SCRM Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Du får ikke betalt inn når det er utenlandsk kontonr. Jeg åpna konto på Payson, og etter å ha scanna inn bilde av bankkortet mitt samt en regning som viser at jeg bor der jeg bor (jeg blei ganske skeptisk da jeg så det kravet, og lagde tråd her, men det er helt greit), er det bare å betale på vanlig måte med bankkort. *klippe bort* Okei, men nå valgte jeg forskuddsbetaling på bestillingen siden jeg trodde jeg skulle få det til, men det klarte jeg ikke gitt.. Hvordan får jeg da endret dette? Guuud så blond og dom man skal være til tider.. Men jeg har ikke skanner, så får ikke scannet inn bilde av bankkorte mitt på payson alikevell jo.. Hmm.. Dette ble plutselig mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Send det gjerne på PM så jeg slipper å OT tråden til TS. Siter
Guest Yellow Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 OT igjen i denne tråden, men er det ikke slik at rigde-løse hunder har mindre sjanse til og med for å utvikle en infeksjon som er allmenn kjent blant hunder med rigde? Siter
Shlush Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Hvorfor er det dumt med boikotting? Jeg har ALDRI hetset Kifani eller skrevet hatmail, men sendt en saklig mail om hvorfor jeg velger å ikke handle der lengre. Du tror det blir skjult fremover? Det ER skjult, dette her var kun en "lekkasje". Jeg kan aldri finne på å bevisst handle hos noen som tar livet av 2 dager gamle valper (som de bevisst har avlet frem) i god tro om at det hindrer folk i å skjule slik avliving! Ved å vise avsky mot slikt viser vi at dette IKKE godtas, uansett hvor vanlig det er. Det var jo nettopp det jeg sa. Og godtar du det fordi det skjer på flere raser? Fordi det er vanlig? Utrolig. Jeg mente ikke at du sendte hatmail Jeg tenkte generellt! De fikk så mye dritt kasta mot seg at de måtte lukke hjemmesiden, fjerne gjesteboken... Det sier sitt! Om du leste det jeg skrev så ser du at jeg IKKE syns avliving av valper med skjønnhetsfeil er riktig, jeg skulle ønske det ikke skjedde i heletatt. Det er friske valper som ikke passer inn i VÅR standard, men de fortjener da et liv Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Samtidig hos dalmatinere så er patchvalper ENKLE å selge, faktisk Flere oppdrettere har uttalt seg om at det er sjelden de sitter igjen med patchvalper. De er jo utrolig pene disse valpene med eyepatch å slikt Og flesteparten i et kull selges jo som familiehunder... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det... Så fordi hun er ærlig om det så skal hun liksom ikke møte motstand? Hva om jeg var ærlig og sa jeg bruker strøm, slår hundene med kjepp og sulter de i to uker om de ikke jobber godt nok? Slipper jeg motstand fordi jeg sier det høyt? Motstand må man jo gjerne gjøre, men det bør gjøres på saklig vis. Gjør det saklig og oppføre seg som folk Tror nok Kifani forventet reaksjon? Det må de da ha gjort... Ellers så kommer jeg likevell til å handle hundeutstyr der fordi jeg er fornøyd med kvaliteten, servicen og ikke minst utseende på utseende på utstyret Jeg syns selv kifanibåndene er penere enn vibribåndene, personlig smak. hehe I hodet mitt er oppdrettet og salg av utstyr skilt av, jeg kommer ALDRI til å kjøpe valp derifra (om jeg skulle hatt rigeback). 2 Siter
soelvd Skrevet 20. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg mente ikke at du sendte hatmail Jeg tenkte generellt! De fikk så mye dritt kasta mot seg at de måtte lukke hjemmesiden, fjerne gjesteboken... Det sier sitt! Om du leste det jeg skrev så ser du at jeg IKKE syns avliving av valper med skjønnhetsfeil er riktig, jeg skulle ønske det ikke skjedde i heletatt. Det er friske valper som ikke passer inn i VÅR standard, men de fortjener da et liv Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Samtidig hos dalmatinere så er patchvalper ENKLE å selge, faktisk Flere oppdrettere har uttalt seg om at det er sjelden de sitter igjen med patchvalper. De er jo utrolig pene disse valpene med eyepatch å slikt Og flesteparten i et kull selges jo som familiehunder... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det... Motstand må man jo gjerne gjøre, men det bør gjøres på saklig vis. Gjør det saklig og oppføre seg som folk Tror nok Kifani forventet reaksjon? Det må de da ha gjort... Ellers så kommer jeg likevell til å handle hundeutstyr der fordi jeg er fornøyd med kvaliteten, servicen og ikke minst utseende på utseende på utstyret Jeg syns selv kifanibåndene er penere enn vibribåndene, personlig smak. hehe I hodet mitt er oppdrettet og salg av utstyr skilt av, jeg kommer ALDRI til å kjøpe valp derifra (om jeg skulle hatt rigeback). Da skjønner jeg. Det må selvsagt gjøres på en saklig måte, det er jeg enig i. Jeg tror ikke de forventet noen reaksjon, tror det var en slaurete måte å skrive det på hjemmesiden sin og jeg tror ikke de forventet noen reaksjoner på det. Siter
