Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan jeg bruke kløv på dachs?


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Zara er utrolig stolt når hun bærer ting i munnen,så jeg tenkte det hadde vært gøy å prøve kløv og se om det er noe hun liker like godt. Men problemet er selvsagt ryggen som gir utfordringer. Jeg har sett en kløv på Hooks (vet ikke hvordan jeg får prikker over oene :icon_redface: ) som ser ut til å legge vekten rundt skuldrene,og ikke på selve ryggen:

042950_01.jpg

042950_02.jpg

Eller er det dumt av meg å prøve? Jeg tror virkelig det er noe hun hadde synes var gøy,men vil jo ikke belaste ryggen for mye heller.

(Jeg skal selvsagt ikke ha noe kløv på henne uansett før hun ryggrøntges i mai i år og får vite om alt er bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan hun gå med kløv, men du må finne en som passer og DET kan være utfordringen. Jeg fant aldri en som satt godt nok på Amiga, uten at den ble for stor på siden ol.

Alle kløver skal sitte godt frempå skulderne og tett opptil halsen og skal ikke ligge bak på ryggen. Damen jeg pratet med i dyrebutikken idag brukte kløv og gikk på ski med sin dachs og snørekjørte.

Jeg ville tatt en tur i dyrebutikk og prøvd til du fant en som sitter godt nok frempå, uten å bli for lange tasker på sidene, og for lang på ryggen. Finnes jo kløv til chiauau så burde jo finne en som passer dachs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Alle kløvene skal ligge langt fremme og legge vekta på skuderpartiet/øvre del av ryggen. Du kan nok bruke kløv på en dach om du er sikker på at den ikke har ryggproblemer. Men jeg ville vært veldig nøye med at den har god muskulatur før du starter og begynt forsiktig og aldri belasta den med så mye vekt som en hund med normal rygglengde. De har tross alt ikke en helt sund bygning :hmm: Men alle hunder har godt av å få bruke kroppen sin, selv om kløving kanskje ikke ville vært førstevalget mitt for en dach. Men en liten lett kløv gjør helt sikkert ingen skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trines hundeartikler har fått noen nye kløver for små hunder. God kvalitet, ikke så gæren pris og solgte en i går til en Dachs, satt som et skudd! Dra til dyrebutikker og prøv :)

Vekten skal forøvrig på skuldrene, og ikke midt på ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens! :D Som dere sikkert forstår,så kan jeg ikke så mye om dette med kløv,men skal selvsagt sette meg godt inni det,har noen måneder å forberede meg på ;) Da blir det kløv på oss om ryggen er u.a :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...