Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårpermanent


Bellare
 Share

Recommended Posts

Er i grunn dritt lei av håret mitt no. Det er umulig å gjere noko anna enn å hive det opp i ein hestehale, knute eller flette. Det er tjukt og enormt glatt! Så har (igjen) tenkt litt på permanent, men lurer litt på andre sine erfaringar med det (heimepermanent og frisør)? Ønsker kun bølger, vil ikkje bli ein krølltopp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe deg en krølltang istedet og krølle det til spesielle anledninger du vil pynte deg istedet?

Eller prøve å sove med fletter for lette bølger?

Husk at permanent sliter veldig mye på håret, og det kan bli seendes rart ut når hret vokser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt permanent hos frisør 4ganger, og har god erfaring med det. Jeg har egentlig helt rett og silkeglatt hår, som jeg blir veldig fort lei av. Og jeg syns ikke det ser så veldig rart ut når det har begynt å vokse ut heller. Dessuten er det ikke helt uvanlig at krøllene har gått bort før det rekker å vokse ut serlig. Frisøren sa til meg sist gang jeg tok at permanenten satt i 3-6mnd, men jeg har opplevd at den sitter til det har vokst ut. Godt mulig jeg har fått sterkpermanent tidligere, men nå svak...

Permanent sliter en del på håret, men tror ikke folk legger så veldig merke til det når de ser meg. Har hvertfall kun fått positive tilbakemeldinger :)

Dessuten, det er hår, og det vokser ut igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med hvor du tar det- Se ann kvaliteten på ditt hår og VÆR sikker på at du vil dette. Og yt ønskene dine STERKT til frisøren så hun/han ikke ender opp med å gjøre som h*n vil selv.

Hilsen hun som tok permanent og grein noen dager senere og som 9 mnd etterpå fortsatt er like ****** :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt permanent fire-fem ganger hos frisør, sist gang hos en italiener som ikke snakket engelsk så jeg måtte forklare hvordan jeg ville ha det med min svært gebrokne italiensk. :lol: En annen gang gikk jeg til ei som sa "Åh, så gøy at jeg skal få ta permanent i dag, for det er det kjempelenge siden jeg har gjort! Gjør det bare et par ganger i året, så det blir godt å få trent litt på det."

Min erfaring er at krøllene går ut av seg selv etter en tid, men at tuppene blir ekstra slitte så jeg må klippe håret fortere enn jeg ellers ville gjort. Nå har jeg tatt ganske kraftige krøller, den ene gangen så jeg slik ut liksom:

n564866347_961293_513.jpg

Til og med de krøllene gikk ut av seg selv, også klipte jeg etterhvert av tuppene som begynte å bli "ullete", på en måte.

Jeg har bare positive erfaringer med permanent og vurderer å ta det igjen nå snart, bortsett fra at det er så himla dyyyyrt! Jeg hater å bruke penger på frisør. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe deg en krølltang istedet og krølle det til spesielle anledninger du vil pynte deg istedet?

Eller prøve å sove med fletter for lette bølger?

Husk at permanent sliter veldig mye på håret, og det kan bli seendes rart ut når hret vokser ut.

Har krølltang/bølgetang, men håret mitt er silkeglatt og umulig. Tar vel rundt 2 - 3 timar og komme seg gjennom heile håret mitt, og bølgene forsvinn på 1-2-3. Til og med frisøren eg går til lurer på om eg i det heile har fått til noko anna enn hestehale og fletter sidan det er så silkeglatt og teit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har krølltang/bølgetang, men håret mitt er silkeglatt og umulig. Tar vel rundt 2 - 3 timar og komme seg gjennom heile håret mitt, og bølgene forsvinn på 1-2-3. Til og med frisøren eg går til lurer på om eg i det heile har fått til noko anna enn hestehale og fletter sidan det er så silkeglatt og teit. :P

Det høres ut som du har ganske likt hår som søsteren min. Skikkelig tjukt og sunt. Hun tok permanent for et par år siden. Helt i begynnelsen var det litt mye krøller, men det gikk fort over til å bli fine bølger. Det skadet heller ikke håret noe særlig. Stusset bare tuppene da krøllene gikk ut.

Jeg synes du skal gjøre det hvis du har lyst! Håret vokser jo ut uansett. Hvis du blir misfornøyd, så er det jo bare å flette det eller gå med hestehale en liten stund. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å gjere noko anna enn å hive det opp i ein hestehale, knute eller flette. Det er tjukt og enormt glatt! Så har (igjen) tenkt litt på permanent, men lurer litt på andre sine erfaringar med det (heimepermanent og frisør)? Ønsker kun bølger, vil ikkje bli ein krølltopp :P

Jeg trur nok ikke det er noe vits for deg å ta permanent. Jeg hadde veldig langt hår, som var vanvittig tjukt og selvsagt helt glatt og rett. Det tok frisørene 6 timer (!) å rulle opp alt og la meg sitte med væska i håret, men fordi håret var så glatt og tungt, blei det rett og slett bare dratt ut etter et par dager. Så da gikk jeg rundt i noen mnd og så ut som en utvaska lama på hodet. :P

Hvorfor kan du ikke heller bare klippe deg til en kul frisyre? Hår er bare hår, og det forundrer og fascinerer meg hvor mye identitet og sjølsikkerhet folk legger i håret. Langt, glatt hår er bare kjedelig, etter min mening, så jeg skjønner behovet for å gjøre noe med manken din, men det blir nok mer vellykka å klippe det litt enn å ødelegge hele stasen så du likevel må klippe, og da kanskje mer enn du hadde tenkt i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...