Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost sier også hei til sonen


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Får vel kanskje presentere megselv og pelsene jeg også.

Jeg har hatt omgang med en del hunder i mitt liv og var vel en av de som maste "høl i hode" på foreldra før jeg fikk lov til å få min egen. Tillatelsen var 17års presangen min, men jeg måtte vente et par måneder på valpen som de hadde funnet frem til, av rett rase selvsagt. Det er snart 18 år siden min første Siberian Husky ble født.... fy og tiden flyr!

Jeg har nå 2 stk av helt andre linjer enn både nr. 1 og nr. 2. Om noen vil lese litt om disse hundene så har de egne sider på hjemmesiden (link i signaturen).

De hundene jeg har nå brukes som fritidshunder og utstillingshunder. Og forhåpentligvis blir det også noen Siberian valper her om 1,5 mnd sånn ca. Dette blir mitt første valpekull og jeg synes det er kjempespennende!

Har god nytte av all erfaring, både positiv og negativ, jeg har fått som katteoppdretter siden år 2000. Nå idag er kattene minsket kraftig i antall (har nå 10 mot tidligere ca. 20 fast, og færre skal de bli er tanken). Endelig har jeg fått meg et hus som gjør at jeg kan være det hundemennesket med katter som jeg egentlig er, og ikke omvendt.

Planen er nå å ha 4 Siberians så jeg kan kjøre "minispann" om et par års tid. Hund nr. 3 håper jeg Denali brygger på i øyeblikket, og hund nr. 4 aner jeg ikke hvor jeg skal få tak i.

Ved siden av de firbeinte så er jeg glad i hobbyfotografi (men hater å befinne meg foran kameraet) Av utdanning er jeg biolog (innen terrestrisk zoologisk økologi og noe genetikk). Men jobber med noe totalt urelevant og dertil betalt. Relevant jobb lar visst vente på seg. Så da er det jo greit å bo en plass hvor man i det minste ikke må "bo seg ihjel" for å ha egen enebolig med stor tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hei! og velkommen.

Har du flyttet for bodde du da ikke nede på Ulefoss for noen år siden med Kattegjengen. Snakket med deg da Lene drev butikken sin. Flotte hunder du har og flotte katter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! og velkommen.

Har du flyttet for bodde du da ikke nede på Ulefoss for noen år siden med Kattegjengen. Snakket med deg da Lene drev butikken sin. Flotte hunder du har og flotte katter

Joda, bor fortsatt i Helgja. Men her er det jo ikke direkte dyrt å bo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Så annonsen for kennelen din i Huskybladet idag og kom på at du har meldt deg inn her :) Spennende med SH valper da! Gubben har lyst på en, som neste hund. Og jeg må jo si det frister selv..! :)

om det kommer noen så må dere bare komme å hilse på i alle fall. Ingen kjøpeplikt overhodet. Valper trenger sosialisering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Joda, bor fortsatt i Helgja. Men her er det jo ikke direkte dyrt å bo ;)

Nei det er bra å bo i distriktet her. Og hos dere er det da billigere enn her i Bø. Godt jeg leier utrolig billig med mange rare historier hihi

Et stykk vorsteh og jeg melder oss til å kosemose valper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D Alltid kjekt med polarhundeiere!

Hvordan katter har du oppdrett av? :)

Jeg sier det igjen, hundene dine er fantastisk flotte! Og jeg gleder meg til å høre mer om Denali-valper og spannplaner etterhvert :D

Jeg har bengalkatter. Hjemmesiden til kattene finner dere her hvis dere vil ta en kikk: www.kimburu.net

og TAKK for alle velkomstene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann :)

Deg "kjenner" jeg jo igjen fra kattoteket. Lærte kjempemasse av deg der, så regner med du har masse å bidra med på hundefronten også. Velkommen hit!

Hvem var/er du på Kattoteket? Kjempelenge siden jeg har vært der nå. Har liksom havnet på FB istedet på kattefronten...

Hyggelig med flere kattefolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...