Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Rottweiler klubb 3 og 4 mars


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kamar sier: Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje?

Snill arrangør! De har lovet å plassere den dommeren jeg helst vil stille for på den dagen jeg helst vil stille, så da melder jeg på Foenix en dag. Begge valpedommerne skal dømme alle rasene, men ford

Han likte Ikke når hun var junior, så jeg må vel det Bare prøv deg Han hadde lyst til å gi Ikke CK sa han, men hun trengte litt mer utvikling, og det håper jeg hun har fått

Jeg har sendt mail for å få mer avklaring i valpeshowdommerne. Jeg skal på fest lørdag kveld, og tenker derfor at utstilling søndag kanskje ikke er så lurt. Begge valpedommerne er veldig hyggelige, men Steinar Balken dømmer et annet valpeshow helga før, så da kan jeg jo få en bedømmelse av ham da om han dømmer på Rottweilerklubben på søndag når jeg er trøtt og har dagen derpå. Jeg vil veldig gjerne ha en bedømmelse av Aud Fossum, så vurderer sterkt å melde på om hun dømmer lørdagen.

Det er fire valpeshow på to helger etter hverandre, og jeg får lov til å melde på to av dem, men da må jeg jo vite hvem som dømmer hva når! Og valpedommer den andre dagen helga før er ikke avklart...

Det er ikke lett...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonio De lorenzo, det var jo han som dømte kelpiene sist var det ikke det?

noen som vet noe om patsy hollings og leif lehman jørgensen?

Han har dømt Ikke på Norsk Leonberger Klubb i 2011, da fikk hun excellent. Ellers klarer jeg ikke spor han opp i Sverige (og det irriterer meg at man ikke har mulighet til å søke etter dommere og bedømminger på dogweb.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har dømt Ikke på Norsk Leonberger Klubb i 2011, da fikk hun excellent. Ellers klarer jeg ikke spor han opp i Sverige (og det irriterer meg at man ikke har mulighet til å søke etter dommere og bedømminger på dogweb.)

hehe. jeg ser jeg klarte å skrive Ikke :P mente at han var dommer når du stilte Issi for et par helger siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg ser jeg klarte å skrive Ikke :P mente at han var dommer når du stilte Issi for et par helger siden.

Nei det var Deniz K *ett eller annet* Han Antonio bor i Norge og er Italiener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill arrangør! De har lovet å plassere den dommeren jeg helst vil stille for på den dagen jeg helst vil stille, så da melder jeg på Foenix en dag. Begge valpedommerne skal dømme alle rasene, men fordelt på to dager, så det spilte ingen rolle for dem hvem som dømte hva når.

Me likes!

Nå må jeg bare huske å sende dem en påminnelse om det når fristen har gått ut, så skulle de fikse det når PM settes opp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom dommerlisten, da.. Har også lett etter den!

På beardisene har vi en spanjol man aldri har hørt om og en Italienernordmann som virker som om han alltid mistrives - nei takk.. På boston en dansk dame vi og den samme spanjolen - njæ, tror ikke dèt heller med en skranten unghund...

Mye penger "spart" i alle fall... Skulle kanskje putte de på en sparebøsse til senere utstillinger?

Et nyttårsforsett får nok være å la være å stille på absolutt alt overalt og heller kose seg litt ekstra når man vel reiser, tror jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom dommerlisten, da.. Har også lett etter den!

På beardisene har vi en spanjol man aldri har hørt om og en Italienernordmann som virker som om han alltid mistrives - nei takk.. På boston en dansk dame vi og den samme spanjolen - njæ, tror ikke dèt heller med en skranten unghund...

Mye penger "spart" i alle fall... Skulle kanskje putte de på en sparebøsse til senere utstillinger?

Et nyttårsforsett får nok være å la være å stille på absolutt alt overalt og heller kose seg litt ekstra når man vel reiser, tror jeg.

Susanne

Du har heller ikke hørt om spanjolen? Satt å lurte selv for det var ett totalt ukjent navn. Jeg er jo så nyfiken at jeg var på vei til å sjekke selv om jeg ikke skal stille lørdagen :lol:

Edit: kan de ha droppet skrive hele navnet hans? Adolfo Martinez Noguera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne stille Luna hvis Aud Fossum skal være valpedommer, men skjønner ikke om det gjelder søndagen også, jobber lørdagen :(

Edit: Så SFX hadde svart på dette, johoo da melder jeg på søndagen :w00t:

Aud er helt fantastisk mot valpene, men det er Steinar også, altså. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud er helt fantastisk mot valpene, men det er Steinar også, altså. :)

Ja, favorittdommeren min når det gjelder valper. Stilte Leo for henne, og hun er veldig flink med valper, og han fikk en kjempefin opplevelse i ringen. Aldri hørt om Steinar, men så flott han også er fantastisk med valper! Da er det kanskje ikke såå farlig hvem som dømmer søndagen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nyttårsforsett får nok være å la være å stille på absolutt alt overalt og heller kose seg litt ekstra når man vel reiser, tror jeg.

Susanne

Lommeboka har innført strenge rasjoneringsregimer i heimen, og da blir en brått mer kresen i prioriteringstvangen sin - gidder ikke stille bare for å stille, blir mer nøye på hvem som dømmer, og får noen uvanlige frihelger :D

Vil veldig gjerne stille Luna hvis Aud Fossum skal være valpedommer, men skjønner ikke om det gjelder søndagen også, jobber lørdagen :(

Edit: Så SFX hadde svart på dette, johoo da melder jeg på søndagen :w00t:

Aud er helt fantastisk mot valpene, men det er Steinar også, altså. :)

Ja, favorittdommeren min når det gjelder valper. Stilte Leo for henne, og hun er veldig flink med valper, og han fikk en kjempefin opplevelse i ringen. Aldri hørt om Steinar, men så flott han også er fantastisk med valper! Da er det kanskje ikke såå farlig hvem som dømmer søndagen da :D

Altså, med fare for misforståelser: Aud Fossum og Steinar Balken dømmer valper begge dager. Aud Fossum dømmer halvparten av rasene på lørdag, og den andre halvparten på søndag. Steinar Balken dømmer de Aud Fossum ikke dømmer. Med unntak av det ene dommernavnet, hvor det sto at vedkommende dømte valper OG voksne på rasene h*n var satt opp på.

Det er altså ikke sagt noe om hvilken dommer du får på søndag. I fall du trodde jeg sa noe om det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal jobbe, jeg skal stille.

HVA jeg skal stille er jeg jaggu ikke sikker på. nå har jeg plutselig TO tricolor hannhunder. En liten og en stor.

Jeg tror Kamar vil se veldig liten ut, og Rio vil se veldig stor ut om jeg stiller dem sammen, også er det jo litt teit å konkurrere mot seg selv? .lol:

Får tenke litt på det.

Stille Tara kanskje? Men hun er jo champion og har ikke så mye å hente på en liten utstilling...

*Fundere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal jobbe, jeg skal stille.

HVA jeg skal stille er jeg jaggu ikke sikker på. nå har jeg plutselig TO tricolor hannhunder. En liten og en stor.

Jeg tror Kamar vil se veldig liten ut, og Rio vil se veldig stor ut om jeg stiller dem sammen, også er det jo litt teit å konkurrere mot seg selv? .lol:

Jeg synes du kan la dette bli Rios norgesdebut, jeg! :)

Jeg er forøvrig fortsatt sur for at dere ikke brukte noen av mine meeeget gode, typsik brasilianske forslag til navn! :aww:

:jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...