel også være grunnen til at hun sleiker seg så mye. Hvis jeg husker riktig (etter å ha lest her på sonen), så kan du bruke eddik for å drepe soppen.

Edit: Du kan søke på sopp her inne, så kommer det opp mye. Bare etter å ha lest litt så ser det ut til at det smarte er å barbere bort den soppinfiserte pelsen og skylle med eddik. :)

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hunden din har allergi og starter vaske intenst, så drar du til veterinær!

Oppsøk gjerne et par veterinærer, be dem ta hudskrap etc for å finne ut hva det er som feiler hunden din slik at den kan få rett behandling. Ved rett behandling vil den ikke gnage på føttene eller få sopp!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd å finne ut akkurat hva som er problemet. Når det er sagt, jeg har en med nærmest stereotypisks slikking på samme sted. hunden er sjekket hos veterinær, og man finner ikke noe galt- så her er det snakk om en vane. Slike vaner er et tegn på at det har vært mangler ved miljøet ELLER at det fortsatt er det. I vårt tilfelle er det en vane som utviklet seg (oppstod) på sommerhalvåret, da det var for varmt for trening- Tror jeg. Og så har det bare vedvart de dagene hunden har "tid" til sånt. MEN- anbefaler å få det sjekket opp. Kan hende det er allergi, kan hende hunden har vondt i poten... bedre å få fagfolk til å se på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) . Moren hennes hadde som vane å sutte på labben. Som sagt, skal inn til vet. på mandag, får høre da :) Kan det være at hun er alene her, altså hun som hund. Dem har brukt å vært to. Men som sagt, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi har også fòr allergi og hun også slikket myyye på den ene bak labben. Vi byttet til et fòr hun skulle tåle, hun ble bedre andre steder, men slikkinga ble ikke noe bedre. Når jeg derimot byttet til V&H ble hun helt bra, hun har gått på V&H siden mai i fjor og har ikke slikket siden. :) Hele hunden har også blitt bedre generellt, hun har nydelig pels, vi plages ikke med ørene lengre og hun er enklere å holde slank etter kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...