tulip Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Ja, hadde bare vært så enkelt så.. Det er ikke 11 siffer.. Kan legge ut det som står på siden om betaling. Du har valt att betala via förskottsbetalning: Du betalar in summan på postgirokonto, PG 384405-7. När summan för din beställning finns på kontot så behandlas ordern. Skriv ditt namn som avsändare. Dette godtar ikke min nettbank, siden det ikke er nok siffer.. Edit: For og ikke kuppe tråden helt å gjøre den helt OT, så har frøkna hær i hus også ett halsbånd fra Kifani, er fornøyd med kvaliteten og båndet er kjempe fint. Jeg bestilte det til jul til hunden, men da ante jeg ikke att de avliva små valper. Nå vet jeg det og da blir jeg nok ikke å bestille der mer. Du må ev velge betaling til utenlandsk bank, og da må du også ha swift nummeret. Det valget har iallefall jeg i min nettbank. Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det... Du motsier jo deg selv her, du sier du aldri har hørt om det, men likevel hørt oppdrettere si at de både HAR gjort det, og kommer til å gjøre det igjen... Selv om det ikke annonseres, så er det jo tydelig at det skjer, iom at du har hørt om det og diskutert med de som har gjort det... Siter
Shlush Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Du motsier jo deg selv her, du sier du aldri har hørt om det, men likevel hørt oppdrettere si at de både HAR gjort det, og kommer til å gjøre det igjen... Selv om det ikke annonseres, så er det jo tydelig at det skjer, iom at du har hørt om det og diskutert med de som har gjort det... Jeg er litt dårlig til å formulere meg Jeg har aldri sett at det har blitt "gjort" på en måte. Altså ikke i praksis, det er kun 1-2 oppdrettere jeg nå NYLIG har hørt uttalt seg om at det HAR gjort det tidligere og at de kommer nok til å gjøre det igjen... Ble det fremdeles dårlig formulert? *ler* Huff! Altså, som du sier! Annonser jeg har ikke sett det blitt nevnt på kullsider, oppdrettersider liksom... Jeg har ikke "sett" det blitt gjort i praksis Kun diskutert det en gang på et forum. Og dette var ganske nylig, før det tenkte jeg ikke over at det var vanlig på dalmis liksom! hehe. Så dårlig jeg er på å forklare Siter
tulip Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Så dårlig jeg er på å forklare Neida, nå ble det fullt forståelig Men det viser jo bare at du har vært like blind/likegyldig som "alle andre" iom at du ikke har lett etter det. For tom jeg har visst i mange år at det var vanlig å avlive patch. Og om man da ser på oppdretteres tidligere kull, er det virkelig ingen som har patch? Vel, da har oppdretter avlivet dem. Et og annet kull uten patch er legitimt, men ikke 10-15-20++ kull uten en eneste patch.. Siter
rottmaneier Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg har bestilt 3 halsbånd fra Kifani, og de er brukt MYE. Ikke slitt eller ødelagt på noen som helst måte. 1 Siter
simira Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 OT igjen i denne tråden, men er det ikke slik at rigde-løse hunder har mindre sjanse til og med for å utvikle en infeksjon som er allmenn kjent blant hunder med rigde? Nei, dermoid sinus forekommer både hos ridgeløse rr og andre raser som f.eks. boxer, bulldog (amerikansk, tror jeg), m.flere. Siter
Djervekvinnen Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg har to halsbånd derifra og er veldig fornøyd! Veldig god kvalitet. Nå har hundene vokst ut av begge halsbåndene, men har lyst på nye en gang senere. Siter
Turb Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 http://nb-no.facebook.com/cmdes CM Design Turbo fikk halsbånd herifra til jul i år og jeg er superfornöyd med det. Han er ikke så glad i å gå med halsbånd, men stikker hodet inn i det her med en gang jeg tar det fram Det er i lär så var litt stivt i begynnelsen, men har gått seg til nå og blir bare mykere med bruk. To ting som jeg liker godt med halsbåndet. Det har firkanta "ring" som halvstrup delen glir på, noe som jeg synes at gjör at det utvider seg lettere (glir lettere tilbake til å bli stort igjen) og at det er regulerbart i störrelsen sånn at man kan ta det ut eller inn sånn at det passer bedre til din hund (OK nok reklame ;P) Sånn ble det iallefall: 1 Siter
