Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglene mine


Ara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ønsker dere alle en kjempefin påske

Polly er sexy og vet det, god helg

Jeg har hele 10 fugler, hatt fugler siden jeg var rundt 10 år,. Så blir snart 22 år jeg har hatt fugler i hus og kunne ikke levd uten. Er herlige vesner, smarte lettlærte og morsomme. Selvsagt en del

Takk :)

Jeg har lært meg flere tegn han viser når han er nervøs nå. Det er veldig bra, for da kan jeg trekke meg unna når jeg ser det minste lille tegnet. Da vil han føle seg tryggere og få fortere tillit til meg når han ser jeg respekterer ham.

Han skjelver lett og lager kaffetrakter aktig lyd når han blir veldig redd, men da har jeg presset ham for mye. Fikk med meg et lite laaavt pip han lager lenge før det, så veldig greit å plukke opp slike ting. Da blir det bedre å jobbe med ham.

Han spiser nå villig fra hånda mi, og jeg har fått kose litt med tærne hans gjennom gitteret. Han er ganske aktiv og leker ganske mye. Prøver holde nebbet hans opptatt med pappesker og ting han kan rive i fillebiter, til mer han gjør slike ting til mindre plukker han.

Har kost seg masse ute i sola idag :)

DSC_0110.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for noen fantastiske fugler du har! Har ikke sett denne tråden før nå, så har sittet å kost meg gjennom hele nå på morgenkvisten :) Fugler har aldri vært min type dyr å ha, men det er jo veldig fascinerende å lese om noen som har en så brennende interesse for de som deg! Gleder meg til å høre hvordan det går videre med nykommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hehe glemt litt vekk denne tråden. Men går kjempefint her med hele flokken :) Golly får mer og mer fjær for hver dag, gått fra 1 liten på stjerten til hele 6-7 små rød bakpå der. Har ikke fått trent med ham så mye som jeg skulle ønsket, så må få tatt meg litt sammen der. Han går enda ikke på hånda, men er en stor kosegris og bøyer hodet med engang han ser meg for å bli klødd i nakken :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre. Jeg har brukt litt av søndagen min på å le av noen av filmsnuttene de har lagt ut. Hadde ingen anelse om at fugler kunne ha så mye personlighet!

Golly bor med de andre fuglene nå? Er de kompiser og aksepterte han med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Image6-19.jpg

Og Golly idag bare halvannen måneder etter :) Masse små fjør på rygg, vinger og bryst og stjert, og flere er på vei ut :)

Fine Golly, skal se han trives godt hos deg :)

Jeg spør som en annen, hvordan har han det sosialt med de andre?

Alvorlig flotte fugler du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi glemte svare på det ser jeg. Han er ganske skeptisk til de andre foreløpig ,noe som er normalt siden de kan fly og han ikke kan. Han vil føle seg mer utsatt siden han ikke kan fly vekk om han blir redd etc. Men det går seg nok til etterhvert, mye nytt som skjer for ham på en gang så. Han bryr seg ikke veldig mye lengre om en anna fugl lander på buret hans, før skreik han. Nå sitter han bare å kikker, så et lite fremskritt iallefall. Jeg ser han er fryktelig nysgjerrig på dem og følger med, så det vil nok bare ta litt tid .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...