Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, det kommenterte sambo og. Hehe. Det skal uttales enten med -e eller "lia" om man skal ta utgangspunkt i den planten som navnet er hentet fra. Sistnevnte er den engelske talemåten.

Trykket skal være som om man sier ordet "kaia", altså båtkai. Kom ikke på noen bedre måte å forklare det på :P Leja med trykk på e-en

Skrevet

Franske navn har jeg liten kjennskap til, men mange vakre blomsternavn!

Noen navn som har med blomster/planter å gjøre:

Tiili (betyr liten blomst).

Viola.

Paeonia.

Iris.

Ixora.

Anemone.

Magnolia.

"Blomst" er jo skunken i filmen Bambie.

Flora.

Begonia.

Syrin.

Tulip/Tulippa.

Clivia.

Cacalia.

Camassia.

Lolita.

Hva heter du og samboer til fornavn? :) Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint.

Skrevet

Hva heter du og samboer til fornavn? :) Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint.

Maria og Johan.. Haha. Klarer ikke sette sammen fine navn med de to navnene gitt :P Kanskje kjedelig å ha et sånt navn om det mot formodning ikke blir oss for alltid?!

Blomsternavn har jeg forøvrig sett mye på. Men så er det sambo og, da. Han er ikke så glad i disse blomstene :P Jeg elsker busken magnolia utseendemessig, men navnet er nok litt tungvint!?

Skrevet

Amèlie vel! Uttales "amelii" hvis jeg klarte å plassere streken oppå korrekt.

Ellers stemmer jeg for Musa, da kan hun bli venninnen til min Flisa (populært kalt Fisen) :)

Skrevet

Leija er kjempefint..fra hvilken oppdretter kommer hun fra?

Calluna = røsslyng(Lyng)

Selene = Boloria/Clossiana Selene (sommerfugler)

Skrevet

Amèlie vel! Uttales "amelii" hvis jeg klarte å plassere streken oppå korrekt.

Ellers stemmer jeg for Musa, da kan hun bli venninnen til min Flisa (populært kalt Fisen) :)

Navnet Amèlie utalles så vidt jeg vet rett frem. Amelie, uten strek, uttales "Amelii" :)

Har en venninne som heter det.

• Like 1
Skrevet

Haha. Jeg digger navn som "Musa", "Mini", "Loppa", "Lusa" osv. Men jeg tror ikke sambo vil godta at han skal gå rundt og rope på Musa i nabolaget her :P

Cani synes jeg var fint :)

Smart tips å sjekke vinmonopolet, da! Det skal jeg gjøre.

Hehe.. Kuma har kallenavn Musa. Samboer ble ikke så veldig fornøyd da jeg ropte etter KuseMusa på shibatreff! :lol::P

Skrevet

Haha. Chessea har også kallenavn Musa, nemlig :P Eller "Musiii". Haha

"Amelii" får meg bare til å tenke på Maria Amelie-saken, og den fikk jeg mer enn nok av! :o

EDIT:

Må ha et ord på N som "mellomnavn" på stamtavlen. Det blir da Weiefors N... Leja.. Forslag?!

Iiiik! Jeg vet, jeg vet! Hva med Weiefors Notorious Leja?

• Like 1
  • 4 weeks later...