Gå til innhold
Hundesonen.no

XOLOITZCUINTLE


Kattylatty
 Share

Recommended Posts

Det er helt individuelt hva mennesker reagerer på, fra spyttet, huden til selve hårene/pelsen, så det du må gjøre er rett og slett å bli kjent med rasen, besøk oppdrettere og få helst til å låne en hund av rasen i en ukes tid hjemme for å være helt sikker på at du ikke reagerer.

Har også hørt at nakenraser ikke er spesielt allergivennlige, men som sagt, det kommer helt an på hva det er man reagerer på.

Er frelst av denne rasen selv, får håpe du/den du spør for ikke reagerer på drømmerasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt på en del av dem på utstilling, og har også en amerikansk nakenterrier som nabo (som kjennes helt lik ut og ser helt ut som en liten variant av meksikanerne) og iogm at det folk flest reagerer på med hunder er flasset og midden fra huden, er ikke dette noen åpenbar rase for allergikere, vil jeg tru. Men kule, det er de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Havanaislove skrev over,så må du nesten henge litt rundt rasen og se om du reagerer,da det finnes så mange ting å reagere på.

Ellers har jeg ikke hatt så mye med rasen å gjøre,så vet ikke helt hvordan de er.

Kan tenke meg det er litt stell med dem selv om de ikke har pels? At de må bades og smøres me fuktighetskrem en del? Smøres med solkrem,kles på når det er kaldt.

Lykke til med valget uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til allergidelen kan jeg ikke uttale meg stort da jeg ikke er allergisk. Men, rent gemyttmessig virker det som at de pelsede har et rundere og mer omgjengelig gemytt enn de nakne. Ja, det virker rart siden du får begge varianter fra samme kull, men de individer av rasen jeg har kjent, samt den jeg har eid selv, så har de med pels vært mildere og rundere. De har vært enkle å sosialisere og lette å jobbe med. Ikke hatt noen "nykker" slik jeg har fått inntrykk av at de uten pels kan ha, Jeg må også nevne at min kunnskap baserer seg på individer innen samme kull og fra samme linjer. Jeg har dog hørt fra oppdretter at hun og anser de pelsede som mer tilgjengelige enn de upelsede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hilst på en mexikansk nakenhund, da av den minste størrelsen :) Veldig søt hund på en rar måte, men samtidig så var den veldig reservert... Og eieren måtte plukke opp hunden før det var greit å hilse på.

Jeg knipset bilde da :) hehe!

261338_10150310908606357_622451356_9770494_2132811_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...