Marthe Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg har tre tjenestedekken fra de, samt halsbånd. Jeg er kjempe fornøyd med produktene! Siter
Shlush Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Neida, nå ble det fullt forståelig Men det viser jo bare at du har vært like blind/likegyldig som "alle andre" iom at du ikke har lett etter det. For tom jeg har visst i mange år at det var vanlig å avlive patch. Og om man da ser på oppdretteres tidligere kull, er det virkelig ingen som har patch? Vel, da har oppdretter avlivet dem. Et og annet kull uten patch er legitimt, men ikke 10-15-20++ kull uten en eneste patch.. Altså, nå såg ikke jeg sååå mye på dalmatiner som rase før det siste året før jeg kjøpte min egen Og mange folk vet ikke hva Patch er for noe så godt skjult? Ingen patcher i kullet til min hund ble avlivd Lurer på om det var 3 patcher i kullet faktisk... Siter
Gullulven Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Uten å ha lest tråden hopper jeg inn å sier at jeg er veldig fornøyd med halsbåndet jeg har fra Kifani Grunnen til at jeg liker hennes produkt framfor eks CM Design sitt som er linket til rett over meg her, er at det virker som Kifani har så mange flere variasjonsmuligheter innen skrift, farge, mønster, tegnsetting osv. Siter
Bellare Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Man støtter da ikkje avlen eller det at dei tok valget med å avlive kvalpane når ein kjøper frå nettbutikken deira. 1 Siter
xxx12345 Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Man støtter da ikkje avlen eller det at dei tok valget med å avlive kvalpane når ein kjøper frå nettbutikken deira. Du støtter dem økonomisk. Det er vel litt naivt å tro at ikke alle inntekter går i samme pott. Det er ikke snakk om noe stor bedrift med mange ansatte tross alt.. 3 Siter
Gåsa Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg har også halsbånd og sele fra www.vibri.com er knall fornøyd!Veldig solide og fine produkter;)Bra service også. Siter
Sprettballen Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg er nå hvertfall superfornøyd med Kifani sine produkter, og har ingen planer om å boikotte dem. Neste bestilling blir på sporsele Siter
Snøfrost Skrevet 20. Januar 2012 Rapporter Skrevet 20. Januar 2012 Jeg er også fornøyd med Kifani halsbåndene mine. De jeg har, har regulerbare halvstrup med firkant "feste". Jeg kommer ikke til å boikotte dem i fremtiden.. Jeg mener andre virkemidler bør tas i bruk når det gjelder en vanlig avlspraksis innen visse raser, og det gjelder på flere områder enn det som er aktuelt for dette oppdrettets rase. Først og fremst fra raseklubber evt etter påtrykk fra NKK. Videre kommentarer ang dette emnet får tas i en annen tråd. edit: kan ikke stave... Siter
Bikkjehuset.no Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Jeg har bestilt 7halsbånd derfra, 2 hver til mine hunder og 3 som gaver til andre hundevenner. Har alltid vært super fornøyd, de er raske, du får velge eget design, ikke så dyre, og holder deg oppdatert hele tiden. Her er Maya og Ronjas halsbånd: Siter
Cathrine og Killja Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Uten å ha lest tråden hopper jeg inn å sier at jeg er veldig fornøyd med halsbåndet jeg har fra Kifani Grunnen til at jeg liker hennes produkt framfor eks CM Design sitt som er linket til rett over meg her, er at det virker som Kifani har så mange flere variasjonsmuligheter innen skrift, farge, mønster, tegnsetting osv. Hei. Vi lager alle de samme møntere som er å få ;-) Har ingen begrensninger på det området 3 Siter
mokken Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Bare tipser litt om disse jeg: http://minxdesign.se/ Denne skal jeg ta en titt på, takk for at du delte! Kifani er jeg ikke intressert i å støtte, og CM design synes jeg har en forferdelig uoversiktlig hjemmeside. Synes det er vanskelig å finne frem når alt ligger samlet i samme "mølje". 1 Siter
Gullulven Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Hei. Vi lager alle de samme møntere som er å få ;-) Har ingen begrensninger på det området Da bør dere kanskje publisere litt flere mønster forslag da (mulig dere har gjort det siden sist jeg tok en titt, hemmm). Oppdretteren min er veldig fornøyd med MC design, fikk jeg vite i går. Edit: ta en titt på siden deres nå Siter
Shlush Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Hei. Vi lager alle de samme møntere som er å få ;-) Har ingen begrensninger på det området Hvilken side er dette da? Siter
Guest Gråtass Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Hvilken side er dette da? CM design Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.