Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på heklet hundegenser


Mari
 Share

Recommended Posts

Jeg har heklet en genser til Fyda. Men så viser det seg at Fyda er mindre i mageregionen enn jeg tenkte, så genseren er for stor. Jeg tenkte derfor jeg skulle legge den ut på kjøp og salg her inne.

Hvor mye tar man for en hjemmeheklet genser til en stor hund? Det er bra ull, blanding av alpakka og sau, og om jeg tør si det selv så endte den opp med å bli ganske pen. Stripete i duse brun, grå og natur-toner. Om det spiller noen rolle.

Synes sånt alltid er så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder :)

6795494863_8b4b7f33ac.jpg

6795497409_c60c9160b5.jpg

edit: Ser at sømmen ikke er den aller peneste. Men den vil uansett ikke vises når genseren er på.

Å, hjemmeheklet også :)

Kanskje prisen på garnet + 200 eller 300 kr?

Oj, såpass? Da er vi oppe i 350 - 500 kr. Tror du noen vil betale så mye? Uansett ikke god timesbetaling liksom, men det virker mye for en hundegenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder :)

6795494863_8b4b7f33ac.jpg

6795497409_c60c9160b5.jpg

edit: Ser at sømmen ikke er den aller peneste. Men den vil uansett ikke vises når genseren er på.

Oj, såpass? Da er vi oppe i 350 - 500 kr. Tror du noen vil betale så mye? Uansett ikke god timesbetaling liksom, men det virker mye for en hundegenser.

Jeg vet ikke, du kan jo prøve :P Jeg synes det er verdt det når noen har sittet og laget og jobbet med det :)

Den var kjempefin! Kanskje litt stor til min, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så artig med så god respons! Tusen takk, folkens! Jeg legger den ut til 400 og ser hva som skjer jeg da.

Margrethe, du skal ikke se bort ifra at den passer en av dine. Fyda er liten dame hun, men traktor riktignok. Mulig den hadde blitt litt kort i ryggen.

Banan, var Kamar sin hjemmeheklet/strikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en genser, og fargene var nydelige :)

Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en genser, og fargene var nydelige :)

Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre :lol:

Hvis jeg blir arbeidsledig eller uføre, så kan jeg strikke genser til deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en genser, og fargene var nydelige :)

Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre :lol:

Mari hekler da store gensre hun, du får legge inn bestilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare garnet blir jo en tusenlapp :lol:

På hver! :P

:D Neida, det finnes billigere garn enn som så altså. Som er godt og tjukt og varmt. Om jeg skulle heklet til jentene dine så vil jeg helst bruke tjukt garn, ellers tar det jo eviglang tid! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Neida, det finnes billigere garn enn som så altså. Som er godt og tjukt og varmt. Om jeg skulle heklet til jentene dine så vil jeg helst bruke tjukt garn, ellers tar det jo eviglang tid! :lol:

Men vil billliggarnet holde formen? Slik at det ikke krymper eller utvides ujevnt? OG det går nok endel nøster uansett, tror jeg :lol: Vi må få til å gå tur en dag, slik at du får øyemålt de ( :lol: ) og så var det visst noe med noen bøker og penger og sånn også... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de bøkene minner meg jevnlig på det der de titter på meg fra hylla. Tur må vi få til!

Billiggarn er billiggarn, man får det man betaler for. Men om du vasker for hånd og kjører ullkur en gang i blant så burde det holde formen greit. Ja, det går nok noen nøster vil jeg tro. Ikke like mange farger å velge mellom heller. Men det går iallfall fort å hekle og dermed lettere å holde motivasjonen oppe. Plusser og minuser. Det gikk trått på slutten med genseren til Fyda da jeg oppdaget at den ikke ville passe.

Evt kunne jeg heklet en testegenser til en bittehund som kunne sjekket hvordan billiggarnet holdt over tid. Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heklet en genser til Fyda. Men så viser det seg at Fyda er mindre i mageregionen enn jeg tenkte, så genseren er for stor. Jeg tenkte derfor jeg skulle legge den ut på kjøp og salg her inne.

Hvor mye tar man for en hjemmeheklet genser til en stor hund? Det er bra ull, blanding av alpakka og sau, og om jeg tør si det selv så endte den opp med å bli ganske pen. Stripete i duse brun, grå og natur-toner. Om det spiller noen rolle.

Synes sånt alltid er så vanskelig.

Hvor lang er genseren og hva er vidden "nederst"/bakerst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...