Gå til innhold
Hundesonen.no

Dømt for brudd på båndtvangen


breton
 Share

Recommended Posts

En dårlig ide, ja Snusken. Spesielt når man samtidig påberoper seg å ha full kontroll over hunden. Jeg synes absolutt dette er på sin plass, det er hundeeiere som dette som bidrar til å gi oss alle et dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Helt på sin plass! Om hunden vår (ja, det KAN jo skje en gang) hadde sprunget til nabohytten og plaget de og naboen til og med hadde klaget så hadde han ALDRI vært der borte igjen. Da hadde det vært på med langlina. Man må ta hensyn når man er hundeeier. Og det der er vel heller det motsatte. Og det er sånne "jaja, orker ikke bry meg"-holdninger som gjør det surt for oss som faktisk prøver å være seriøse for ikke å få så mye pes fra ikke-hundemennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det der er helt på sin plass. Jeg hadde problemer med at min begynte å løpe over til naboen da vi gikk ut for lufting. TO ganger gjorde hun det og hun har aldri fått gå utenfor uten bånd igjen :)

Jeg hadde også litt problemer med dette da han var valp. Ville gjerne bort å hilse på nabojentene og sånn når de var ute. Jeg klarte derimot å lære ham at han skal holde seg på gresset utenfor oss, og at han kun får gå andre steder når jeg tar frem båndet.

Syns dommen er på sin plass, særlig når eier av hunden ikke tar til seg en klage en gang. Da har man ikke vist hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...