Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøhvit's A kull :D


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

OK, mulig jeg leser regelen feil. Men siden det står at de kan ha et gjennomgående MELLOMnavn, så tenkte jeg at å ha samme navn på slutten ikke var tillatt (da dette er en "kennelnavn posisjon").

Men er jo supert om det går for de som ønsker å ha et felles kullnavn på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der kom endelig sistemann En ny stor gutt på nøyaktig det samme som førstemann, 235 gram :bananas: Sasha er godt sliten, så no tror jeg hun kommer til og sove som en stein inatt, hehe

:D

Her jubles det for spying Fra 1.parring er vi nå på dag 16 Fra 2.parring er vi nå på dag 14 19 dager til UL

Veit om flere oppdrettere som bruker et felles navn for alle valpene i et kull. Alle Dinabarn f.eks heter Dancing ettellerannet, og det er to forskjellige kull, alle i kullet til Supra heter Flying ettellerannet, og alle avkommene til mormoren til Supra het Mystic ettellerannet. En annen oppdretter har Elleville på alle valper etter en av sine tisper, alle valper etter en hannhund heter ettellerannet Arving, og alle i Nora sitt kull heter Awesome ettellerannet osv. Jeg ser ikke helt at det skal bli et problem å kalle valpene Sasha-noe, enten det er før eller etter.

Hvis man ikke har kennelnavn, så kan man ikke ha et tema på kullet som gjør at det kan forveksles med et kennelnavn. Hvis jeg har et kull på Nora f.eks, så kan jeg ikke kalle alle valpene hennes Awesome ettellerannet, fordi jeg ikke har noe kennelnavn. Hadde jeg derimot hatt et kennelnavn, så kunne jeg fint kalt alle valpene hennes NoraSin Awesome ettellerannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 2ne, snakker du ikke her om mellomnavn?

Altså Snøfrost LuDen "navn" f.eks.?

for det vet jeg godt at man kan (og kjenner mange som gjør), det står også i reglene jeg har sitert oppi her at man kan.

Det jeg lurte på var om det faktisk var mulig med Snøfrost "navn" av LuDen, da "av LuDen" kan oppfattes som kennelnavn nr. 2.

men nå virker det jo som det også er helt fint, siden både SFX og Sasha&Kiara vet om andre som har slike navn på valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eneste grunnen til at jeg vet det går er fordi mine hunder har sånne navn, hehe :) Eller 2 av de har sånne navn da :)

Sasha har lakt seg ut så grådig.

Skulle tro hu hadde 10 valper inni der. Hehe.

Men heldigvis ser det ut til at det bare er 4 ;)

Og det holder perfekt med bestillingen jeg la inn :innocent:

Utstillingen neste helg var VELDIG tidlig for oss.

Veldig dumt, da Sasha ikke skal være med men skal være hos hundepasseren, hehe.

Så kan se ut til at han må stå opp grådig tidlig for å ta imot Sasha :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin etter første parring var jo 1. mars, vetrinæren tenkte mer rundt 5. mars, så jeg tipper vel da hu kommer ca 1.mars. Hun er så lik på sin mor, så hu gjør vel nett det samme der å, hehe :))

Hadde jo håpet hun skulle komme rundt 26. februar, hehe. For jeg har vinterferie den uka, men men da får jeg litt lenger fri istede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøken hvalross blir større og større, hehe, syns hun vokser fra dag til dag :P

Redd hun skal sprekke snart, hehe :D

Bare en 2ukers tid igjen så har vi forhåpentligvis 4 sprellende valper her i huset :P

Når det kommer til kjønnsfordeling blir jeg ikke overasket om det kommer 3 hanner og ei tispe :P

Litt dumt da vi hvertfall har 2 bestillinger på tispe, men men ikke jeg som bestemmer hva som kommer ut, hehe :)

Når det kommer til navn er jeg egentlig ikke noe godt igang, hehe.

Har egentlig ikke kommet på noe smart i det hele tatt, og funderer nå litt på å ha noke tema for kullet.

Får sjå hva jeg gjør det. Men skal hvertfall ha A navn, da det er A kull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det røntgen på torsdag istedenfor neste tirsdag.

Syns neste tirsdag er i seneste laget. (Termin etter 1. parring neste torsdag)

Og med tanke på kor gigantisk hun er, hehe.

Så blir jeg IKKE overasket om det blir valper heri helgen :D

Og da HELT sikkert på søndag når vi skal på utstilling, hehe :P

Hun er tung stakkar, hun sliter med og finne liggestilling, sittestilling og ja generelt og leve tror jeg stakkars.

Alt er for varmt for hun, hvis rommet er over 20 grader :P Så hun har slått seg til ro i gangen siste uka.

Der er det litt mer kjølig.

Puppene hennes, ja de er jo blitt svær. Sånn at det ser ut til at det er noe melk der, men har ikke sjekka liksom :P

Så derfor gikk jeg til vetrinæren idag og ønsket røntgen før helgen, siden jeg har vanskelig for å tro at hun har ENDA 2 uker igjen som vetrinæren trodde på UL.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 4 var jo det jeg bestilte for tenkte det holdt hehe.

Men nå har jeg 6-7 stykker på liste, hehe. :P

Men likevel håper jeg egentlig ikke flere enn 4, litt fordi hu er førstegangs også.

Så greit nok med ett normalt kull og ikke giga kull første gangen liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røntgen ferdig. :D

Desverre klarte jeg på en fantastisk måte å GLEMME mobilen i bilen.

Fatter det ikke, hehe.

Men det var hvertfall 4 tydelige valper som gjemte seg i magen hennes :heart:

Ingen tvil på det nei :heart:

Og vekt er 9,8 kg :blink:

Hennes vanlige vekt er jo 7kg, kanskje 7,2kg.

Så jadda, hun er feit :innocent:

Valpene så hvertfall veldig jevn og fin ut sånn skelettmessi babla hun no på :D

Så nå er det bare å vente og smøre seg med tolmodighet og se om det plopper ut noke smått i løpet av helgen.

Jeg har tippet søndag, så får vi se da om jeg får rett :innocent:

Imorra tar jeg over leiligheten min også, så nok og ta seg til den neste uka med og få flyttet litt ting og male litt og få disse valpene, hehe :D Heldigvis vinterferie :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp er forsåvidt enig i den :)

Er totalt blank på navn faktisk :P

Så jaja god tid vel :P

Er så spent på om det kommer i helgen jeg...

Hvis jeg skal styre med og tempe og sånn, gjør man det morgen og kveld, kun 1 gang eller flere ganger? :icon_confused:

Syns det virker litt stress og kav med tempingen, men er kanskje bare meg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :console:

Jeg vil ha en Ozzy-baby. :heart: Faren til kullet var nydelig! (Mora også forsåvidt, men har en greie med hann-japser)

Ja hann japser er virkelig noket eget ;)

De er MYE vakkrere enn tispene faktisk, hehe :P

Stort sett...

Eg går å tar meg en røyk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hann japser er virkelig noket eget ;)

De er MYE vakkrere enn tispene faktisk, hehe :P

Stort sett...

Eg går å tar meg en røyk :P

Ja, de er det. Får så mye skryt av hannen min, spesielt av tispeeiere :P

Ta deg en røyk du! :) Greit å holde nerver i sjakk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...