yurij Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Noen som vet pris på blokk i de forskjellige utsalgene i Kristiansand? Agder forsenter feks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Katt og hundemat leverer den på døren for 300,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Ringte dem,de påstod 320 pr blokk. Betaler 298 her så det er forsåvidt grei nok pris. Inbilte meg bare at det var et av utsalgsstedene som solgte for 250 pr blokk,men nå har jeg ringt rundt og det ser ut som jeg tok feil der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shoshana Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Yurij, har du ringt og hørt med 'Hund og Katt' senteret ved Sørlandsparken? Jeg føler en del av dyrebutikkene i Kr.sand ikke selger V&H, men vet de ihvertfall gjør det. (Men med 'blokk' så snakker vi vel enorme mengder og ikke bare en liten pølse? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jepp,ringt dem og et par andre fra lista til V&H. Enten dyre eller de har ikke blokk Så FK Grimstad er det beste alternativet både på pris og kjørevei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jepp,ringt dem og et par andre fra lista til V&H. Enten dyre eller de har ikke blokk Så FK Grimstad er det beste alternativet både på pris og kjørevei Kanskje det finnes en facebookside fra området? Da klarer man kanskje å finne noen som kjører og henter og selger til gode priser. Sånn er det her i alle fall, når jeg ble kjent med hundemiljøet var det ikke vanskelig å finne for billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 15 kr pr kg er helt ok for meg. Henter slakteavfall på slakteriet veldig billig i tillegg så alt i alt syns jeg jeg forer ganske rimlig. Er ikke lenge til LC sesongen starter igjen og da er vi i Trøgstad stadig vekk anyway. Jeg leker litt med tanken på å starte råforbutikk her nede,har en bu som bare står og er et passende lokale... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 15 kr pr kg er helt ok for meg. Henter slakteavfall på slakteriet veldig billig i tillegg så alt i alt syns jeg jeg forer ganske rimlig. Er ikke lenge til LC sesongen starter igjen og da er vi i Trøgstad stadig vekk anyway. Jeg leker litt med tanken på å starte råforbutikk her nede,har en bu som bare står og er et passende lokale... Hvilken slakter kjøper du fra?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 15 kr pr kg er helt ok for meg. Henter slakteavfall på slakteriet veldig billig i tillegg så alt i alt syns jeg jeg forer ganske rimlig. Er ikke lenge til LC sesongen starter igjen og da er vi i Trøgstad stadig vekk anyway. Jeg leker litt med tanken på å starte råforbutikk her nede,har en bu som bare står og er et passende lokale... Har man gode kontakter, hadde det egentlig vært genialt med en liten slik sjappe. Er jo tydelig at flere og flere får øynene opp for V&H, og etter hvert råforing i det hele tatt. De er stadig tom for V&H på butikken hvor jeg kjøper, og de vurderer nå om de trenger en større fryseboks så de kan ta inn mer. Dette var ikke et problem for de for bare et drøyt år siden. Kombinere råfor med tørket snacks, kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jepp,ringt dem og et par andre fra lista til V&H. Enten dyre eller de har ikke blokk Så FK Grimstad er det beste alternativet både på pris og kjørevei Jaja, da har de stiget.. for noe tull, gidder ikke handle av de mer om de skal stige for hvert år. Ikke rart jeg alltid tenker at ting skulle vært som det var i fjor. Alt blir jo bare dyrere.. I 2040 har jeg nok ikke råd til å tørke meg bak Hvis du kontakter propet så kan du få det billig, de tar frakt for levering og du må bestille minst 200 kg. Det blir billigere om du har tenkt å bestille mye av gangen. Red: Omg! Nå har jeg sitert feil innlegg... Men svaret var hvertfall postet i riktig tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Ble vel opplyst om i en annen tråd at vom og hundemat har økt prisen med 100 kr for de store 20 kg blokkene, og den prisøkningen er visst fra og med i dag om jeg ikke husker helt feil. Så akkurat den pris økningen kan ikke dyrebutikkene så mye for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Fransk Dogge : V&H lager Propet nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Fransk Dogge : V&H lager Propet nå Hva mener du? Propet er jo kjøpt av vom og hundemat, de sa til meg at de bare lager en type pølse Propet mens resten er vom og hundemat. Det er propet som leverer for vom og hundemat på sørlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Ble vel opplyst om i en annen tråd at vom og hundemat har økt prisen med 100 kr for de store 20 kg blokkene, og den prisøkningen er visst fra og med i dag om jeg ikke husker helt feil. Så akkurat den pris økningen kan ikke dyrebutikkene så mye for. Nei, nei. 10 kr! (ikke 100) er økningen fra produsenten på 20 kg blokkene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Kan hende det. Fabrikken er kjøpt opp av V&H,var det jeg mente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Kan hende det. Fabrikken er kjøpt opp av V&H,var det jeg mente. Ja. Så det er Propet du må kontakte om du skal bestille direkte. Om hundene spiser mye så synes jeg du heller skal gjøre det, at du bestiller inn rundt 300kg. Frakten er på ca 700kr, men det blir uansett billigere enn å kjøpe det der du gjør nå.. Jeg har regnet på det ifra før, da jeg kunne få for 300kr på døren eller 200kr pr. blokk + de 700kr Det er ifra Propet butikken du handler hos får det ifra, og du får det for samme prisen som butikken om du bestiller ifra Propet heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Joda,men jeg har ikke allverdens med fryseplass. Jeg henter 25/30 kg (bein og slakteslams)i slengen hos slakteren også,og det er ikke like økonomisk mht plass Så mere enn 100 kg V&H har jeg ikke plass til rett og slett. Og Propet er de ikke så veldig glade i. Jeg har fort eksklusiv i perioder,men da kaster jeg mere enn de spiser dessverre. Så jeg forer ca 60/40 V&H og bein/slakt og da blir det ganske rimlig uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superøivind Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jaja, da har de stiget.. for noe tull, gidder ikke handle av de mer om de skal stige for hvert år. Ikke rart jeg alltid tenker at ting skulle vært som det var i fjor. Alt blir jo bare dyrere.. I 2040 har jeg nok ikke råd til å tørke meg bak Hvis du kontakter propet så kan du få det billig, de tar frakt for levering og du må bestille minst 200 kg. Det blir billigere om du har tenkt å bestille mye av gangen. Red: Omg! Nå har jeg sitert feil innlegg... Men svaret var hvertfall postet i riktig tråd. Og når gjennomsnittlig lønnsvekst er dobbelt av KPI i Norge så er ikke verden så veldig ille likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Og når gjennomsnittlig lønnsvekst er dobbelt av KPI i Norge så er ikke verden så veldig ille likevel. Jeg vet at lønn stiger for hvert år og at 10 kroner blir mindre for hvert år. Det var bare min humor, å late som jeg er paranoid og dum som frykter jeg ikke skal ha råd til å tørke meg bak i 2040. Jeg liker å fremstille meg som dum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superøivind Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jeg vet at lønn stiger for hvert år og at 10 kroner blir mindre for hvert år. Det var bare min humor, å late som jeg er paranoid og dum som frykter jeg ikke skal ha råd til å tørke meg bak i 2040. Jeg liker å fremstille meg som dum. Det har jeg lagt merke til. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shoshana Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jeg vet at lønn stiger for hvert år og at 10 kroner blir mindre for hvert år. Det var bare min humor, å late som jeg er paranoid og dum som frykter jeg ikke skal ha råd til å tørke meg bak i 2040. Jeg liker å fremstille meg som dum. Jeg skjønner bekymringene dine jeg Fransk Dogge. Jeg husker på Sørlandssenteret de hadde en butikk de kalte "Tiern" før i tiden, så året etter ble det "Max 20,-" og så "Max 50,-" og i år er den der ikke lengre ALT blir dyrere!! Godt å høre ihvertfall at prisøkningen på V&H bare har økt med en tier, og ikke 100 jeg også leste et annet sted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 JEg er fremdeles ikke enig. Jeg må betale 100kr mer enn før for 20kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 16. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2012 Jeg skjønner bekymringene dine jeg Fransk Dogge. Jeg husker på Sørlandssenteret de hadde en butikk de kalte "Tiern" før i tiden, så året etter ble det "Max 20,-" og så "Max 50,-" og i år er den der ikke lengre ALT blir dyrere! Godt å høre ihvertfall at prisøkningen på V&H bare har økt med en tier, og ikke 100 jeg også leste et annet sted Jeg har jo sagt jeg liker å fremstille meg som dum og uvitende! Siden jeg vet jeg ikke er det! Men vil at folk skal tro det. Ja, sørlandssenteret liker jeg ikke, for jeg går meg alltid vill der.. Finner aldri den riktige utgagen Hvor lenge siden er det siden de hadde tieren der? Naboen min drev en butikk jeg kalte Toeren for det var så mye til 2 kroner... Etterhvert kalte jeg den nulleren fordi jeg fikk så mye gratis der. . Ting har alltid vært billig for meg. Ting er dyrt i kr.sand, når jeg handler gratis her må dere betale 10 i kr.sand Red: Omg....! Jeg leste innlegget ditt feil... Jeg trodde det stod: Jeg skjønner ikke bekymringene dine.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts